• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3678 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲ آذر

مراسم توديع و معارفه فرمانده نزاجا برگزار شد

فرمانده كل ارتش: دشمني امريكا با تعامل پايان نمي‌يابد

مراسم توديع و معارفه فرمانده نيروي زميني ارتش ديروز برگزار شد. روز يكشنبه رهبر انقلاب طي حكمي امير احمدرضا پوردستان را جانشين سيد عطاءالله صالحي و امير كيومرث حيدري را به عنوان فرمانده جديد نيروي زميني ارتش منصوب كردند. روز گذشته فرماندهان ارتش گرد هم آمدند و از دغدغه‌هاي اين روزهاي شان به بهانه حكم‌ها و جايگاه‌هاي جديد گفتند. به گزارش فارس، در اين مراسم فرمانده كل ارتش گفت: شايد هنوز هم برخي فكر كنند مي‌شود با دشمن تعامل كرد اما بايد بدانيم امريكا دشمن طولي ايران است و نبايد فكر كنيم با يك تعامل اين دشمني از بين مي‌رود. به گزارش فارس، امير سرلشكر سيد عطاءالله صالحي فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران در مراسم توديع و معارفه فرماندهان نيروي زميني ارتش كه صبح ديروز برگزار شد، گفت: در دوره فرماندهي امير پوردستان اقدامات بزرگي در نزاجا صورت گرفت و بستر براي كارهاي بزرگ ديگري هم فراهم شد. صالحي، تجربه مستشاري و تشكيل ساختار و سازمان جديد و نيز به‌كارگيري پهپاد در عرصه تاكتيكي را از ديگر دستاوردهاي فرماندهي امير پوردستان در نزاجا عنوان كرد و گفت: موضوع ديگر طراحي و ساخت جمرهايي بود كه امروز نيروهاي ديگر هم از آن استفاده مي‌كنند. وي داشتن بصيرت را يكي از مهم‌ترين مولفه‌ها براي همه مسوولان كشور دانست و افزود: ما به ساحت سياسيون جسارت نمي‌كنيم ولي جزو كارهاي اطلاعاتي ما بررسي جو و زمين و دشمن است و مردم خوب مي‌دانند كه چه كسي آنها را تهديد مي‌كند. فرمانده كل ارتش ادامه داد: شايد هنوز هم برخي فكر كنند مي‌شود با دشمن تعامل كرد اما بايد بدانيم دشمن در چه وضعيت عرضي يا طولي قرار دارد. صالحي گفت: ما زماني با عراق جنگيديم و او دشمن فصلي ما بود و الان نيست اما دشمن طولي دشمني است كه هدفش را نسبت به ما در طول زمان از دست نمي‌دهد و امريكا دشمن طولي ايران است و نبايد فكر كنيم با يك تعامل اين دشمني از بين مي‌رود.
نيروي زميني بعد از جنگ كمر منافقين را شكست
امير احمدرضا پوردستان نيز با بيان اينكه نزاجا از نخستين نيروهايي بود كه به دفاع از انقلاب برخاست، گفت: اين موضوع نشان‌دهنده اين است كه بدنه ارتش سالم و در خط امام بوده است. پوردستان با اشاره به غائله كردستان در اوايل انقلاب ادامه داد: در حادثه كردستان نزاجا دو هزار شهيد تقديم انقلاب كرد كه عمق رشادت و فداكاري اين نيرو را نشان مي‌دهد. جانشين فرمانده كل ارتش با بيان اينكه نزاجا نخستين شهدا و اسرا را تقديم انقلاب كرد، اظهار داشت: نيروي زميني بعد از جنگ نيز در مقابله با ضد انقلاب كمر منافقين را شكست. وي ادامه داد: من و امير حيدري بارها و بارها با يك موتور بدون محافظ و فقط با يك كلت آن سوي مرزها و در عراق دنبال منافقين رفتيم و بارها مورد تهاجم قرار گرفتيم.
 ان‌شاءالله با شهادتم ماموريت خود را به مسوول بعدي تحويل دهم
فرمانده جديد نيروي زميني ارتش گفت: نيروهاي مسلح ايران تفاوت ماهوي با ساير نيروهاي مسلح جهان دارند. به گزارش تسنيم، امير كيومرث حيدري فرمانده جديد نيروي زميني ارتش در مراسم معارفه خود در سالن مطهري نزاجا امام خميني را پرچمدار عزت و افتخار انقلاب اسلامي دانست و گفت: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران به بركت وجود نوراني ولي امر مسلمين از سه تفاوت ماهوي با همه نيروهاي مسلح دنيا برخوردارند. تفاوت در مشروعيت و مقبوليت يكي از اين موارد است. تفاوت در ماموريت و تفاوت در سلسله مراتب فرماندهي دو تفاوت ديگر با ساير نيروهاي مسلح دنياست. وي افزود: ما به خاطر وجود مبارك فرمانده معظم كل قوا خدا را شاكر هستيم كه اگر شاكر نباشيم ممكن است زندگي ما به مصيبت و گرفتاري ختم شود. فرمانده جديد نيروي زميني ارتش با اشاره به انتصابش به فرماندهي جديد نيروي زميني ارتش گفت: زير بار مسووليت سنگيني رفته‌ام و اين مسووليت امانتي گرانقدر است؛ ان‌شاءالله با شهادت اين امانت را به مسوول بعدي تحويل دهم. اميدوارم با شهادت در ركاب ولي امر مسلمين شرمنده ايشان نشوم و اين امانت را با شهادت تحويل فرد ديگري دهم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون