• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3668 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۸ آبان

سبحاني‌نيا، فعال سياسي اصولگرا:

شانس كانديداهاي شكست خورده اصولگرا در انتخابات 96 بسيار كم است

گروه احزاب

حسن سبحاني‌نيا، نماينده سابق مجلس و فعال سياسي اصولگرا در خصوص اظهارات اخير روحاني درخصوص وجود برخي رسانه‌هايي كه از رانت اطلاعاتي برخوردارند و مصاديق اين رسانه‌ها نيز گفت: بالطبع ضمير، مرجع خود را پيدا مي‌كند. اظهارنظر‌ها بعد از اين صحبت‌هاي آقاي روحاني توسط شريعتمداري نشان داد كه او مرجع ضمير است.  او افزود: با واكنش شريعتمداري به اين اظهارات رييس‌جمهور معلوم شد آقاي شريعتمداري بخشي از مخاطب اين گزاره رياست‌جمهوري بوده‌اند. البته هر مجموعه‌اي در هر جايي مطالبي داشته باشد از آن استفاده مي‌كند و اين منحصر به فرد خاصي نيست. هر كسي در جايي بوده از اين رانت‌ها استفاده كرده است. اين امر روشني نيست كه ما رانت چه در مسائل اقتصادي، چه سياسي و قضايي از اين اطلاعاتي كه در اختيار داريم استفاده نكنيم. به نظرم همه از اين شيوه استفاده كرده‌اند و گاهي به منافع ملي هم آسيب زدند و منحصر به فرد و گروه خاصي نيست.
درخصوص اظهارات اخير احمدي‌نژاد در مورد ادامه سفرهاي استاني و بيان برخي ناگفته‌ها در اين ميان گفت: سفرهاي احمدي‌نژاد بعد از فرمايشات رهبري و نامه او به احمدي‌نژاد شكل ديگري به خود گرفته كه شكل محدود‌تري دارد، گردش بين شهرها وجود داشته. البته گزارشي از اين شهرها نيامده كه معلوم شود اين سفرها جنبه انتخاباتي داشته است يا خير. او در خصوص اظهارنظر او درباره افشاگري نيز گفت: هر كسي ممكن است مطالب و ديدگاه‌هايي داشته باشد. بنده هم ممكن است ديدگاهي داشته باشم. اين ديدگاه‌ها مي‌تواند اقتصادي- سياسي باشد و يك مقدار مسائل ديگري در پي تحريك‌هايي صورت گرفته باشد. متاسفانه هر گروهي مي‌آيد گروه ديگر را تا آخر به ضعف‌ها و نقص‌هايي متهم مي‌كند. هنوز اين مسائل مطرح است و احمدي‌نژاد هم شايد حق خود مي‌داند كه پاسخ دهد به اين اظهارنظر‌هاي برخي مجريان امر.   سبحاني‌نيا با تاكيد بر اينكه البته از نظر انتخاباتي گفته من از كسي حمايت نمي‌كنم، چون زمزمه اين بود كه پشت كسي قرار بگيرد. اين نوع اظهارنظر‌ها اگر عادي باشد ايرادي در آن نيست.
سبحاني‌نيا در خصوص اظهارات اخير احمدي‌نژاد درباره بازگويي برخي ناگفته‌ها طي سفره‌هاي استاني‌اش نير گفت: من فكر نمي‌كنم پشت اين حرف‌هاي احمدي‌نژاد چيزي باشد و اين از جنس همان بگم‌بگم‌هاست. و گمان نمي‌كنم اين حرف‌ها و بيان برخي احتمالات مبني بر دستيابي او به پرونده‌هايي در زمان تصدي او بر وزارت اطلاعات و تاثير آن بر روند رسيدگي به پرونده او يا هر كس ديگري بر كند شدن رويه قضايي تاثيري داشته باشد.
اين نماينده ادوار مجلس در خصوص احتمال حضور مجدد روحاني در راس قدرت نيز گفت: روحاني رييس‌جمهور مستقر است و تريبون قدرتمندي در اختيار دارد و مجموعه‌هاي كشور در اختيارش است. اينها چيزهايي است كه به نفع روحاني است اما مردم توقعاتي دارند و فكر مي‌كنند بايد قدم‌هايي برداشته شود.  او افزود: سياستمداران طبيعي است كه برمبناي ذايقه سياسي شان تصميم مي‌گيرند ولي توده مردم تصميم‌شان بر مبناي تاكيد بر مطالبات‌شان است. بحث اشتغال، معيشت و فراواني و ارزاني در تصميم مردم دخيل است. اگر روحاني در اين ماه‌هاي پاياني قدم‌هايي در اين راه بردارد، مي‌تواند كمك خوبي براي او باشد. او همچنين درخصوص عدم راي آوري كانديداهاي اصولگرايي كه قبلا سابقه شكست دارند نيز گفت: اينها در شرايط عادي قبلا چند بار شانس‌شان را امتحان كرده‌اند و با وجود اينكه شايد نيروهاي خوبي نيز باشند اما شكست‌هاي سابق آنها آثار و تبعاتي در ذهن مردم دارد كه به راحتي پاك نمي‌شود. لذا احتمال پيروزي آنها منوط به ايجاد شرايط جديدي است. در شرايط فعلي اين احتمال پايين است و از كانديداهاي جوان‌تر بايد استفاده كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون