• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3685 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۴ آذر

كار چين براي رفتن به جام جهاني سخت است

ايران و كره مدعي صعود از گروه هستند

افشين قطبي كه پيشتر هدايت تيم ملي فوتبال ايران را به دست داشت و چند سالي هم به عنوان مربي در تيم ملي فوتبال كره جنوبي فعاليت كرده بود، بعد از حضوري ناموفق كه در تيم بوريرام تايلند داشت، هدايت شيجيا ژوانگ اوربرايت چين در ليگ دسته ۲ اين كشور را بر عهده گرفت. حضور اين مربي ايراني در چين باعث شد تا رسانه‌هاي اين كشور به سراغ او بروند و درباره جام جهاني و تقابل ايران و چين با قطبي صحبت كنند.
قطبي درباره تيم ملي فوتبال چين گفت: چين را يكي از تيم‌هاي خيلي خوب آسيا مي‌دانم كه به نظرم نبايد از هيچ تيمي بترسد و خودش را دست‌كم بگيرد. چيني‌ها بايد بدانند فوتبال آنها در حال پيشرفت است و مطمئنا در آينده قدرت بيشتري خواهد داشت. قبلا مربي كره و ايران بودم و مي‌دانم اين دو تيم مدعيان اصلي صعود از گروه هستند. به همين خاطر كار چين براي صعود به جام جهاني با وجود دو تيم ايران و كره سخت است.
افشين قطبي در سال ۲۰۰۲ دستيار گاس هيدينك در تيم ملي كره جنوبي بود كه با اين تيم توانست مقام چهارم جام جهاني را كسب كند. او بعدها روي نيمكت تيم ملي ايران نيز نشست اما نتوانست با ايران جواز حضور به جام جهاني ۲۰۱۰ را كسب كند. او در انتخابي جام جهاني ۲۰۱۰ در سه ديدار پاياني جانشين علي دايي شد ولي تيم او از صعود به جام جهاني بازماند.
قطبي در ادامه گفت: صعود به جام جهاني براي هيچ تيمي آسان نيست. همه دوست دارند حضور در جام جهاني را تجربه كنند. مسير صعودي كه تيم‌ها براي جام جهاني دارند، اصلا آسان نيست. تجربه حضور اين رقابت‌ها را داشتم و مي‌دانم رقابت‌هاي پاياني بسيار حساس و نزديك مي‌شود. به همين خاطر هر اتفاقي ممكن است رخ بدهد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون