• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3664 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۳ آبان

چهره‌ها از راي اعتماد به سه وزير پيشنهادي مي‌گويند

پيام راي اعتماد مجلس

گروه سياسي| راي مجلس به سه وزير پيشنهادي در روز گذشته با تحليل‌هاي مختلفي مواجه شد اما مهم‌ترين تحليل‌ها از سوي رييس فراكسيون اميد و دو نايب‌رييس مجلس انجام شد. محمدعلي نجفي نيز تحليل خاص خود را از اين آرا داشت. نخستين واكنش براي محمدرضا عارف بود. رييس فراكسيون اميد كه فراكسيون متبوعش براي راي‌آوري وزراي پيشنهادي تلاش‌هاي زيادي كرده بودند. او گفت: پيام رأي اعتماد ديروز تشكر از مردم است كه با رأي خوب به جبهه اميد پاسخ آنها روز گذشته داده شد و رقبا بايد واقعيت اكثريت و رقابت را بپذيرند. ما هيچ ادعايي در مجلس نداريم اما اميدواريم با ادامه اين روند و حفظ اكثريت بتوانيم كارهاي بهتري انجام دهيم. به گزارش خانه ملت، نماينده مردم تهران با بيان اينكه مهم‌ترين مساله امروز كشور مساله اشتغال و رونق اقتصادي است، افزود: ان‌شاءالله دولت با ترميم كابينه به اشتغال جوانان و معيشت مردم بپردازد. وي با بيان اينكه مجلس دهم به عقلانيتي دست يافته است، اظهار كرد: ما از ابتدا شعار آرامش را دنبال مي‌كرديم و روز سه‌شنبه نيز اين شعار را رعايت كرديم تا اين آرامش حفظ شود و دوستاني براي صحبت فرستاديم كه فضا را تند نكنند و اگر فضا توسط يكي از مخالفان تند نمي‌شد قطعا هيچ يك از دوستان ما برخورد تند نمي‌كردند.

مجلس نشان داد كه فريب كاسبان فتنه را نمي‌خورد
اما علي مطهري، نايب‌رييس مجلس نيز در واكنش ديگري گفت: مجلس دهم نشان داد كه فريب كاسبان فتنه و كاسه‌هاي داغ‌تر از ‌آش را نمي‌خورد. به گزارش خانه ملت، علي مطهري گفت: راي اعتماد مجلس به سه وزير پيشنهادي نشان داد كه حربه «فتنه» و متهم كردن افراد به «فتنه‌گر بودن» ديگر حربه‌ مناسبي براي حذف نيروهاي كارآمد و انقلابي نيست. نماينده مردم تهران ادامه داد: مجلس دهم نشان داد كه فريب كاسبان فتنه و كاسه‌هاي داغ‌تر از‌ آش را نمي‌خورد. به نظرم اين امر دستاورد مهم جلسه ديروز بود. همچنين اين راي اعتماد حاكي از همراهي و همدلي مجلس و دولت است و طبعا وظيفه دولت را در تامين مطالبات مردم از جمله بهبود اقتصاد كشور سنگين‌تر مي‌كند. او با ارزيابي روند بررسي راي‌اعتماد اين سه وزير پيشنهادي در صحن علني، درخصوص ميزان رعايت عدالت، اخلاق و منطق در نطق نمايندگان مخالف و موافق، گفت: متاسفانه اخلاق در برخي نطق‌ها رعايت نشد، مانند آن موردي كه يكي از مخالفان آقاي دانش آشتياني گفت؛ «من مداركي عليه ايشان دارم كه نمي‌توانم در جمع بازگو كنم؛ لذا آن را به رييس مجلس مي‎دهم. » با اين رفتار ذهن‌ها به سوي اتهامات مختلف هدايت مي‌شود بدون آنكه او بتواند از خود دفاع كند و اين يعني بازي كردن با آبروي يك انسان.

عده‌اي نمي‌خواهند از فتنه دست بردارند
اما مسعود پزشكيان ديگر نايب‌رييس مجلس با اشاره به جلسه راي اعتماد به سه وزير پيشنهادي دولت براي وزارت آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامي و حواشي پيش آمده در صحن علني، اظهار داشت: مشكلي كه ما داريم و عده‌اي نمي‌خواهند از آن دست بردارند، موضوع فتنه است، همه ما در قبال وعده و قول‌هايي كه به مردم داده‌ايم و تعهدي كه به انقلاب و خون شهدا داريم، امتحان مي‌شويم. به گزارش خانه ملت، پزشكيان افزود: روش خوبي نيست كه خود را كنار بكشيم و به طرف مقابل بد و بيراه بگوييم، درست نيست همه كساني كه در انقلاب بودند و هستند، را به بهانه اينكه اشتباهي كردند كنار بگذاريم و حذف كنيم. وي تاكيد كرد: در رابطه با آقاي آشتياني مي‌دانم كه مراجع قضايي او را تاييد كردند، اگر بعد از ارزيابي به مجلس معرفي شده، تهمت و افترا زدن به وزير پيشنهادي و فاسد جلوه نشان دادن انصاف نيست و به دور از اخلاق است كه انسان به سادگي همه‌چيز را زير پا بگذارد. البته اعتقاد دارم هر تغيير و جابه‌جايي در دولت بايد در چارچوب قانون انجام شود.
محمدعلي نجفي از حاميان اصلي دانش آشتياني نيز ضمن تبريك راي‌اعتماد مجلس به وزراي پيشنهادي رييس‌جمهور، گفت: اميدواريم اين حركت مجلس، نقطه عطفي در خدمت بيشتر و گسترده‌تر دولت به مردم باشد. وي افزود: بايد از اين فرصت استفاده شود و دولت با روحيه‌اي بالاتر نسبت به خدمت‌رساني به مردم، كارها را ادامه دهد. معتقدم اين راي مثبت از سوي نمايندگان مجلس به وزراي پيشنهادي، نخستين دوئل سياسي جدي نمايندگان مجلس، گروه‌ها و فراكسيون‌هاي مختلف مجلس، با دولت تدبير و اميد بود. وي ادامه داد: اثر جمعي كه در اين جريان رخ داد، اين بود كه برخي با هر كسي را كه مورد علاقه شان نبود از صحنه خارج مي‌كردند و اما امروز ديگر كارايي خود را از دست داده‌‌اند. در انتخابات دوره دهم مجلس شوراي اسلامي مردم سعي كردند كه يك گرايش و رويكرد جديدي را انتخاب كنند به اين اميد كه تغييري در فضاي سياسي كشور در ارتباط مجلس و دولت فراهم شود و در واقع مردم احساس مي‌كنند كه تصميم درستي گرفتند و نخستين ثمره آن را چيدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون