• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3660 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ آبان

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز:تخريب دولت را مشروع و مجاز نمي‌دانم

گروه سياسي| تخريب دولت را مشروع و مجاز نمي‌دانيم. اين جمله‌اي است كه سخنگوي جامعه روحانيت مبارز مي‌گويد. اگرچه از وجود انتقادهاي جدي در دولت چشم‌پوشي نمي‌كند و بر آن تاكيد مي‌كند. جامعه روحانيت مبارز جز معدود تشكل‌هاي اصولگراست كه تلاش مي‌كند مخاطبان و جامعه را در جريان فعاليت‌هايش قرار دهد و شايد از همين‌رو است كه غلامرضا مصباحي‌مقدم به عنوان سخنگوي اين تشكل نشست‌هاي خبري منظمي دارد و درمورد آخرين اقدامات و مواضع اين تشكل توضيح مي‌دهد. او در آخرين نشست خبري خود كه ديروز برگزار شد از آخرين تحولات در تشكل مطبوعش سخن گفته و البته مواضع آنها در برابر آخرين تحولات و تغييراتي كه در كابينه صورت گرفته است. به نظر مي‌رسد مصباحي مقدم دوست دارد همان سرنوشتي كه مجلس قبل براي دانش آشتياني رقم زد در اين مجلس نيز تكرار شود. اين در حالي است كه بسياري با توجه به تغيير تركيب مجلس پس از هفتم اسفند معتقدند احتمال راي آوري گزينه پيشنهادي روحاني براي وزارت آموزش و پرورش خيلي بيشتر است و اين برعكس چيزي است كه مصباحي‌مقدم و همفكرانش دوست دارند اتفاق بيفتد. به گزارش ايسنا مهم‌ترين جمله‌هاي سخنگوي جامعه روحانيت مبارز را در ادامه بخوانيد.
  ‌ به نظر نمي‌رسيد سه وزارتخانه در شرايطي باشند كه لازم باشد در آنها تغييري صورت بگيرد اما در عين حال نظر شخصي من بر اين است كه اولويت بر تغيير اعضاي اقتصادي كابينه است كه با توجه به شرايط اقتصادي مي‌توان اين تغييرات را ايجاد كرد و تصور مي‌كنم با توجه به ماه‌هاي باقي مانده از عمر دولت يازدهم آن تغييرات بخش اقتصادي هم تقويت مي‌شود.
  ‌ در مورد سعيد طوسي گزارشي در جلسه جامعه روحانيت مبارز ارايه شد. فقط گزارش را شنيديم و با توجه به اينكه اخبار رسمي در اين زمينه اعلام نشده است نمي‌خواهيم اظهارنظري كنيم.
  ‌ پيش‌بيني مي‌كنيم كه يكي از همين وزراي پيشنهادي كه پيش از اين نيز در مجلس نهم درباره ايشان به دليل مواضعش در حوادث ۸۸ مناقشه‌اي شكل گرفت در اين مجلس هم با مشكل جدي روبه‌رو شود و احتمال راي آوري‌اش كاهش يابد.
  ‌ نظام جمهوري اسلامي ايران درباره برجام با قيود و شروطي به نتيجه رسيد و ما نيز همان زمان اعلام كرديم كه نمي‌توان از برجام انتظار زيادي داشت و همه مشكلات كشور نيز با حل مناقشات هسته‌اي ما برطرف نخواهد شد كه البته اين نكته برخلاف آن چيزي بود كه دولتمردان مطرح مي‌كردند و مي‌گفتند با انجام مذاكرات هسته‌اي مشكلات اقتصادي ما حل خواهد شد.
  ‌ درباره خدماتي كه دولت ارايه مي‌كند طبعا نقاط مثبت و قابل توجهي وجود دارد ولي جاي انتقادات جدي هم هست كه الان زمان آن نيست و ما هيچگاه تاخير دولت را مشروع و مجاز نمي‌دانيم چرا كه همواره دولت‌ها مورد حمايت رهبري بوده‌اند اما انتقاد بجا را مجاز مي‌دانيم و دولتمردان نيز بايد فضا را براي انجام اين انتقادات كارشناسي فراهم كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون