• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3688 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۷ آذر

تا زمان آماده شدن سند ملي توسعه گردشگري قرار نيست فقط مبدا باشيم

ايسنا| بيست و چهارمين جلسه كميسيون گردشگري اتاق بازرگاني تهران با حضور زهرا احمدي‌پور، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي برگزار شد. در اين جلسه احمدي‌پور در پاسخ انتقاداتي كه درخصوص وضعيت گردشگري مطرح شد، گفت: «دچار پارادوكس شده‌ام تا شهريورماه در جايگاه شما بودم و در كلاس‌ها و كنگره‌ها دولت را نشانه مي‌رفتم كه چرا از فرصت‌هاي بعد از برجام استفاده نمي‌كند و خوشه‌هاي گردشگري را شكل نمي‌دهد؟ اما اكنون اين طرف ميز نشسته‌ام و بايد از جانب دولت پاسخگو باشم. قبول كنيد كه شرايط سختي است.»
رييس سازمان ميراث فرهنگي در خصوص اولويت‌هاي دولت در بخش گردشگري گفت: «آنچه به عنوان اولويت هميشه مد نظر ما بوده، اين است كه ظرفيت مناسبي در كشور وجود دارد و بايد به برنامه و سياست تبديل شود. البته بخشي از اين ظرفيت‌ها طبيعي است و برخي ديگر را بايد ساخت. در هر صورت بايد نياز اين موارد در سند ملي توسعه گردشگري مورد توجه قرار گيرد و من حتما به عنوان اصل جدي آن را مورد توجه قرار خواهم داد، چون معتقدم براي كاهش وابستگي نفت و درآمد تك محصولي امكان سرمايه‌گذاري در صنايع سنگين وجود ندارد؛ چراكه همه ما از موانع بين‌المللي و منابع دولت مطلع‌ايم.» احمدي‌پور در ادامه سخنانش به فعاليت دو ساله كميسيون گردشگري اشاره كرد و گفت: «من هم مي‌توانم در جايگاه خودم از شما سوال كنم اين كميسيون گردشگري كه دو و نيم سال است كه از تشكيل آن مي‌گذرد تاكنون چه برنامه عملياتي براي توسعه گردشگري ارايه كرده است؟ اگر همچين برنامه‌اي هم وجود دارد ارايه دهيد تا روي آن كار كنيم.»
زهرا احمدي‌پور ادامه داد: «مسائلي كه قابل طرح در هيات دولت باشد حتما پيگيري خواهم كرد، اما بايد به اين سمت برويم كه تا زمان آماده شدن سند ملي توسعه گردشگري قرار نيست فقط مبدا باشيم، بلكه بايد به عنوان كشور مقصد مطرح شويم. لازم است در تنوع بخشي اولويت داشته باشيم. اگر مسيرهاي جديد به عنوان بسته در اختيار مردم قرار گيرند، ديگر آنها فقط مسير تهران- شمال را با آن همه تصادف جاده‌اي و حواشي هدف قرار نمي‌دهند.» احمدي‌پور همچنين رقابت گردشگري خروجي با گردشگري داخلي را آفت دانست و گفت: «اصلا زيبنده كشور ما نيست كه امكان استفاده از جاذبه گردشگري داخل كشور را داشته باشيم، اما شرايط به‌گونه‌‌اي تنظيم شده باشد كه با قيمت ارزان‌تر راحت به خارج از كشور برويم، البته كه گردشگران حق انتخاب دارند، اما مساله اين است كه ما در داخل چه ظرفيتي ايجاد كرده‌ايم؟»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون