• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3707 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۱ دي

عارف و مطهري هم به جمع منتقدان صدا و سيما اضافه شدند

كينه‌توزي را در جامعه افزايش ندهيم

گروه سياسي| انتقاد از صدا و سيما تمامي ندارد و اين‌بار موضوع انتقاد، برنامه‌هاي 9 دي است. هفته‌هاي گذشته انتقاد دولتي‌ها از رسانه ملي به اوج خود رسيده بود و حالا نمايندگان مجلس هستند كه صداي انتقاد خود را از اين سازمان پرحاشيه بلند كرده‌اند، آن هم در شبكه‌هاي اجتماعي كه به گفته بسياري اين روزها تبديل به مهم‌ترين رقيب صدا و سيما شده است و به گونه‌اي اثر‌گذاري آن را تحت تاثير قرار داده است. علي مطهري، نايب‌رييس مجلس در حساب كاربري خود در توييتر و محمدرضا عارف، رييس فراكسيون اميد در صفحه اينستاگرامش نسبت به صدا و سيما انتقاد كردند. در اين روزها كه بسياري از مسوولان كشور كه نسبت به دوقطبي شدن فضاي جامعه هشدار مي‌دهند و آن را براي كشور خطرناك مي‌دانند بسياري نگاه‌هاي‌شان به برنامه‌هاي صدا و سيما است، برنامه‌هايي كه به باور بسياري نه تنها به پر شدن شكافي كه در جامعه وجود دارد كمك نمي‌كند بلكه در جاهايي مانند نفتي روي آتش زير خاكستر است. خطي كه صدا و سيما در تخريب دولت و برخي جناح‌هاي سياسي كشور در پيش گرفته است از يك سو بر اين فضاي دو قطبي دامن مي‌زند و از سوي ديگر اعتبارش در ميان بخش قابل توجهي از جامعه را خدشه‌دار مي‌كند. بي‌شك همين امر سبب شده تا دو تن از نمايندگان مجلس براي چندمين بار نسبت به آن واكنش نشان دهند و از برنامه‌هاي صدا و سيما انتقاد كنند.
علي مطهري: صدا و سيما دوست دارد حوادث 88 تكرار شود
اين نخستين‌بار نيست كه نايب‌رييس مجلس از برنامه‌هاي رسانه ملي انتقاد مي‌كند، او بارها صداي اعتراض خود را نسبت به عملكرد صدا و سيما بلند كرده است. همين چند وقت پيش و در ايام ولادت پيامبر اسلام (ص) بود كه در حساب توييتري خود نوشته بود برنامه‌هاي صدا و سيما هيچ تناسبي با اين روزها نداشت. اين‌بار اما مطهري صداي اعتراض خود را نسبت به برنامه‌هاي 9 دي بلند كرده است و در توييتر خود نوشته: « برنامه‌هاي صدا و سيما درباره 9 دي به گونه‌اي بود كه گويي مايل است با تحريك طرف مقابل حوادث سال 88 تكرار شود. » پس از اتفاقاتي كه در سال 88 رخ داد همواره بسياري از چهره‌هاي سياسي نسبت به عملكرد صدا و سيما اعتراض داشتند، از جمله اين چهره‌ها علي مطهري بود. او در تمام اين سال‌ها همواره بر رسيدگي به عملكرد و اقدامات همه افراد و جريان‌هاي دخيل در حوادث سال 88 تاكيد داشته است. در حالي كه بسياري از چهره‌هاي سياسي معتقدند بايد پرونده سال 88 را ببنديم و همه مسائل باقي مانده را حل كنيم تا كشور را از اين مرحله حساس به سلامت عبور دهيم، اما هستند چهره‌هاي تندرويي كه با اظهارنظرهاي‌شان تلاش مي‌كنند فاصله ميان جناح‌هاي سياسي كشور همچنان باقي بماند و در اين ميان گويي صدا و سيما هم در راستاي هدف آنها قدم برمي‌دارد كه علي مطهري هم اينگونه اقدامات   را تحريك‌آميز مي‌داند.
محمدرضا عارف: برخي رسانه‌ها از مناسبت‌هاي ملي و سياسي سوءاستفاده مي‌كنند
بحث سوءاستفاده از مناسبت‌هاي ملي و سياسي بحث جديدي نيست و سابقه طولاني در فضاي سياسي ايران دارد. يك جناح سياسي كه تريبون و رسانه رسمي كشور را در دست داشته و دارد، هميشه تلاش كرده مناسبت‌هاي مختلف را دستاويزي براي اهداف سياسي و جناحي خود قرار دهد. رييس فراكسيون اميد هم نسبت به همين موضوع انتقاد كرده و در صفحه اينستاگرامش نوشته: برخي از سياسيون و سخنوران از وحدت سخن مي‌گويند ولي اعمال و رفتارشان وحدت‌شكن است. وي در اين مطلب همچنين افزود: برخي رسانه‌ها از مناسبت‌هاي ملي و سياسي براي تخطئه يك جريان سياسي سوءاستفاده مي‌كنند كه اين روش باعث افزايش كينه‌توزي و خصومت در جامعه مي‌شود. به نظر مي‌رسد اين پست محمدرضا عارف در انتقاد از برنامه‌ها و سخنراني‌هاي 9 دي باشد كه در بسياري از آنها، بيش از هر چيز تخطئه جريان‌هاي ديگر سياسي بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون