• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3691 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۱ آذر

سخنگوي وزارت كشور:

بررسي لغو سخنراني مطهري تمام شده و به زودي نتيجه را اعلام مي‌كنيم

گروه‌سياسي|  به نظر مي‌رسد وزارت كشور همچنان يك دغدغه را به دوش مي‌كشد و آن امنيت سخنراني‌هاست. به خوبي روشن است هرچه به فصل انتخابات نزديك‌تر مي‌شويم، وزارت كشور همت بيشتري را به كار مي‌گيرد تا نسبت به مساله سخنراني‌ها و ميتينگ‌هاي انتخاباتي هشدار دهد اما اين هشدار خطاب به كساني نيست كه بخواهند به صورت غيرقانوني سخنراني يا برنامه‌اي را ترتيب دهند بلكه خطاب به كساني است كه بخواهند يك برنامه قانوني و مجوز‌دار را لغو كنند و اجازه برگزاري ندهند.
 به گزارش باشگاه خبرنگاران، سخنگوي وزارت كشور در بخشي از گفت‌وگويي كه با اين رسانه داشته به اين مساله پرداخته و اعلام كرد بررسي‌ها در مورد موضوع لغو سخنراني علي مطهري در مشهد انجام شده و به محض اينكه گزارش نهايي در اين مورد آماده شود آن را به مردم ارايه خواهند داد.
سيدسلمان ساماني در مورد نشست‌هايي كه در كشور برگزار مي‌شود، گفت: نشست‌هايي كه در كشور برگزار مي‌شود به سه صورت مورد ارزيابي حقوقي و قانوني قرار مي‌گيرند. در يك مرحله سخنراني‌ها و نشست‌ها در اماكن دانشگاهي برگزار مي‌شود، هيات ناظر بر اين مراسم متشكل از سه نفر است و درخواست تشكل‌هاي دانشجويي مورد بررسي قرار مي‌گيرد. براساس نظر هيات نظارت موافقت يا عدم موافقت با برگزاري آن نشست براي همگان لازم‌الاجراست در اين حالت دستگاه‌هاي امنيتي و شوراي تامين مكلف هستند در صورتي كه هيات نظارت با آنها براساس موازين داخلي دانشگاه موافقت كرد امنيت آن نشست را در فضاي خارج از دانشگاه تامين كنند لذا جلساتي براساس مجوز دانشگاه‌ها صادر مي‌شود كه به لحاظ قانوني وجاهت كامل دارد بنابراين شوراهاي تامين هم در سراسر كشور مكلف هستند با جديت امنيت برگزاري نشست‌هاي قانوني را تامين كنند.
او در پايان خاطرنشان كرد: در هر حال مصاديقي كه در اقصي نقاط كشور رخ مي‌دهد را قطعا پيگيري مي‌كنيم. در هر موضوعي كه اتفاقاتي رخ مي‌دهد خلأهاي قانوني بررسي و پيش‌بيني‌هاي لازم انجام مي‌شود، ساختار و اصلاحات مورد شناسايي قرار مي‌گيرد و قطعا حركت كشور به سمت ايجاد شفافيت در حوزه صلاحيت نهادها و تصميم‌گيران اداره امور كشور است. درباره موضوع لغو سخنراني مطهري در مشهد بايد اعلام كنم كه بررسي‌ها در اين زمينه انجام شده و زماني كه گزارش نهايي شود حتما اطلاع‌رساني خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون