• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3660 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ آبان

در مجمع تشخيص مصلحت نظام

نظر مجلس درباره حق راي دو نماينده در كميسيون ماده 10 تاييد شد

گروه سياسي| مجمع تشخيص مصلحت نظام ديروز به يك مورد اختلافي ميان مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان رسيدگي و تكليف يك قانون را مشخص كرد. ديروز اختلاف شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي در مورد داشتن يا نداشتن حق راي ناظران مجلس در كميسيون ماده 10 احزاب كه با اصرار مجلس بر مصوبه خود به مجمع رفته بود، مورد بررسي قرار گرفت و در نهايت مجمع حق را به مجلس داد و ناظران مجلس در كميسيون ماده 10 احزاب را داراي حق راي دانست. اين اختلاف نظر در شرايطي بود كه شوراي نگهبان معتقد بود ناظران مجلس در كميسيون ماده 10 احزاب نبايد حق راي داشته باشند. مجمع تشخيص مصلحت نظام نظر مجلس شوراي اسلامي را درباره حق راي دو نماينده در كميسيون ماده 10 احزاب تاييد كرد. به گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، جلسه اين مجمع ديروز - شنبه - به رياست آيت‌الله اكبر هاشمي‌رفسنجاني تشكيل شد. در اين جلسه، طرح نحوه فعاليت احزاب و گروه‌هاي سياسي، مصوبه مجلس شوراي اسلامي كه مورد ايراد شوراي نگهبان قرار گرفته و به عنوان موضوع اختلافي به مجمع ارجاع شده بود در دستور كار قرار گرفت و با حضور كارشناسان مربوطه از شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي براساس مصلحت در مورد آن تصميم‌گيري شد. در اين جلسه كه با حضور وزير كشور، رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام، معاون امور مجلس رييس‌جمهوري، رييس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي، يكي از حقوقدانان شوراي نگهبان و دبير كميسيون حقوقي و قضايي مجمع تشخيص مصلحت نظام برگزار شد، طرح نحوه فعاليت احزاب و گروه‌هاي سياسي مورد بحث و بررسي قرار گرفت و به شرح ذيل تصميم‌گيري شد:
ـ با عنايت به نظرات كارشناسي و تحليل جوانب، استماع نظرات و استدلالات حقوقدان شوراي نگهبان، كارشناس مربوطه از كميسيون مجلس شوراي اسلامي، وزير كشور و بحث و بررسي‌هاي مبسوط اعضا، نظر مجلس شوراي اسلامي با اكثريت آرا، مورد تاييد قرار گرفت. بنابراين اعضاي مجمع عضويت با حق راي دو نماينده مجلس شوراي اسلامي در كميسيون ماده 10 احزاب را به مصلحت دانستند.
علي‌اكبر ولايتي، رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز در اين جلسه گزارشي از برنامه‌ها، اهداف و نحوه برگزاري اجلاس بيداري اسلامي را كه اخيرا در بغداد برگزار شد، به اطلاع اعضا رساند. در ابتداي جلسه، آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، با تسليت ايام شهادت سيدالساجدين حضرت امام سجاد (ع) به اعضاي مجمع، ملت ايران و شيعيان جهان، به تاريخچه زمان شهادت اين امام بزرگوار پرداخت و گفت: پنج قول در مورد زمان شهادت حضرت سجاد (ع) وجود دارد كه معتبرترين آن در ماه محرم است. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با توجه به شخصيت برجسته و اثرگذار اين امام همام در تشريح و تبيين جاودانگي پيام نهضت عاشورا و اسارت اهل بيت عليهم السلام، گفت: هرچند در ظاهر، امام سجاد (ع) در مسائل سياسي و نظامي آن زمان نقشي نداشتند، ولي موقعيت‌شناسي ايشان براي افشاگري‌ها، سخنراني‌ها و آثار تبليغي ايشان بسيار كارساز و در واقع ويرانگر دستگاه ظلم اموي بود. وي ادامه داد: هر چند قيام مختار و دولت ايشان انتقام خون‌هاي به ناحق ريخته شده مظلومان كربلا را از ظالمان زمان گرفت. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني به عنوان نمونه به صحيفه سجاديه به جاي مانده از آن حضرت اشاره كرد و گفت: اين كتاب شريف، حاوي نكات و مطالب بسيار مهم و ارزشمند، توحيدي، عرفاني، عبادي و سرشار از معارف ناب و سازنده‌اي است كه همگان به ويژه جوانان عاشق اهل بيت را به مطالعه دقيق و عميق اين اثر توصيه مي‌كنم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون