• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3691 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۱ آذر

وزير كشور در « بدون تعارف» :

رابطه‌ام با روحاني كمتر از قبل شده است

گروه سياسي|  وزير كشور حسن روحاني براي گفتن اينكه رابطه‌اش با رييس‌جمهور اين روزها كم شده است هيچ تعارفي به خرج نداد و بدون تعارف گفت: رابطه مان قبلا با رييس‌جمهور بهتر بود و بيشتر توفيق داشتيم ايشان را ببينيم ولي الان فرصت اين كارها نيست و تنها براي كار مراجعه مي‌كنم و ايشان هم براي كار، بنده را احضار مي‌كنند. بر خلاف اينكه شايد بسياري تصور كنند ماه‌هاي پيش از انتخابات بيشترين وزيري كه به حسن روحاني دسترسي خواهد داشت وزير كشور خواهد بود او مي‌گويد چند ماه گذشته رابطه‌اش با حسن روحاني كمتر از قبل شده است.
 به گزارش فارس، رحماني فضلي جمعه‌شب مهمان بخش بدون تعارف خبر 20:30 شبكه دو سيما بود. اگرچه اين گفت‌وگو كوتاه بود اما از آن دست گفت‌وگوهايي بود كه معمولا مورد توجه مردم قرار مي‌گيرد. گفت‌وگويي كه در آن برخي سوال‌ها صريح و بي‌پرده پرسيده مي‌شود و مهمان را وادار مي‌كند گاه پاسخ‌هاي صريحي نيز بدهد. اين سياقي است كه مدتي است در صدا و سيما باب شده است تا شايد مخاطب رفته را به قاب تلويزيون ملي بازگرداند. وزير كشور اما جمعه شب حرف‌هايي را بيان كرد كه شايد خيلي هم تازگي نداشتند. بر كسي پوشيده نيست كه عبدالرضا رحماني فضلي در گرايش سياسي خود در خط اصولگرايي تعريف مي‌شود و در شعار كابينه فراجناحي حسن روحاني كرسي وزارت كشور نصيبش شد. شايد از همين روست وقتي جمعه شب گفت من اصولگرايم، چندان جاي تعجب نداشت. او گفت: من از نظر فكري و سوابق سياسي قطعا گرايش و تمايلم به اصولگرايي است اما اصولگرايي نه به معناي عضويت در يك حزب سياسي يا دارودسته خاصي، ولي تفكر و بينشم اصولگرايي است. وزير كشور حسن روحاني همچنان گله‌مند است، آنجايي كه مي‌گويد: به عنوان وزير كشور مي‌گويم از حمايت هيچ‌كدام از گروه‌هاي سياسي برخوردار نيستم بنابراين هر زماني به مجلس مي‌روم كارت زرد را مي‌گيرم؛ چه در دوره قبل كه اصولگرايان لطف كردند و چه در دوره فعلي كه اصلاح‌طلبان محبت كردند. از خودمان كه دفاع كرديم منتها در برخي تصميمات خيلي به دفاع توجه نمي‌شود. اما صريح‌ترين بخش اين گفت‌وگو آنجايي است كه به رابطه او با رييس دو قوا مي‌رسد. رحماني فضلي از قديم با علي لاريجاني رفاقت و همكاري داشته و بار ديگر بر اين همكاري
16 ساله تاكيد كرد اما در مورد رابطه‌اش با
حسن روحاني گفت: رابطه‌مان قبلا با رييس‌جمهور بهتر بود و بيشتر توفيق داشتيم ايشان را ببينيم ولي الان فرصت اين كارها نيست و تنها براي كار مراجعه مي‌كنم و ايشان هم براي كار بنده را احضار مي‌كنند. جمعه شب مرد شماره يك فاطمي در مقابل سوالي قرار گرفت كه شايد بسياري از چهره‌هاي سياسي هم گاه و بي‌گاه با آن مواجه شده‌اند، برخي با صراحت پاسخ مي‌دهند و برخي كمي احتياط مي‌كنند. رحماني فضلي اما جمعه شب تركيبي از اين دو را انتخاب كرد و در پاسخ به اين سوال كه نظرتان درباره گشت ارشاد چيست، گفت: بنده با گشت ارشاد كاملا موافقم اما با بي‌انضباطي، هرج و مرج و سوءاستفاده و برخوردهاي نامناسب كاملا مخالفم.
وزير كشور در پاسخ به اين سوال كه آيا گشت ارشاد فصل خاصي دارد، گفت: نه، اما برخي فصول اقتضا مي‌كند و به گونه‌اي است كه تجلي برخي از ناهنجاري‌ها زياد است و به تبع آن تذكرات هم بيشتر مي‌شود. وي در پاسخ به اين سوال كه قبلا گفته بوديد سه بيكار فوق‌ليسانس در منزل داريد، آيا هنوز هم بيكارند و آيا پسر هستند يا دختر؟ گفت: بله، دختر هستند كه كار ندارند، پسرم شاغل است؛ بعد از اينكه اين موضوع را مطرح كردم چندين نفر به من پيشنهاد كردند كه حاضريم بچه‌هاي شما را استخدام كنيم كه به آنها گفتم شما اگر حاضريد فرزندان من را استخدام كنيد برويد و فرزندان ديگران را استخدام كنيد؛ بيكار زياد است، من اگر قرار بود از رابطه استفاده كنم كه تا الان استخدام مي‌شدند. وزير كشور در پاسخ به اين سوال كه چقدر حقوق مي‌گيريد، گفت: شش ميليون و ٥٠٠ هزار تومان به عنوان عضو هيات علمي دانشگاه و دو ميليون و ٨٠٠ هزارتومان هم از دولت دريافت مي‌كنم كه جمعا حدود ٩ ميليون و نيم مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون