• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3687 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۶ آذر

به خاطر رفاقت پاي اين موضوع نايستادم

تمام قد از محسن تركي حمايت مي‌كنم

حسن كامراني‌فر رييس دپارتمان داوري فوتبال

1- درباره موضوعات اخيري كه مطرح كرده‌اند، راستش دلگيرم، نه براي اينكه انتقاد مي‌كنند. دلگيرم از اينكه حرف حق را نمي‌زنند و منصفانه نقد نمي‌كنند. ببينيد من براي اينكه محسن تركي رفيقم است، پاي اين ماجرا نايستاده‌ام. هر داور ديگري هم در شرايط مشابهي قرار بگيرد، به او قضاوت مي‌دهم. همين حالا يكي از داوران خانم مان هم شرايطي مشابه محسن را دارد اما دارد سوت مي‌زند چون اصلا خلاف قانوني صورت نگرفته كه محروم شان كنيم. آقايان مي‌گويند محسن تركي نتوانسته در تست اي‌اف‌سي بدود و چون در آن تست رد شده، حق قضاوت در ليگ را هم ندارد. مي‌گوييم دليل‌تان چيست؟ مي‌گويند قبلا اين كار را با خود من يا آقاي كهوري عزيز و ديگران كرده‌اند. خب اين كاري كه كردند، تمام ما‌ها را نابود كرد. زده شديم و ول كرديم. خود من ديدم مي‌گويند بعد از آن شرايط بيماري كه داشتم، چون نتوانستم تست بدهم، ديگر حق قضاوت در داخل كشورم را هم ندارم، من هم دلزده شدم، ول كردم داوري را و بي‌خيالش شدم. معلوم است كه وقتي خودم اين درد را كشيدم، زير بار يك رويه غلط از گذشته نمي‌روم. من را ذبح كردند ولي نمي‌گذارم كه محسن تركي يا هر داور ديگري را با اين قانون قرباني كنند. او در تست داخلي ما براي ليگ كه استانداردهايش متفاوت است، موفق بوده و اصلا دليلي ندارد كه چون در تست اي‌اف‌سي رد شده، از حضور در ليگ ايران محرومش كنيم. مهم اين است كه در ابتداي سال تستش را زيرنظر بهترين اساتيد داخلي داده و استاندارد‌هاي ما را پاس كرده است. حالا به هزار دليل روحي يا جسمي و خستگي، ممكن است در تست‌اي‌اف‌سي در مالزي رد شده باشد. اينكه نبايد دليلي براي محروميتش از داوري باشد.»
2- هيچ قانوني در اين باره نداريم اما در گذشته چنين تصميمي گرفتند و حالا هم مي‌خواهند ما چنين تصميمي بگيريم. ولي من از ‌اي‌اف‌سي استعلام كردم. وقتي يك داور بين‌المللي در تورنمنت مهم زيرنظر فيفا نتواند موفق شود، از قضاوت آسيايي محروم نمي‌شود. براي همين هم نيازي نيست ما يك داور را به جرم رد شدن در تست آسيا از ليگ‌مان محروم كنيم. داوران ما در تست خودمان قبول شدند و تا تست بعدي، ممنوعيتي براي قضاوت ندارند و در كنارمان مي‌مانند و اين اصلا خلاف قانون نيست.
3- اگر من مي‌گويم اين داوران را محروم نمي‌كنم دلايل مختلفي دارد، اول اينكه براي تست داخلي خودمان احترام قایل مي‌شوم. تستي كه زيرنظر بهترين‌هاي داوري كشورمان گرفته شده است. دوم اينكه هيچ داوري با شش ماه خانه‌نشيني، نمي‌تواند ديگر داور شود و سوت بزند. خانه‌نشيني داور يعني پايان كارش و ضربه‌اي مهلك به داوري مي‌شود. تازه اصلا استانداردهاي ما با آسيا تفاوت دارد. متاسفانه بعضي از دوستان فكر مي‌كنند با ايجاد اين جو‌ها مي‌توانند كاري كنند كه در اين مسابقات حساس، فوتبال ايران را از داشتن يك داور با تجربه مثل محسن تركي محروم كنند اما نه تركي كه من هيچ داور ديگري را به جرم رد شدن در تست آسيا - درحالي كه داور تست‌هاي داخلي را طي كرده باشد - محروم نمي‌كنم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون