• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3665 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ آبان

راهپيمايي 13آبان در سراسر ايران برگزار شد

فرياد استكبار ستيزي در سراسر ايران

گروه سياسي

روز پنجشنبه و همزمان با راهپيمايي روز 13 آبان، «فرياد استكبارستيزي» مردم ايران در سراسر كشور طنين‌انداز شد. مراسم بزرگداشت 13 آبان  در تهران همچون ساير شهرهاي ديگر با حضور جمعي از دانشجويان و دانش‌آموزان و در مقابل لانه جاسوسي (سفارت سابق امريكا در تهران) و خيابان‌هاي اطراف آن برگزار شد. تجمع‌كنندگان با در دست داشتن پلاكاردهايي حاوي شعارهاي استكبارستيزي از جمله «مرگ بر امريكا»، «مرگ بر اسراييل»، «نه سازش، نه تسليم، نبرد با امريكا»، «هيهات من‌الذله»، «لبيك يا خامنه‌اي» انزجار خود را از استكبار جهاني اعلام كرده و آمادگي خود براي مقابله با دشمني‌هاي استكبار را اعلام كردند. به گزارش فارس، تجمع‌كنندگان همچنين بر روي پلاكاردهاي خود نوشته‌ بودند كه برجام نبايد زمينه نفوذ دشمن شود و دشمن را از پنجره بيرون كرده‌ايم و نبايد از در وارد شود. راهپيمايان همچنين نوشته‌هايي از جمله «13آبان، انقلاب دوم ايران»، «وقتي دانش‌آموزان تاريخ‌ساز مي‌شوند»، «مناظره ترامپ و كلينتون- فرهنگ زننده امريكايي»، «من يك بسيجي هستم»، «نسل علي‌اكبريم، فداييان رهبريم»، «الموت اسراييل و امريكا»، «درود بر آن خانداني كه حتي در مقابل تحريم آب هم سازش نكرد»، «بسيجي مي‌ميرد، ذلت نمي‌پذيرد»، «با ولايت زنده‌ايم» را در دست داشتند.
مروجان اسلام امريكايي از تيررس انقلابيون مكتب خميني در امان نخواهند ماند
در ادامه اين مراسم بيانيه دانشجويي راهپيمايي 13 آبان از سوي علي‌رضا صفرپور، دبير انجمن اسلامي دانشگاه اميركبير (تحكيم وحدت) به نمايندگي از دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران قرائت شد. در متن اين بيانيه آمده است: انقلاب اسلامي ايران و بارقه‌هاي پيش و پس از آن، آغازي بود بر پايان پيكره پوسيده تمدن و تفكر مادي غرب و فرزندان خميني كبير به كرات و از آن جمله در سيزدهم آبان ماه سال 43، 57 و 58 نشان دادند كه بهاي عدالت‌طلبي، استقلال‌خواهي و آزادي و آزادگي را بايد با مبارزه پرداخت. در ادامه اين بيانيه عنوان شد: «مبارزه با رفاه طلبي سازگار نيست و آنها كه تصور مي‌كنند مبارزه در راه استقلال و آزادي مستضعفان و محرومان جهان با سرمايه داري و رفاه طلبي منافات ندارد با الفباي مبارزه بيگانه‌اند و آنهايي هم كه تصور مي‌كنند سرمايه‌داران و مرفهان بي‌درد با نصيحت، پند و اندرز متنبه مي‌شوند و به مبارزان راه آزادي پيوسته يا به آنان كمك مي‌كنند آب در هاون مي‌كوبند. در ادامه اين بيانيه آمده است: ملت بزرگ ايران و مسوولان دلسوز نظام آگاه باشند كه مبارزه با استكبار جهاني مستلزم مبارزه با اشرافيت داخلي است و اشرافيت داخلي كه بويي از قيام و مبارزه نبرده‌اند بدانند كه خواسته يا ناخواسته نماينده استكبار جهاني در داخل كشورند و علت سازش‌طلبي خود را بفهمند. جنگ ما جنگ عقيده است، مروجين اسلام امريكايي كه ارزش‌هاي انقلاب را هدف قرار داده‌اند بدانند كه از تيررس انقلابيون مكتب خميني(ره) در امان نخواهند ماند.
انقلاب اسلامي نظم ناعادلانه ساخته امريكا را
 با چالشي اساسي روبه‌رو ساخت
جانشين فرمانده كل سپاه نيز به عنوان سخنران اين مراسم، با بيان اينكه امريكا در حالي دم از حقوق بشر مي‌زند كه تمام دستگاه‌هاي شكنجه‌اي كه به همه نقاط عالم صادر مي‌شود توسط همين كشور ساخته مي‌شود، گفت: سازمان سيا پرورش‌دهنده، ‌آموزش‌دهنده همه سرويس‌هاي شكنجه‌گر عالم از جمله ساواك در زمات طاغوت است. سردار حسين سلامي با اشاره به اينكه تا به امروز 8 ميليون انسان در سطح جهان مستقيما در اثر مداخلات مستقيم نظاميان امريكا كشته شدند، اظهار كرد: امريكا دم از مبارزه با تروريسم مي‌زند در حالي كه همه گروه‌هاي تروريستي عالم از جمله تروريست‌هاي تكفيري كه امروز آتش فرقه‌هاي خونين را در جهان اسلام برافروخته‌اند زادگاه تولد سياسي آنها امريكاست. سردار سلامي خاطرنشان كرد: امريكا دم از صلح مي‌زند اما سيستم‌هاي سلاح او امروز توسط ارتش سعودي ملت يمن را شبانه زير آوارها دفن مي‌كند. امريكا بيش از 100 قطعنامه براي آزادي ملت‌ها براي توسعه كشورهاي در حال توسعه براي محكوم كردن جنايات ديكتاتورها و براي محكوم كردن جنايات صهيونيستي را وتو كرده و به آنها نه گفته است. جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني(ره) در اواخر قرن بيستم توانست بزرگ‌ترين شكست سياسي و راهبردي را به بزرگ‌ترين قدرت نظامي و اقتصادي تاريخ بشر يعني امريكا تحميل كند، اظهار كرد: انقلاب اسلامي ملت ايران نظم ناعادلانه ساخته امريكا را با چالشي اساسي روبه‌رو ساخت و توازن قواي ژئوپلتيكي جهاني را كه امريكا و شوروي ساخته بودند بر هم زد و يك قاعده و ادبيات سياسي جديد را در جهان ايجاد كرد.
ما هر روز در حال افزايش قدرت خود هستيم
جانشين فرمانده كل سپاه، با بيان اينكه امريكايي‌ها مي‌دانند انتخاب گزينه نظامي چيزي جز يك آرزوي باطل شده و چيزي جز يك هوس ناممكن دفن شده نيست، عنوان كرد: ما در اين زمينه نگران نيستيم و در هر كجا مي‌توانيم حوزه‌هاي منافع حياتي دشمنان بزرگ را با هر درجه و شدتي از تهاجم تخريب كنيم. ما هر روز در حال افزايش قدرت خود هستيم كه اين واقعيت توقف‌ناپذير است. وي با اشاره به موضوع برجام، افزود: برجام امروز معيار و محكي در چگونگي نمايش شخصيت واقعي امريكا در معاهدات بين‌المللي است، به امريكايي‌ها تاكيد مي‌كنيم تعهدات خود را بي‌كم و كاست اجرا كنند. اينجا ايران سرزمين مردماني است كه اراده كرده‌اند در پرتو اسلام و انقلاب باشكوه‌شان به هيچ قدرت بيگانه‌اي باج ندهند. جانشين فرمانده كل سپاه، اظهار داشت: ملت ايران ملتي است با فرهنگ و سربلند كه به تعهدات خود پايبند است اما اين تعهدات يك سويه‌ نيست، صبر ملت ايران هم بي‌انتها نيست.
اگر به تعهدات‌شان عمل نكنند
برجام را به موزه خواهيم فرستاد
جانشين فرمانده كل سپاه با تاكيد بر اينكه ما حقوق‌مان را تا آخرين لحظه‌ها تعقيب مي‌كنيم و دشمنان‌مان را تا هر نقطه‌اي از جهان براي احقاق حقوق مشروع‌مان تعقيب مي‌كنيم، اظهار كرد: امريكايي‌ها بايد بدانند اگر به تعهدات‌شان در برجام عمل نكنند ما برجام را به موزه خواهيم فرستاد. سردار سلامي در ادامه افزود: امريكايي‌ها اين نكته را بدانند كه اگر به تعهدات‌شان كامل عمل نكنند به نقطه اول باز خواهيم گشت، سانتريفيوژهاي غيرفعال دوباره فعال خواهد شد اما اين نقطه اول توقف در سطح توسعه فعاليت هسته‌اي ما قبل از برجام نخواهد بود و ما پيش خواهيم رفت. سلامي خاطرنشان كرد: دولت جمهوري اسلامي ايران فقط در مقابل امريكا و 1+5 در برجام متعهد نيست بلكه در مقابل ملت ايران هم متعهد است. تعهد او به ملت ايران تعهدي ذاتي، ماندگار، عميق، مستحكم و ريشه‌دار است. او به ملت ايران تعهد داده است كه اگر امريكايي‌ها به تعهدات‌شان عمل نكنند برجام را از اعتبار ساقط خواهد كرد و دوباره جريان چرخه هسته‌اي به طور كامل در اين كشور فعال خواهد شد. وي افزود: از موشك و مهار قدرت بازدارندگي ايران هم به امريكايي‌ها سفارش مي‌كنيم سخني نگويند، اراده ملت ايران به گونه‌اي است كه هرگاه دشمنان بر نقطه‌اي متمركز مي‌شوند ما مي‌فهميم آن نقطه، نقطه واقعي و حقيقي قدرت ما است و بايد آن را تقويت كرد. جانشين فرمانده كل سپاه در پايان، گفت: ما مصمم هستيم تا احقاق حقوق حقه خود و تا از بين بردن ادبيات تهديد در ذهن و دل دشمنانمان مسير جهاد را ترك نكنيم. ما هرگز ميدان جهاد و دفاع از شرف و كرامت و عزت ملت بزرگ ايران و ديگر ملل مسلمان عالم را ترك نخواهيم كرد.
مقابله با مفسدان اقتصادي؛ مطالبه راهپيمايان از مسوولان
راهپيمايان همچنين در پايان اين مراسم طي قطعنامه‌اي مقابله جدي با فساد و مفسدان اقتصادي و سياسي داخلي را از مسوولان دولتي و قضايي مطالبه كرده و آن را لازمه پيشرفت و سعادت ملت و كشور دانستند. در ابتداي اين قطعنامه آمده است: «يوم‌الله 13 آبان يگانه مناسبتي است كه در سه مقطع حساس تاريخي، سه چهره از رويارويي استكبار و استكبارستيزان را به نمايش گذاشت و به عنوان روزي الهام‌بخش، حامل يكي از مهم‌ترين پيام‌هاي انقلاب اسلامي يعني ظلم‌ستيزي و استكبارستيزي شد و امروز با بزرگداشت «روز ملي مبارزه با استكبار جهاني» فرياد رسا و خط‌شكنانه ملت ايران جهاني شده و هر وجدان بيدار و انسان آزاده‌اي بلند كردن فرياد «مرگ بر امريكا» را يك منطق استدلالي قوي، فضيلت و وظيفه انساني مي‌داند». در ادامه اين قطعنامه عنوان شده: «اينك ما شركت‌كنندگان در تظاهرات سراسري يوم‌الله 13 آبان با پيروي از مكتب عزت‌آفرين حسيني، قدرت‌هاي پوشالي مستكبران را در برابر قدرت خداوند هيچ انگاشته و در استمرار استكبارستيزي عقلاني ملهم از عاشوراي حسيني، سياست‌هاي ظلم‌محور و جنايت‌بنيان امريكاي غير قابل اعتماد و توطئه‌گر را محكوم كرده و مواضع خود را با بانگ رساي «الله اكبر، خامنه‌اي رهبر» به جهانيان اعلام مي‌كنيم.»
در بند اول قطعنامه آمده است: «ما ملت عزت‌خواه ايران اسلامي، ظلم‌ستيزي و استكبار‌ستيزي خود را كه ريشه قرآني و استدلال منطقي دارد، لبيك به حضرت اباعبدالله الحسين(ع) دانسته و اعلام مي‌كنيم كه اين مسير پر افتخار را با پيگيري خط نوراني حضرت امام(ره) و تبعيت محض از رهنمودهاي حكيمانه رهبر معظم انقلاب اسلامي (مدظله العالي) تا آخرين نفر وآخرين نفس ادامه خواهيم داد.»
در بند دوم قطعنامه، با بيان اينكه ملت بيدار ايران، با شناخت ماهيت استكبار و با مشاهده جنايات بي‌وقفه شيطان بزرگ اين ام‌الفساد قرن، امريكا را همچنان دشمن شماره يك بشريت و مصداق اتم استكبار دانسته و با توجه به تاكيد رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر اينكه كسي حق ندارد دست دوستي به سوي امريكا دراز كند، تاكيد شده است: «هرگونه اقدام خلاف را مردود دانسته و با بصيرت و چشمان باز تمامي زمينه‌هاي نفوذ شيطان را سد كرده و دشمنان را آرام نخواهيم گذاشت.»
در بند سوم اين قطعنامه با تاكيد بر نقش محوري امريكاي جنايتكار در كارگرداني زشت‌ترين صحنه‌هاي جنايت و جنگ‌افروزي به دست رژيم‌هاي كودك‌كشي همچون اسراييل غاصب و عربستان سعودي حامي گروه‌هاي تروريستي و جنايت‌پيشه داعش و النصره و همچنين بدعهدي‌هاي شيطان بزرگ، عنوان شده: «هرگونه اقدامي كه بيانگر كوتاه‌آمدن و دوست پنداشتن امريكا باشد را شديدا محكوم كرده و آن را خيانت به اسلام، آرمان‌هاي اصيل انقلاب اسلامي، ملت، كشور و خون شهدا مي‌دانيم.»
در بند چهارم عنوان شد: «ما ملت سرافراز، با گراميداشت مقام شامخ شهيدان، به خصوص شهداي مدافع حرم، حمايت از ملل مظلوم و مسلمانان جهان به‌ويژه ملت مظلوم فلسطين، يمن، سوريه، عراق و بحرين را وظيفه ديني و مصداق عملي استكبار‌ستيزي دانسته و كمك به جبهه مقاومت و تقويت توان دفاعي را اقدامي خردمندانه و وظيفه قانوني مسوولان كشور در راستاي امنيت ملي و جهاني ارزيابي نموده و هر اقدام و سخني كه بر خلاف اين سياست و رويه الهي باشد را به‌شدت محكوم مي‌كنيم».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون