• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3687 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۶ آذر

رييس فدراسيون سواركاري: اجلاس جهاني دستاوردهاي خوبي براي ايران داشت

مي‌توانيم براي نخستين‌بار نماينده‌اي در جام جهاني داشته باشيم

مسعود خليلي، رييس فدراسيون سواركاري كه در اجلاس فدراسيون جهاني حضور يافته بود در پاسخ به اين سوال كه چه مواردي در اين اجلاس ردوبدل شد؟ اظهار كرد: اين اجلاس جهاني دستاوردهاي بسيار خوبي براي ايران داشت كه يكي از مهم‌ترين اين دستاوردها كسب امتياز ايران براي ميزباني مسابقات انتخابي جام جهاني CSI-W  است. سواركاران ما در اين چند سال در ليگ قفقاز شركت دارند؛ اما امتيازي براي آنها در نظر نمي‌گيرند كه اصلا عادلانه نيست. از سال قبل با فدراسيون جهاني سواركاري در حال چانه‌زني بوديم كه چرا نمايندگان ايران بابت حضور در اين ليگ امتيازي نمي‌گيرند كه اين مورد هم حل شد. در ليگ قفقاز كشورهايي مثل تركمنستان، قرقيزستان، قزاقستان، روسيه، ازبكستان، گرجستان و چند كشور ديگر حضور دارند و ليگ خوبي است. طبق توافقي كه صورت گرفت و در تقويم فدراسيون جهاني هم آمد ايران در سال 2017 ميزباني دو دوره مسابقه انتخابي جام جهاني را برعهده گرفته كه اين موقعيت خوبي براي سواركاري ايران است. سواركاري ايران اين توانايي را دارد كه براي نخستين‌بار در تاريخ حداقل بتواند يك نماينده را در مسابقات جام جهاني داشته باشد. اوايل خرداد و اواخر شهريور 96 زمان‌هايي است كه ما ميزبان اين دو مسابقه هستيم و بايد از اين فرصت به خوبي استفاده كنيم.
خليلي در پاسخ به اين سوال كه سواركاران ايران در صورتي كه امتياز حضور در جام جهاني را كسب كنند چطور مي‌توانند با اسب‌هاي خودشان در اين رقابت مهم شركت كنند؟گفت: رايزني‌هايي را با برخي كشورهاي همسايه انجام داده‌ايم تا سواركاران ما اسب‌هاي‌شان را به اين كشورها ببرند و از آنجا راحت‌تر بتوانند در مسابقات مهم بين‌المللي شركت كنند.
وي دستاورد مهم ديگر ايران در اجلاس جهاني را تمديد اجراي برنامه‌هاي آموزشي فدراسيون جهاني در ايران عنوان كرد و گفت: از سال قبل سه برنامه آموزشي فدراسيون جهاني با حضور برترين مدرسان در ايران برگزار شد كه توانستيم امسال ضمن تمديد اجراي اين سه برنامه آموزشي در ايران، آن را به پنج برنامه آموزشي افزايش دهيم. سواركاري نوجوانان (پوني كلاب)، ولتيج، پارادرساژ؛ سه برنامه آموزشي بود كه زيرنظر فدراسيون جهاني و با هزينه‌هاي آنها در ايران برگزار شد و امسال دو برنامه ديگر در بخش درساژ و استقامت هم به اين برنامه‌ها اضافه خواهد شد. برگزاري اين برنامه‌ها با هزينه فدراسيون جهاني آن هم در ايران دستاورد بزرگي است به طوري كه اگر بخواهيم به دلار حساب كنيم رقمي حدود 25 هزار دلار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون