• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3707 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۱ دي

آيت‌الله مصباح‌يزدي:

بايد بسيار بي‌عرضه باشيم كه نتوانيم انقلاب را حفظ كنيم

گروه سياسي| انتقادات آيت‌الله مصباح‌يزدي ادامه دارد. ديروز رييس موسسه امام خميني(ره) گفت: متاسفانه اين خطر وجود دارد كه آثار انقلاب به آرامي كم رنگ شود. بايد نتايج انقلاب اسلامي را حفظ كنيم و اين ميزان بي‌عرضه نباشيم كه خون شهدا را به باد بدهيم. به گزارش ايلنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات آيت‌الله محمدتقي مصباح‌يزدي به شرح زير است:
 ‌ بايد بسيار بي‌عرضه باشيم كه نتوانيم اين انقلاب را حفظ كنيم. متاسفانه اين خطر وجود دارد كه آثار انقلاب به آرامي كم‌رنگ شود. بايد نتايج انقلاب اسلامي را حفظ كنيم و اين ميزان بي‌عرضه نباشيم كه خون شهدا را به باد بدهيم.
 ‌‌ امام، شهدا و همه كار‌شناسان و مفسرين سياسي گفته‌اند براي اينكه حركت انقلاب به سرانجام نهايي خود برسد و ميوه‌هاي خود را به جهان تقديم كند، بايد ادامه داشته باشد. اگر اسلام به‌طور كامل تحقق پيدا كند، زمين مانند بهشت مي‌شود و ما وظيفه داريم تا به اندازه توان‌مان، يك قدم اين مسير را تسريع بخشيده و آن را ادامه دهيم.
 ‌‌ اگر در جايي انحراف ايجاد شد، بايد آن را ترميم كنيم. بايد اين انقلاب و دستاوردهاي آن را به عنوان امانتي به نسل‌هاي بعد و همچنين كشورهاي ديگري كه تشنه اسلام هستند، برسانيم.
 ‌‌ ما نسبت به معيشت، آزادي و عزت كشورهاي اسلامي وظيفه داريم و بايد وقت، فكر، سرمايه و حتي جان خود را در اين مسير بدهيم. ما براي اداي مسووليت بايد فداكاري كنيم، از خود مايه بگذاريم و وقت، فكر و نهايتا جان را فدا كنيم. انقلابي‌گري در برابر وارفتگي و به من چه گفتن‌ها قرار دارد.
 ‌ مي‌گويند در كوه قاف دارد ارزش‌هاي اسلامي از بين مي‌رود، مي‌گويد به من چه! وظيفه دولت است؛ به دولت مي‌گوييم، مي‌گويد وظيفه روحانيت است و ما فقط وظيفه تامين نان و امنيت مردم را داريم.
 ‌ روحانيوني كه به ادامه مبارزه با حكومت پرداختند محدود بود كه بعضا به آنها آخوند سياسي هم گفته مي‌شد، امام (ره) تنها كسي است كه توانست در سرزمين امام زمان (عج) پرچم اسلام را در دست گيرد و آن را محكم و استوار سازد كه البته در اين راه دوستان و هم‌قطاراني هم بودند كه به ايشان كمك كردند تا اين نهضت به پيروزي برسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون