• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3660 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ آبان

حشد الشعبي از غرب موصل عليه داعش وارد عمل شد

منابع عراقي روز گذشته از آغاز عمليات عليه مواضع داعش از محور غربي موصل خبر دادند. گزارش‌ها حاكي از آن است كه عمليات محور غربي موصل با حملات توپخانه‌اي سنگين و رشته حملات هوايي انجام شده است. فرماندهان عراقي مي‌گويند، اكثر نيروهاي داعش در چند روز گذشته به منطقه الشوره فرار كرده ‌و از مردم عادي به عنوان سپر انساني استفاده كردند، اما حملات هوايي ائتلاف تحت رهبري ‌امريكا پيشروي آنها را مختل و راه را براي فرار تعدادي از غير نظاميان باز كرد.  همزمان شبه‌نظاميان شيعه عراقي (حشد الشعبي) نيز از آغاز عملياتي در محور جنوب غربي موصل و در مسير تلعفر كه در كنترل تروريست‌هاي داعش است
خبر داده‌اند.
به گفته آنها، اين عمليات كمك به عمليات نيروهاي عراقي براي بازپس‌گيري موصل از دست داعش است.  نيروهاي حشد الشعبي (بسيج مردمي عراق) در وب‌سايت خود گفته‌اند كه آزادي تلعفر و چند شهر ديگر هدف اين عمليات است. همچنين هدف اين است كه راه تداركاتي داعش قطع شده و از فرار آنها به سوريه ممانعت به عمل آيد.
به گزارش رويترزحركت نيروهاي حشد الشعبي به سمت تلعفر كه از اقليت تركمن برخوردار است زنگ خطري براي آنكارا به حساب مي‌آيد. خبرگزاري ايسنا نيز نوشته است، تركيه تهديد كرده كه در صورت نزديك شدن نيروهاي حشد الشعبي به اين شهر وارد عمل خواهد شد. گروه شيعه گردان‌هاي حزب‌الله (كتائب حزب‌الله) اعلام كرده كه در عمليات شبه‌نظاميان به سمت تلعفر شركت كرده است. جعفر حسيني، سخنگوي اين گروه شبه‌نظامي گفته است، گروه او به همراه ساير گروه‌هاي شبه‌نظامي در اين مسير از كمك‌هاي مشاوره‌اي ايران و از پشتيباني هوايي نيروهاي عراقي برخوردارند. تلعفر در تابستان سال ۲۰۱۴ به تصرف داعش در آمد و در آن زمان از اكثريت جمعيت شيعه برخوردار بود. اين شهر كه در نزديكي مرز سوريه قرار دارد مسير تردد نيروهاي داعش ميان موصل و رقه‌، پايتخت خودخوانده اين گروه در سوريه است. پيش‌تر شركت شبه‌نظاميان شيعه در عمليات باز پس‌گيري موصل نگراني از ايجاد درگيري‌هاي قومي در اين شهر كه از اكثريت سني برخوردار است را برانگيخته است. اما شبه‌نظاميان شيعه مي‌گويند، قصد ورود به شهر را ندارند و عمليات آنها به حاشيه موصل محدود خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون