• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3664 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۳ آبان

طلا همچنان مي‌جهد

تداوم افزايش نرخ اونس در بازارهاي جهاني و نزديك شدن آن به كانال هزار و 300 دلاري، نرخ سكه و طلا در ايران را هم افزايش مي‌دهد تا اميدهايي كه از حدود يك ماه پيش نسبت به كاهش قيمت طلا شكل گرفته بود، نااميد شود.
روز گذشته، چهارشنبه، هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد با افزايش قيمت 6 هزار و 600 توماني، يك ميليون و 124 هزار و 500 تومان در ميان خريداران و فروشندگان دست به دست شد. همچنين نرخ هر سكه تمام بهار آزادي طرح جديد هم در حالي يك ميليون و 114 هزار تومان اعلام شد كه اين مهم حاكي از افزايش هفت هزار توماني آن نسبت به سه‌شنبه بود. نيم سكه و ربع سكه به ترتيب 563 هزار تومان و 298 هزار تومان خريد و فروش شدند كه بر اين اساس نيم سكه دو هزار تومان و ربع سكه هزار تومان گران‌تر شد. سكه يك گرمي هم 188 هزار تومان معامله شد.
در بازارهاي جهاني، نرخ اونس طلا با افزايش 6 دلاري، هزار و 297 دلار ارزش‌گذاري شد. كارشناسان بازار طلا مي‌گويند بعيد به نظر مي‌رسد كه قيمت جهاني طلا طي ماه‌هاي آينده با افت شديدي روبه‌رو شود. به گزارش اقتصاد آنلاين، بازار طلا كه در سه سال گذشته با ثبات نسبي قيمت همراه بود، در ماه اكتبر نوسان زيادي داشت. افزايش قيمت طلا در روزهاي پاياني ماه اكتبر، احتمال رشد صعودي قيمت اونس جهاني را تقويت كرده است. نتايج آخرين نظرسنجي كيتكو نيز بيانگر اين است كه اميد به افزايش قيمت طلا بالاتر رفته است.
قيمت طلا در روز جمعه پس از اعلام شروع تحقيقات جديد اف‌بي‌آي در مورد ايميل‌هاي هيلاري كلينتون به بالاترين سطح در 4 هفته گذشته رسيد. اونس طلا كه بخش عمده آخرين هفته اكتبر را در محدوده 1260 دلار گذرانده بود، به قيمت 1267 رسيد. مثقال طلا هم 493 هزار و 500 تومان خريد و فروش شد و هر گرم طلاي 18 عيار نيز با نرخ 113 هزار و 870 تومان به بازار عرضه شد.
در بازار، دلار امريكا سه هزار و 624 تومان قيمت‌گذاري شد و هر يورو هم چهار هزار و 17 تومان به ميان خريداران و فروشندگان رفت. از سوي ديگر پوند انگليس چهار هزار و 454 تومان مبادله شد و درهم امارات و لير تركيه هم به ترتيب 993 تومان و هزار و 184 تومان به دست مشتريان رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون