• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3700 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲ دي

دستگيري تمام اعضاي تيم سرقت در اتوبوس‌هاي بي‌آرتي

براي پول مواد مخدر سرقت مي‌كرديم

اعتماد| جيب‌برهاي خطوط بي‌آرتي تهران در طول دو ماه سرقت 200 ميليون تومان از مسافران سرقت كردند. پنجم خرداد امسال فردي با مراجعه به پليس اعلام كرد كه در خط اتوبوسراني وليعصر- ونك مورد سرقت به شيوه جيب‌بري قرار گرفته و مدعي شد كه جيب‌برها را چند دقيقه بعد از اين سرقت در پارك ساعي ديده است. همان موقع ماموران همراه شاكي رفتند و متهم‌ها را دستگير كردند. پرونده مقدماتي با موضوع جيب‌بري به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسراي ناحيه 34 تهران، تشكيل شد و براي رسيدگي به اداره پنجم آگاهي تهران رفت. سه متهم اين پرونده به نام‌هاي«شاهين»، «ميلاد» و «علي‌اكبر» بعد از انتقال به اداره پليس اعتراف كردند و روانه زندان شدند.
 همچنين در چهارم مردادماه شخصي با پليس 110 تماس گرفت و گفت جيب‌بري جوان را هنگام سرقت در ايستگاه بي‌آرتي ديده است. ماموران كلانتري 103 گاندي بلافاصله در محل حاضر شدند و متهم را دستگير كردند. مالباخته پس از حضور در پايگاه سوم پليس آگاهي گفت: «هنگام سوار شدن به اتوبوس احساس كردم دست كسي داخل جيبم است كه در اين لحظه پسر جواني سه ميليون ريال را دزديد و پا به فرار گذاشت و در تعقيب و گريز موفق به گرفتن وي به كمك ديگر شهروندان شديم.»
اين متهم جوان كه «ساسان» نام داشت بعد از دستگيري گفت: مدتي پيش براي خريد مواد با مردي به نام «علي اكبر» آشنا شدم و به واسطه او با جيب‌بري ديگر به نام «شاهين» رفيق شدم. معتاد بودم و براي تامين مواد نياز به پول داشتم. به خاطر همين همراه علي‌اكبر و شاهين به ايستگاه‌هاي اتوبوسراني مي‌رفتيم و جيب‌بري مي‌كرديم. با آغاز رسيدگي به پرونده مشخص شد كه علي‌اكبر و شاهين كه به اتهام جيب‌بري دستگير شده بودند پس از تامين قرار وثيقه‌شان از زندان آزاد و مجددا سرقت‌هاي خود را از سر گرفتند. در ادامه رسيدگي به پرونده‌هاي جيب‌بري در تاريخ دوم مهر مشخص شد كه مردي با در دست داشتن چك سرقتي كه از ايستگاه بي‌آرتي از فردي دزديده به بانك رفته است. كارآگاهان با مراجعه به بانك، «منصور» را كه يك بار به اتهام جعل و كلاهبرداري به زندان رفته بود دستگير كردند. منصور در همان ابتدا اعتراف كرد و گفت كه با همدستي علي‌اكبر در ايستگاه بي‌آرتي جيب‌بري مي‌كردند و آن روز براي نقد كردن چك برگ سرقتي به بانك رفته بودند كه دستگير شدند. در ادامه كارآگاهان مخفيگاه 2 متهم تحت تعقيب (شاهين و علي‌اكبر) را در يكي از باغ‌هاي ورامين شناسايي كردند و بيستم مهرماه آنها را دستگير كردند.
علي‌اكبر كه از سوي چند نفر از مالباختگان شناسايي شده بود به كارآگاهان گفت: «من با همه جيب‌برها در ارتباط هستم و به آنها مواد مي‌فروشم و گاهي وقت‌ها هم با آنها سوار بر بي‌آرتي مي‌شوم اما تا حالا دست در جيب كسي نكرده‌ام و به همين خاطر همه افراد مرا به عنوان همدست‌شان لو داده‌اند و رييس باند من نيستم.» صبح ديروز سه نفر ديگر از اعضاي اين باند كه به تازگي دستگير شده بودند نيز به سرقت‌هاي‌شان از مسافرها در بي‌آرتي اعتراف كردند. بازپرس اين پرونده سرقت در شعبه پنجم دادسراي سرقت گفت: «مجموع پولي كه اين سارقان سرقت كرده‌اند 200 ميليون تومان بوده است و پرونده در حال ادامه دادرسي است.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون