• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3678 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲ آذر

دختران نو جوان قهرمان تكواندوي جهان شدند

تيم ملي تكواندوي دختران با كسب 4 مدال قهرمان نوجوانان جهان شد و تيم ايران در مجموع پسران و دختران نايب قهرماني جهان را به خود اختصاص داد.
يازدهمين دوره مسابقات تكواندوي نوجوانان جهان كه با حضور 800 تكواندوكار از 110 كشور به ميزباني شهر «بورنابي» كانادا و در سالن «بيل كوپلند» اين شهر آغاز شده بود، پس از 5 روز پيكار به پايان رسيد، دختران ايران قهرمان جهان شدند و تيم ملي پسران نيز به مقام چهارم رسيد. در مجموع تيمي (دختران و پسران) كره جنوبي قهرمان شد، تيم ايران به مقام نايب قهرماني رسيد و روسيه سوم شد. تيم ملي تكواندوي دختران نوجوان ايران كه در اين رقابت‌ها با تركيب مبينا ن‍ژاد كته‌سري، كوثر حسيني، ستاره چابكي، فاطمه جعفري، مبينا شاكري، مبينا بابالو، زهرا شجاعي، پريسا جوادي، زهرا شيدايي و زهرا پوراسماعيل به مصاف رقبايش رفت، در پايان با 2 مدال طلا (مبينا نژاد كته‌سري و زهرا پوراسماعيل)، دو برنز (مبينا بابالو و پريسا جوادي) و 55 امتياز، عنوان قهرماني جهان را به خود اختصاص داد. چين تايپه با يك مدال طلا، سه نقره و 55 امتياز نايب قهرمان شد، روسيه با 3 مدال نقره، 2 برنز و 50 امتياز بر سكوي سوم ايستاد و تيم‌هاي تركيه و كره جنوبي نيز عنوان چهارم و پنجم را به دست آوردند. تيم ملي تكواندوي پسران كه در اين رقابت‌ها با تركيب امير ولي‌پور، حميدرضا هاديان، ابراهيم صفري، علي باصري، محمدرضا جمشيدي، اميرمحمد بخشي، محمدحسين يزداني، محمد مرتضايي، اميرحسين وقوعي و عرفان ناظمي به مصاف رقبايش رفت، در پايان با يك مدال طلا (اميرمحمد بخشي)، يك نقره (ابراهيم صفري)، يك برنز (علي باصري) و 47 امتياز عنوان چهارمي جهان را به خود اختصاص داد.
كره جنوبي با پنج مدال طلا، دو برنز و 93 امتياز قهرمان شد، روسيه با دومدال طلا، دو مدال نقره و دو برنز و 66 امتياز نايب قهرمان شد و تركيه با يك مدال طلا، يك نقره، 2 برنز و 53 امتياز بر سكوي سوم ايستاد.
 
محمدرضا زوار، مدير فني تيم‌هاي ملي نوجوانان تكواندوي ايران در خصوص صادر نشدن ويزا براي كادر فني تيم‌هاي ايران گفت: صادر نشدن ويزا كار ما را در رقابت‌هاي جهاني سخت كرد. كشور ميزبان ارتباط نزديكي با ما ندارد و ويزا به ما ندادند. تا لحظات آخر اعزام ما فكر مي‌كرديم كه ويزا براي ما صادر شود اما براي من، وحيد عبداللهي (سرمربي)، پولادگر (رييس فدراسيون) و يكي از داوران ويزا صادر نشد. ما همگي با هم براي گرفتن ويزا اقدام كرديم اما در مرحله اول، ويزا تنها براي دختران صادر شد. در مرحله بعدي براي تيم پسران و چند تن از اعضاي كادر فني ويزا صادر شد. در نهايت براي من و چند تن ويزا صادر نشد و حضور در رقابت‌ها را از دست داديم. به نظرم اين عامل بسيار مهمي بود كه بازيكناني كه در كنار سرمربي خود نبودند، از نظر روحي و رواني آماده نباشند. تيم نوجوانان پسر نيز بايد به سكو مي‌رسيد اما اين اتفاق نيفتاد و پسران با نتيجه نزديك، به عنوان چهارمي رسيدند. مسابقه‌ها سطح خيلي بالايي داشت و نخستين رقابت بعد از المپيك ريو بود، از اين جهت اهميت خاصي داشت. 44 كشور در رقابت‌ها حاضر بودند كه تنها چهار كشور به مدال طلا رسيدند. دختران براي نخستين بار روي سكوي قهرماني ايستادند و اين افتخار بزرگي براي ورزش ايران است. روند مدال‌آوري بانوان ايران در تكواندو بسيار رو به رشد است و فكر مي‌كنم كسب مدال كيميا عليزاده در المپيك نيز انگيزه ورزشكاران را بيشتر كرده بود. اميدوارم اين روند در المپيك 2020 نيز ادامه پيدا كند.
به نظر من مبينانژاد ركورد جديدي را ثبت كرد و كار او شاهكار بود. اين دختر نوجوان با كسب 73 امتياز و بدون دادن حتي يك امتياز، به مدال طلا رسيد و فكر مي‌كنم اين اتفاق بي‌سابقه بوده است. تجربه پسران ايران كم بود و به نظرم يكي از عوامل ديگر عدم موفقيت آنها، كم‌تجربه بودن آنها بود. بايد بعد از بازگشت، آسيب‌شناسي كنيم كه ببينيم چرا اين اتفاق افتاد. ما انتظار سكو داشتيم. درست است كه عدم صدور ويزا و كم‌تجربه بودن روي عدم كسب سكو تاثيرگذار بود، اما باز هم بايد آسيب‌شناسي شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون