• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3659 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۸ آبان

بازي خطرناك عربستان

انصارالله: موشك‌هاي‌مان به سمت فرودگاه جده مي‌رفت نه مكه

يك حادثه و دو روايت. عربستان سعودي مي‌گويد در ساعات اوليه نيمه‌شب جمعه يك فروند موشك بالستيك متعلق به انقلابيون يمن، از استان شمالي صعده يمن به سمت شهر مقدس مكه شليك شده كه البته در 65 كيلومتري مكه رهگيري و منهدم شده است. يك منبع مطلع در انصارالله يمن مي‌گويد: حمله موشكي امشب انقلابيون، با هدف ضربه زدن به پايگاه نيروي هوايي متجاوز سعودي‌ها در شهر جده بوده و عربستان سعودي به غلط از روانه شدن موشك‌هاي يمني به سمت مكه سخن مي‌گويد. روايتي كه عربستان سعودي از هدف موشك انصارالله مطرح مي‌كند بلافاصله در رسانه‌هاي طرفدار رياض در منطقه انعكاس وسيعي يافت. عربستان با فضاسازي در اين خصوص تلاش دارد نگاه‌ها را از اقدام‌هاي خود در يمن دور كرده و متوجه داستان خودساخته‌اي كند كه در حقيقت انصارالله را مقابل جهان اسلام قرار مي‌دهد. خبرگزاري فارس روز گذشته به نقل از يك منبع آگاه در انصارالله نوشت: موشك بالستيك به سمت فرودگاه ملك عبدالعزيز جده كه مقر نيروي هوايي سلطنتي عربستان است شليك شده است.  شهر جده دقيقا در 65 كيلومتري غرب مكه مكرمه قرار دارد؛ ارتش عربستان البته اعلام كرده كه اين موشك‌ها توسط سامانه مستقر در فرودگاه طائف يعني 65 كيلومتري شرق مكه رهگيري شده است. در بخش نظامي فرودگاه جده علاوه بر نيروي هوايي عربستان، مربيان امريكايي نيز حضور دارند.  اعضاي شوراي همكاري خليج فارس هم بلافاصله پس از خبرسازي سعودي‌ها، اين اقدام حوثي‌ها را تقبيح كردند. وزير امور خارجه امارات نيز كه در چندماه اخير براي هرگونه اقدام در حوزه سياست خارجي از سعودي‌ها اجازه گرفته است در توييتر خود انگشت اتهام را به سمت ايران برد كه سعودي‌ها ادعاي حمايت آن از حوثي‌ها را مطرح مي‌كنند. وي در توييتر خود نوشت: ايران از گروه تروريستي حمايت مي‌كند كه مكه را هدف قرار مي‌دهد، آيا اين دولت اسلامي است كه ادعا مي‌كنند؟
توصيه ايران به عربستان و امارات
بهرام قاسمي، سخنگوي وزارت خارجه ايران روز گذشته ادعاي وزير خارجه امارات مبني بر حمله موشكي يمني‌ها به سوي مكه را از اساس مضحك خواند و به مقامات ابوظبي و رياض توصيه كرد كه اماكن متبرك و مقدس را دستاويز اغراض حقير سياسي خود قرار ندهند. بهرام قاسمي افزود: توصيه ما به مقامات امارات و عربستان آن است اماكن متبرك و مقدس اسلامي را دستاويز اغراض حقير سياسي نكرده و براي جبران ناكامي‌ها و شكست‌هاي خود به اينگونه جوسازي‌هاي منافقانه، تفرقه افكنانه و خطرناك متوسل نشوند. دينداري و انس و علاقه مردم يمن به اماكن مقدسه اسلامي از وهابيون و سلاطيني كه براي حفظ تاج و تخت خود به‌جاي تكيه به امت اسلامي به امريكا و رژيم صهيونيستي متكي هستند، بيشتر است و حرمت حرمين شرفين را بيش از متجاوزان و قاتلان كودكان نگه مي‌دارند.  سخنگوي وزارت امور خارجه در پايان خاطرنشان كرد: بي‌ترديد كساني كه مقاصد جنايتكارانه خويش را بالاتر از حرمت كعبه مي‌دانند، روز به روز بيشتر در بين مسلمانان رسوا خواهند شد.
نيازي به گواهي كسي در مسلمان بودن نداريم
«محمد عبدالسلام» سخنگوي انصار‌الله يمن با بي‌اساس خواندن اتهام‌هاي عربستان سعودي عليه انصار‌الله در حمله موشكي به مكه مكرمه، تصريح كرد كه اينگونه اقدام‌ها با هدف تحريك احساسات مسلمانان عليه انصار‌الله است. وي از همه خواست كه دروغ‌ها و اتهام‌هاي عربستان و ائتلاف عربي وابسته به اين كشور را باور نكنند. وي گفت: ملت يمن مسلمان بوده و نيازي به گواهي كسي در مسلمان و عرب بودن‌شان ندارند. مردم يمن با وجود زخم‌هايي كه از دشمنان خود بر داشته، هرگز به تاسيسات غير نظامي و عمومي حمله نكرده است چه رسد به اماكن مقدسي چون مكه. مردم يمن در حفظ و پاسداري از مقدسات اسلامي از مزدوران امريكا متعهدترند. سنگر گرفتن سران عربستان در پشت اماكن مقدس تبليغات رسانه‌اي بيش نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون