• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3716 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۱ دي

پيام‌هاي سوگوار منتقدان

سياستمداري كه حتي رقيبان و مخالفان سياسي‌اش هم او را وزنه مهمي براي نظام مي‌دانند. اگر تا ديروز انتقادها و سخنان تند و تيز نثارش مي‌كردند اكنون اما همه برايش سوگواري مي‌كنند و نبودنش را ضايعه‌اي سخت مي‌دانند. شايد هم اينگونه باشد كه رقبايش بيش از هر كسي مي‌دانستند كه اين آيت‌اللهي كه امروز ديگر نيست يكي از دلسوزترين چهره‌ها براي نظام جمهوري اسلامي بود.
آيت‌الله احمد علم الهدي، امام جمعه مشهد در پيام تسليتي كه براي درگذشت آيت‌الله هاشمي منتشر كرده است، آورده: «اينكه ايشان تا آخرين روزهاي حيات خود، مصر بود مكررا نظر و تاكيد بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي مبني بر شايستگي مقام معظم رهبري براي جانشيني حضرت امام را يادآوري كند، از نقاط برجسته و ستودني كارنامه سياسي اوست.» دو تن از رقيبان آيت‌الله در هفتم اسفند اما راه ديگري را براي تسليت فقدانش انتخاب كردند. آيت‌الله محمد يزدي، رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم در گفت‌وگويي ضمن عرض تسليت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمين هاشمي‌رفسنجاني گفت: آقاي هاشمي‌رفسنجاني وزنه‌اي در نظام بود و عمري كار كرد و ان‌شاءالله خداوند به ايشان جزاي خير دهد و ان‌شاءالله عاقبت همه ما ختم به خير باشد.
رقيب ديگر او آيت‌الله مصباح‌يزدي هم ديروز در آغاز سخنراني‌اش در يك همايش نسبت به در گذشت آيت‌الله هاشمي واكنش نشان داد و گفت: ايشان (آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني) قبل و بعد از انقلاب اسلامي در خدمت نظام اسلامي بوده و خدمات فراواني نسبت به نظام اسلامي داشتند كه دعا مي‌كنيم خداوند ايشان را با اولياي‌ خود، امام راحل و شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي محشور بفرمايند. گويي سنگيني فقدان آيت‌الله و ضايعه نبودنش را بيش از هر چيز بايد در صحبت‌هاي رقباي سياسي‌اش درباره او جست‌وجو كرد. او رقيبي قدر و قابل احترام بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون