• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3666 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ آبان

افت و خيزهاي خودرويي رسمي شد

رشد سنگين وزن‌ها توقف سبك وزن‌ها

تازه‌ترين گزارش‌ها از ميزان توليد جاده مخصوصي‌ها نشان مي‌دهد كه سنگين‌وزن‌هاي جاده مخصوص كه در سال‌هاي تحريم روزگار ناخوشي را سپري كرده بودند اين روزها در اوضاع بهتري به سر مي‌برند و در عوض سبك‌وزن‌هاي مشترك با چشم‌بادامي‌ها در حال خداحافظي با بازار ايران هستند.
 بر اساس گزارش خودرونگاران، آماري كه از ميزان توليدات سبك و سنگين‌وزن‌ها منتشر شده است در حالي كه آمار از افزايش توليد خبر مي‌دهد اما توليد چند سبك‌وزن محصول مشترك با چيني‌ها متوقف شده است و در عوض توليد انواع ميني‌بوس و ميدل‌باس در مهرماه امسال به طور ميانگين 7/19درصد رشد داشته است.
 اين گزارش نشان مي‌دهد كه در طي هفتمين ماه سال جاري انواع ميني‌بوس و ميدل‌باس در ايران‌خودروديزل ۴۵۰ درصد رشد داشته و از چهار دستگاه در مهر ۱۳۹۴ به ۲۲ دستگاه افزايش يافته است. توليد اين محصول در سروش‌ديزل مپنا نيز با افزايش همراه بوده و از صفر دستگاه در مهرماه سال گذشته به ۳۰ دستگاه رسيده است. همچنين توليد انواع ميني‌بوس و ميدل‌باس در پيشرو ديزل آسيا نيز صعودي بوده و از صفر دستگاه در مهر ۱۳۹۴ به هفت دستگاه افزايش يافته است. در اين مدت توليد اين محصولات در دو شركت گروه بهمن و هوراندخودروديزل با كاهش همراه بوده است. توليد انواع ميني‌بوس و ميدل‌باس در گروه بهمن با افت ۷۲درصدي از ۵۰ دستگاه در مهر ۱۳۹۴ به ۱۴ دستگاه رسيده است.
اين گزارش نشان مي‌دهد كه توليد انواع ميني‌بوس و ميدل‌باس در شركت هوراندخودروديزل نيز با كاهش صد درصدي همراه بوده و از هفت دستگاه در مهر ماه سال گذشته به صفر رسيده است.
در همين حال آمارها كه پيش از اين از كاهش خودروهاي مشترك با چيني‌ها به ميزان 35 درصد مي‌دادند خبر از توقف توليد ۳ سواري ديگر را مي‌دهند. در اين مدت توليد ام‌وي‌ام ۱۱۰ چهار سيلندر شركت خودروسازي مديران با افت صد درصدي همراه بوده و از ۶۵ دستگاه در مهر ماه سال گذشته به صفر رسيد. توليد خودروي سابرينا شركت سازه‌هاي خودرو ديار نيز صد درصد كاهش يافته و از ۲۱ دستگاه در مهر ماه ۱۳۹۴ به صفر رسيده است. همچنين در اين مدت توليد خودروي گريت‌وال M۴ به عنوان ديگر محصول شركت سازه‌هاي خودرو ديار نيز با كاهش صد درصدي همراه بوده و از ۱۱ دستگاه در مهر ماه سال گذشته به صفر رسيد.
مهر ماه امسال توليد سه سواري ديگر نيز اگرچه متوقف نشده اما تا نزديك صفر كاهش يافته است. در اين زمينه توليد جك J۵ شركت كرمان موتور 7/99 درصد كاهش يافته و از ۷۹۱ دستگاه در مهر ۱۳۹۴ به دو دستگاه كاهش يافت.
توليد خودروي ام‌وي‌ام ۳۱۵ شركت خودروسازي مديران نيز با افت 6/99 درصدي همراه بوده و از ۲۴۶ دستگاه در مهر ماه سال گذشته به يك دستگاه رسيده است. در اين مدت توليد خودروي ام‌وي‌ام ۵۳۰ ديگر محصول شركت خودروسازي مديران نيز 2/99 درصد كاهش يافته و از ۲۴۶ دستگاه در مهر ۱۳۹۴ به دو دستگاه كاهش يافت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون