• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3160 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۳۰ دي

تحولات پرشتاب صنعا

درگيري در نزديكي كاخ رياست‌جمهوري، ايست بازرسي، حضور نيروهاي امنيتي و ستون‌هاي دود، كليد‌واژه‌هاي وقايع روز گذشته در خيابان‌هاي صنعا، پايتخت يمن بودند. حوثي‌ها كه دوباره به خيابان‌هاي صنعا بازگشته‌اند، اين‌بار مانند ماه‌هاي گذشته در آرامش به تظاهرات نپرداختند و مستقيم به سمت كاخ رياست‌جمهوري يمن رفتند و در آنجا پشت ديوار‌هاي كاخ رياست‌جمهوري با گارد ويژه رياست‌جمهوري درگير شدند. حوثي‌ها كه در خيابان‌هاي اصلي يمن ايست بازرسي تشكيل داده‌اند تا كنترل اوضاع را در دست داشته باشند، براي مقابله با طرح جديد امنيتي دولت يمن وارد درگيري با نيروهاي امنيتي دولت شدند. به گفته مقام‌هاي يمني مدت كوتاهي پس از درگيري‌ها در خارج از محوطه رياست‌جمهوري يمن خالد بحاح، نخست‌وزير يمن به ديدار رييس‌جمهوري اين كشور آمد و پس از ترك كاخ رياست‌جمهوري مورد هدف نيروهاي حوثي در ايست بازرسي‌هاي مستقر در نزديكي كاخ رياست‌جمهوري قرار گرفت كه به گفته ناديا سخاف، وزير اطلاع‌رساني يمن به وي آسيبي نرسيده است و در حال حاضر در مكاني مخفي به سر مي‌برد.
 وزير اطلاع‌رساني يمن مدعي است كه اين تير‌اندازي به سمت نخست‌وزير يمن به قصد كشتن وي بوده و اين اقدام حوثي‌ها نقض قرار آتش‌بس ميان دولت و حوثي‌هاي يمن بوده است. اما بلافاصله پس از سخنان سخاف يك مقام ارشد انصارالله يمن حمله به نخست‌وزير را محكوم و هرگونه حمله از سمت اين گروه به سمت خالد بحاح را نيز تكذيب كرد. طبق گزارش‌ها درگيري‌ها در صنعا پايتخت يمن در روز دوشنبه از زماني آغاز شد كه دولت سعي كرد يك طرح امنيتي را براي حفاظت بيشتر از كاركنان دولت و رياست‌جمهوري پياده‌سازي كند و يك خيابان را نيز به سمت كاخ رياست‌جمهوري ببندد اما بلافاصله حوثي‌ها نسبت به اين اقدام وارد عمل و
 با  نيروهاي دولتي  درگير  شدند.

دستور آتش‌بس

در پي درگيري‌هاي روز گذشته در صنعا پايتخت يمن بين نيروهاي گارد رياست‌جمهوري و نيروهاي حوثي، عبد ربه منصور هادي رييس‌جمهور يمن با نخست‌وزير اين كشور و نماينده انصارالله نشستي را برگزار كرد. براساس اين گزارش رييس‌جمهور يمن دستور آتش‌بس در صنعا را صادر كرده و كميته‌يي از مشاوران خود و يكي از رهبران انصارالله براي پيگيري امور تشكيل داده است. همچنين منابع خبري از يمن گزارش دادند كه تمام   سفارتخانه‌هاي  خارجي  در صنعا  در پي درگيري‌هاي  روز گذشته  بسته  شده  است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون