• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3660 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ آبان

پيشخوان

رييس قوه قضاييه:

چهار قرارداد مهم در زمينه حقوقي و قضايي در عراق پيگيري مي‌شود

آيت‌الله آملي‌لاريجاني پيش از عزيمت به كشور عراق در فرودگاه مهرآباد گفت: جمهوري اسلامي ايران به عراق به عنوان كشور برادر نگاه مي‌كند و اين سفر به درخواست رسمي رييس دستگاه قضايي عراق صورت مي‌گيرد و اميدواريم در اين سفر پاره‌اي از مذاكرات انجام شود. به گزارش ميزان، آيت‌الله آملي‌لاريجاني كه با دعوت رييس شوراي عالي قضايي عراق و براي گسترش مراودات حقوقي و قضايي عازم كشور عراق بود، اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران به كشور عراق به عنوان كشور برادر نگاه مي‌كند و حتما خواهان يك كشور مستقل، توانمند، با اقتدار و يكپارچه در همسايگي خود است. وي افزود: اين سفر به درخواست رسمي رييس دستگاه قضايي عراق صورت مي‌گيرد و اميدواريم در اين سفر پاره‌اي از مذاكرات انجام شود. رييس قوه قضاييه به چهار قرارداد مهم در زمينه حقوقي و قضايي در اين سفر اشاره كرد و گفت: در اين سفر تفاهمنامه‌هاي مهمي در زمينه حقوق بشر، معاضدت قضايي، انتقال زندانيان و استرداد مجرمان دنبال مي‌شود.


هشدار باهنر به رييس‌جمهور

ورق براي مرد لابي‌گر اصولگرايان برگشته است. محمدرضا باهنر كه تا همين چند روز پيش از عملكرد دولت اظهار رضايت مي‌كرد حالا كه بحث ترميم و تغيير كابينه داغ شده است صريح و بي‌پرده از آن انتقاد كرده و گفته «عملكرد و تيم‌تان و كارهايي كه انجام داديد، هيچ روزنه اميدي نداشته كه بشود كمك كرد.» محمدرضا باهنر اين را در ديدار با رييس‌جمهور گفته است. اطلاعات زيادي از جزييات اين ديدار در دست نيست جز توضيحي كه روابط عمومي جبهه پيروان منتشر كرده است. آن‌طور كه خبرگزاري آنا به نقل از روابط عمومي جبهه پيروان رهبري نوشته است: در فضايي خارج از رياست‌جمهوري، محمدرضا باهنر، دبيركل جبهه پيروان با حسن روحاني رييس‌جمهور ديدار كرد. اين ديدار كه خيلي كوتاه برگزار شده به درخواست رييس‌جمهوري انجام شده است به طوري كه برخي معتقدند وي به دنبال جلب حمايت طيف سنتي اصولگرايي در انتخابات آتي است. برخي اخبار نيز حكايت از آن دارد حالا كه باهنر به عنوان مشاور عالي رييس مجلس منصوب شده، دولت را در درون مجلس نيز ياري كند. با اين همه محمدرضا باهنر، هيچ پاسخ مثبتي نداده و نقدهاي جدي را نسبت به دولت روحاني و نحوه مواجهه آن با نيروهاي مذهبي، سنتي و حزب‌اللهي مطرح ساخته و تاكيد كرده است: عملكرد و تيم‌تان و كارهايي كه انجام داديد، هيچ روزنه اميدي نداشته كه بشود كمك كرد. البته دبيركل جبهه پيروان ابراز اميدواري كرده است تا تغيير عمده‌اي در رفتار روحاني، دولت و عملكردشان به وجود آيد.


آقايي به نام (ر) حدود هزار ميليارد تومان به بانك سرمايه بدهكار است

عضو هيات امناي صندوق ذخيره فرهنگيان ماجراي اختصاص ۸۰۰ خودروي لوكس به مديران اين صندوق را تشريح كرد. مرتضي حاجي، وزير اسبق آموزش و پرورش و عضو هيات امناي صندوق ذخيره فرهنگيان، در گفت‌وگو با ايلنا، گفت: اتفاقاتي كه در حال حاضر مورد پيگيري قضايي است مربوط به بانك سرمايه است كه ۴۵ درصد سهام آن متعلق به صندوق ذخيره فرهنگيان مي‌شود و بقيه سهامداران خصوصي و خارج از صندوق هستند. او با اشاره به اينكه اگر پولي كم و زياد شده باشد به مديران تصميم‌گير بانك سرمايه مربوط مي‌شود، گفت: اگر خسارتي هم وارد شود به نسبت سهم سهامداران، خسارت‌ها توزيع مي‌شود. حاجي اضافه كرد: به‌طور مثال بانك زنجاني به خيلي جا‌ها بدهكار بود؛ دادگاه فشار آورد و او مجبور شد؛ بدهكاري‌هايش را با دارايي‌هايي كه داشته، تها‌تر كند؛ از جمله بدهكاري به بانك سرمايه داشته كه اين بدهي با دارايي او تها‌تر شده است. حاجي درباره موضوع خودروهاي لوكسي كه گفته مي‌شود، توسط صندوق ذخيره به افرادي خاص داده شده، گفت: صندوق با يك شركت ليزينگ مذاكره كرد و قرار شد، شركت بابت ورود اين خودرو‌ها حق‌العملي دريافت كند و خودروها توزيع شود كه البته واردات خودرو‌ها تا جايي كه مي‌دانم، محقق نشد، اما چون اعلام و تعهد شده بود، تلاش شد، خودروهاي داخلي را جايگزين كنند. وي با اعلام اينكه آقايي به نام (ر) يكي از سهامداران بانك سرمايه حدود هزار ميليارد تومان به بانك سرمايه بدهكار است، گفت: قانوني نيست كه سهامدار بانك از تسهيلات بانك مربوطه كه در آن سهم دارد، استفاده كند. اين آقا سهام خود را از شهرداري خريده كه به همين دليل نيز مدتي در بازداشت بوده است. البته حكم نهايي درباره او صادر نشده و نمي‌دانيم كه موضوع چيست و اين سهام چگونه از شهرداري خريده شده است؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون