• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3689 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۸ آذر

مديريت استقلال و پرسپوليس خصوصي شود

امير عابديني مسوول اقتصادي فدراسيون فوتبال

1- نمي‌توان محمود گودرزي را با مسعود سلطاني‌فر مقايسه كرد. شخصيت‌هاي اين دو از همديگر متفاوت است. سلطاني‌فر يك مدير اجرايي است و ورزش را به گونه‌اي ديگر مي‌شناسد. درواقع سلطاني‌فر مديريت كلان داشته و ورزش را يك‌بعدي نمي‌بيند. نوع رفتارهاي وزير جديد مثل محمود گودرزي آكادميك نيست بلكه بيشتر تجربي و اجرايي است. طبيعي است با انتخاب سلطاني‌فر مي‌توانيم به فوتبال خوشبين‌تر باشيم. البته وزير جديد براي ابعاد مختلف ورزش برنامه دارد و صرفا به يك رشته خاص نگاه نمي‌كند. مطمئنم سلطاني‌فر به تمام ورزش‌ها از جمله فوتبال روي خوش نشان داده است و برنامه‌هايي دارد كه مي‌تواند عملياتي كند. راجع به محمود گودرزي منفي نگوييم. او آمد، كارش را انجام داد و رفت. گودرزي تحصيلكرده و استاد دانشگاه بود. ايشان آنقدرها هم بد نبود و ما بايد خودمان را هم در بعضي بخش‌ها مقصر بدانيم. نمي‌دانم منشا اختلاف گودرزي چه بود كه از وزارت ورزش رفت ولي اين را مي‌دانم كه آقاي روحاني بر اساس سياق مديريتي بالا به اين نكته مي‌رسد كه با يك وزير
كار كند يا خير.
2- آقاي سلطاني‌فر اول بايد مشكلات قانوني ورزش را به صورت لوايح حل كند. يكسري لوايح بايد به مجلس داده شود تا ورزش‌مان قانونمندتر دنبال شود، مثل تفسير فدراسيون آماتور و حرفه‌اي. در قانون مجلس، فدراسيون‌ها، آماتوري ديده شده‌اند كه زيرنظر فرهنگ هستند. ما لايحه‌اي مي‌خواهيم كه فدراسيون‌هاي حرفه‌اي تابع قوانين عمومي كشور ولي خاص قانون جهاني باشند و قوانين فدراسيون‌هاي جهاني را اجرا كنند. درواقع تصويب اساسنامه‌ها در دولت به معناي دولتي بودن آن فدراسيون نيست، بلكه به اين معناست كه آن فدراسيون با قوانين جمهوري اسلامي ايران مغايرت ندارد. استقلال و پرسپوليس جزيي از كل فوتبال نيست بلكه درصد بالايي از فوتبال ما را شامل مي‌شود. پيشنهاد من به وزير اين است كه مديريت اين دو تيم به سمت مديريت خصوصي سوق داده شود نه مالكيت خصوصي.
3- مهدي رحمتي را مدت زمان زيادي است كه مي‌شناسم. اگر بگويند چند نفر از بازيكنان متدين را نام ببر، رحمتي قطعا جزو اين نفرات خواهد بود. به هر حال هواداران فوتبال ايران در خارج از ايران محجبه نيستند. اين اتفاقات به هر حال رخ مي‌دهد چون آنها هم دوست دارند با بازيكنان مورد علاقه خود عكس بگيرند. با شناختي كه از مسوول كميته اخلاق دارم، قطعا بحث برخورد شديد با رحمتي نبوده است. بحث اين بوده كه تذكر شفاهي داده شود چون بازيكنان در هر صورت الگوي جامعه هستند. به ضرس قاطع مي‌گويم كه مطرح شدن بحث محروميت رحمتي قبل از بازي با تراكتورسازي به هيچ عنوان سناريو نبوده است. چون آقاي تورك فردي است كه مسووليتش را به نحو احسن انجام مي‌دهد و اصلا در اين وادي‌ها قرار نمي‌گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون