• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3666 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ آبان

تايلندي‌ها در بازار روده جاي فرانسوي‌ها را گرفتند

گروه اقتصادي | تازه‌ترين اطلاعات منتشر شده از گمرك نشان مي‌دهد كه طي نيمه نخست سال جاري در مقايسه با نيمه نخست سال 94، كشورهاي فرانسه، مراكش، لبنان و چك از بازار روده و شكمبه ايراني حذف شده و تايلند، هنگ‌كنگ، اتريش و روماني جاي آنها را گرفته‌اند. بر اساس اطلاعات گمرك ايران يكي از اقلام صادراتي ايران «روده»، «بادكنك» و «شكمبه» حيوانات است كه به صورت تازه، سردكرده، يخزده، نمكزده يا در آب نمك، خشك‌كرده يا دودي به كشورهاي مختلف صادر مي‌شود.
طبق اطلاعات گمرك ايران در شش‌ماهه نخست سال جاري از اين اقلام به ميزان ۱۹۱۸ تن به ارزش ۱۲۴ ميليارد و ۲۶۹ ميليون تومان به كشورهاي ايتاليا، اسپانيا، روماني، لهستان، تركيه و... صادر شده است.
اطلاعات گمرك ايران حاكي از آن است كه صادرات روده، بادكنك و شكمبه حيوانات در سال گذشته معادل يك هزار و ۷۷۰۰ تن به ارزش ۱۳۳ ميليارد تومان بوده است. همچنين اطلاعات گمرك حاكي از آن است ايران در طي اين شش ماه مشابه سال قبل مشترياني مانند «فرانسه»، «مراكش»، «لبنان» و «چك» را از بازار روده، شكمبه و بادكنك حيوانات ايران از دست داده است كه اين سه كشور ميزان ۱۷ تن به ارزش سه ميليارد و ۳۱۴ ميليون تومان روده، بادكنك و شكمبه حيوانات از ايران خريداري كرده‌ بودند. در عوض ايران توانسته در شش ماه نخست سال جاري در مقايسه با سال گذشته، چهار مشتري «تايلند»، «هنگ‌كنگ»، «اتريش» و «روماني» را براي روده، شكمبه و بادكنك حيوانات ايراني بازاريابي كند كه اطلاعات گمرك حاكي از آن است كه مجموع صادرات ايران به اين كشورها معادل ۶۱ تن به ارزش يك ميليارد و ۴۰۸ ميليون تومان است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون