• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3677 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱ آذر

رييس فراكسيون اميد:

بخش اقتصادي دولت نيز نيازمند ترميم است

گروه سياسي| رييس فراكسيون اميد در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه انتقاد از بازگشت فضاي امنيتي به دانشگاه‌ها حرف مشترك تشكل‌هاي دانشجويي است، گفت: وزير علوم مطالبه‌هاي دانشجويان را با جديت بيشتر پيگيري كند. به گزارش ايلنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات محمدرضا عارف به شريح زير است:
  محورهاي استيضاح وزير علوم قرار است در نشست كميسيون آموزش از سوي طراحان استيضاح مطرح شود كه پس از آن مي‌توان در اين باره اظهارنظر كرد.
  فضاي دانشگاه‌ها به سمت امنيتي شدن پيش رفته و وزارت علوم موظف به توجه بيشتر و جدي‌تر به مطالبه‌هاي دانشجويان است، حرف مشترك تمامي تشكل‌هاي دانشجويي است.
  قطعا انتظار ما از وزير علوم اين است كه مطالبه‌هاي بحق دانشجويان را با جديت بيشتر پيگيري كند اما درباره اينكه چنين مسائلي به‌عنوان محورهاي استيضاح وزير علوم مطرح شده، اطلاع دقيقي ندارم.
  آنچنان كه در جريان راي‌اعتماد به سه وزير جديد نيز عنوان كرديم، انتظار ما از دولت اين بود كه با ترميم كابينه در چندماه پاياني، وعده‌هاي خود را محقق كند.
  قطعا درصورتي كه اين ترميم‌ها انجام شده‌بود، نيازي به استيضاح وزرا نبود و اين درحالي است كه به هر حال استيضاح حق نمايندگان و مجلس است و نمي‌توان آنها را از استيضاح منع كرد.
  با اين حال آنچنان كه پيش از اين اعلام شده، راهبرد كوتاه‌مدت فراكسيون اميد در قبال عملكرد دولت استيضاح نبوده و همواره ترميم كابينه را به طور جدي دنبال كرديم و دراين رابطه صحبت‌هايي با دولت نيز داشتيم و آنچنان كه شاهد بوديد ترميم‌هايي نيز انجام شد.
  نظر ما اين بود كه بخش اقتصادي دولت نيز نيازمند ترميم است و مردم از دولت در بخش اقتصادي انتظار تحرك و كارآمدي بيشتري دارند.
  به هر حال مسائل معيشتي مردم و اشتغال جوانان از مهم‌ترين دغدغه‌هاي مردم و نمايندگان است و درصورتي كه تحرك بيشتر در بخش اقتصادي با همين تيم امكان‌پذير باشد، بسيار خوب خواهد بود و در غير اين صورت، انتظار جامعه انجام ترميم در بخش اقتصادي نيز خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون