• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3717 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۲ دي

علي عسگري در واكنش به انتقادات:

عملكردمان را اصلاح خواهيم كرد

انتقادها به صدا و سيما را به روي چشم مي‌گذاريم

گروه سياسي| انتقاد از صدا و سيما ديگر تبديل به امري عادي شده است و بسياري چشم اميد از تغيير از عملكرد اين سازمان بريده‌اند. رفتار دوگانه صدا و سيما در قبال آيت‌الله هاشمي اما گويي كاسه‌هاي صبر را لبريز كرد. تا همين چند روز پيش رسانه ملي هيچ سخنراني از آيت‌الله هاشمي و حتي تصويري از او را پخش نمي‌كرد اما با فوت او ناگاه ورق برگشت و همه شبكه‌هاي صدا و سيما پر شد از صحبت‌ها، خاطرات و فيلم‌هاي قديم و جديد او. همين امر سبب شد بسياري از اين بي‌مهري سخن بگويند و اينكه تا زنده بود با او بد كردند. اين صحبت‌ها نه تنها در شبكه‌هاي اجتماعي بلكه در آنتن زنده تلويزيون توسط چهره‌هايي همچون ناطق نوري، مهدي طباطبايي و احمد توكلي هم گفته شد. ديروز اما در حاشيه مراسم تشييع آيت‌الله هاشمي علي مطهري در گفت‌وگو با يك خبرنگار اين مساله را مطرح كرد و گفت: صداوسيما در حيات آقاي هاشمي رفتار درستي با او نداشت. ديروز اما مردمي كه براي تشييع پيكر آيت‌الله رفته بودند صداي انتقاد خود را به گوش رييس سازمان صدا و سيما رساندند. فيلم‌هاي منتشر شده در فضاي مجازي نشان مي‌دهد وقتي علي عسگري براي مراسم تشييع در خيابان حضور پيدا كرد مردم انتقاد خود را از عملكرد اين سازمان با سر دادن شعارهايي نشان دادند. اكنون ديگر اين انتقادها نه از سوي چهره‌هاي سياسي و از رسانه‌هاي ديگر بلكه از سوي مردم و بي‌واسطه به گوش رييس اين سازمان مي‌رسيد. شايد همين بي‌واسطه بودن سبب شده تا علي عسگري بگويد: انتقادها به صدا و سيما را به روي چشم مي‌گذاريم و عملكردمان را اصلاح خواهيم كرد. اين نخستين‌بار است كه رييس سازمان صدا و سيما اينگونه با صراحت مي‌گويد كه پذيراي انتقادهاست و رويه را اصلاح خواهد كرد. گويي در جمع مردم بودن و اين‌گونه بي‌واسطه چشم در چشم مردم شعارهاي انتقادي را شنيدن دست كم در آن لحظه رييس سازمان صدا و سيما را كه به تازگي سكان اداره امور را به دست گرفته تحت تاثير خود قرار داده است كه علي عسگري اين‌گونه سخن مي‌گويد.
به گزارش ايلنا علي عسگري درحاشيه مراسم تشييع پيكر آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و در پاسخ به سوالي درباره افزايش انتقادها از سازمان صداوسيما نسبت به نحوه پوشش اخبار و حواشي درگذشت رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام و جلوگيري از پخش بخش‌هايي از شعارهاي مردم در مراسم امروز، اعلام كرد: ما انتقادها را روي چشم مي‌گذاريم و سعي مي‌كنيم نسبت به انتقادها، عملكردمان را اصلاح كنيم. رييس سازمان صداوسيما همچنين در پاسخ به سوال ديگري درباره عدم پوشش سخنراني‌ها و اظهارنظرهاي آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در برنامه‌هاي تلويزيوني و راديويي و عملكرد ضعيف اين سازمان، خاطرنشان كرد: ما كه همواره از ايشان تكريم كرده‌ايم. علي‌عسگري همچنين در پاسخ اين سوال كه آيا منظور از تكريم از آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، برنامه‌هاي چند روز گذشته صداوسيما است، گفت: هم در برنامه‌هاي اين چند روز گذشته و هم قبل از آن، آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني را تكريم كرده‌ايم.
مطهري: آيت‌الله هاشمي شخصيتي است كه جايگزيني برايش وجود ندارد
قابل پيش‌بيني بود كه حضور علي مطهري در مراسم تشييع آيت‌الله هاشمي و در ميان مردم بدون واكنش آنها نخواهد بود. ايلنا گزارش داده مردم در مراسم با ديدن مطهري به بيان مطالبات‌شان مي‌پرداختند و ضمن ابراز علاقه از او مي‌خواستند تا براي رفع محدوديت‌هاي رييس‌جمهور اصلاحات و همچنين رفع حصر تلاش كند و شعار درود بر مطهري سر مي‌دادند. علي مطهري كه در ميان جمعيت به سختي حركت مي‌كرد به خبرنگار ايلنا گفت: «آيت‌الله هاشمي شخصيتي است كه فكر مي‌كنم هيچ جايگزيني براي ايشان وجود ندارد. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در كشور ايجاد تعادل مي‌كرد. ايشان هر گروه سياسي كه تندروي مي‌كرد را به مسير تعادل برمي‌گرداند و مانع اين تندروي‌ها مي‌شد.» او با بيان اينكه آيت‌الله هاشمي به نوعي نقش تنظيم‌كننده‌اي را در سياست داخلي ايران بازي مي‌كردند، گفت: «علاوه بر اين ايشان با سياست و اقتصاد دنيا نيز كاملا آشنا بود لذا راه پيشرفت كشور را مي‌دانست.» مطهري افزود: «تاكيدي كه آيت‌الله هاشمي در مساله آزادي بيان به ويژه در سال‌هاي اخير داشتند، بسيار مغتنم بود. ما بايد اين راه را حتما ادامه دهيم.» نايب‌رييس مجلس درخصوص تغيير مشي صداوسيما درباره آيت‌الله هاشمي نيز خاطرنشان كرد: «صداوسيما در حيات آقاي هاشمي رفتار درستي با او نداشت. طبعا هركس از دنيا مي‌رود او را تكريم مي‌كنند اما اينطور نبايد باشد كه هركس بميرد از او تجليل كنند و اگر انتقادي داشت، در زمان حياتش او را بايكوت كنند. اين نظر شخص رهبري است كه بايد همه نگاه‌ها در صداوسيما مطرح باشند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون