• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3717 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۲ دي

پيشخوان

با حضور در مراسم تشييع
رهبر انقلاب بر پيكر حجت‌الاسلام والمسلمين هاشمي نماز اقامه كردند
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز (سه‌شنبه) در مراسم تشييع و وداع با رفيق ديرين و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامي و همكار نزديك سال‌هاي متمادي در عهد جمهوري اسلامي حضرت حجت‌الاسلام والمسلمين هاشمي‌رفسنجاني (رحمه‌الله عليه) در دانشگاه تهران حضور يافتند. در اين مراسم كه با حضور انبوه پرشور مردم قدرشناس، مومن، انقلابي و وفادار، روساي قواي سه گانه و مسوولان لشكري و كشوري، در فضايي آكنده از حزن و اندوه برگزار شد، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بر پيكر آن همرزم و مبارز قديمي نماز اقامه كردند و براي آن مرحوم، غفران، عفو و رحمت الهي را مسألت كردند. به همين مناسبت مجلس يادبودي از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي، روز چهارشنبه ۲۲ دي ۱۳۹۵ از ساعت 9:30 تا ۱۲ در حسينيه امام خميني (ره) برگزار مي‌شود.

چرا سيدحسن خميني در مراسم اقامه نماز بر پيكر آيت‌الله هاشمي حضور نداشت؟
سيدحسن خميني به دليل ازدحام جمعيت در اطراف دانشگاه تهران از رسيدن به مراسم صبح تشييع آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني جا مانده بود. به گزارش جماران، صبح ديروز ازدحام جمعيت حاضر در مراسم تشييع پيكر آيت‌الله هاشمي(ره) به حدي بود كه يادگار امام سيدحسن خميني موفق به ورود به دانشگاه تهران و شركت در نماز نشد.

جزييات برگزاري مراسم ترحيم و هفتم آيت‌الله هاشمي در تهران، كرمان و رفسنجان
حسين مرعشي در مورد مراسم شب هفت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني گفت: يكشنبه مراسم شب هفتم آيت‌الله هاشمي در حرم امام راحل برگزار مي‌شود كه ظرف امروز و فردا ساعت دقيق آن اعلام خواهد شد. به گزارش ايلنا، حسين مرعشي، در خصوص مراسم ترحيم آيت‌الله هاشمي گفت: امروز مراسمي در حسينيه امام خميني از ساعت ٩:30 تا ١١:30 با حضور رهبر انقلاب برگزارخواهد شد. وي افزود: همچنين جمعه عصر مراسمي در رفسنجان برگزار مي‌شود. روز شنبه عصر نيز در كرمان مراسم ترحيم آيت‌الله هاشمي برپا مي‌شود. يكشنبه نيز مراسم شب هفتم آيت‌الله هاشمي در حرم امام راحل برگزار مي‌شود كه ظرف امروز و فردا ساعت دقيق آن اعلام خواهد شد.

 

صبر آيت‌الله در برابر تندرو‌ها فقط براي حفظ نظام بود
آيت‌الله موسوي بجنوردي در حاشيه مراسم تدفين آيت‌الله هاشمي گفت: آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني فرزند حوزه و رجل سياست بود كه سهم زيادي در پيروزي انقلاب اسلامي داشت. به گزارش ايلنا، او از آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني به عنوان يار مورد اعتماد امام و رهبري ياد كرد و گفت: يادم مي‌آيد آيت‌الله هاشمي از سال ۱۳۳۶ كه به نجف آمد، فردي متعهد، فاضل، باتقوا و انقلابي بود. او با اشاره به هجمه‌ها و تخريب‌هايي كه تندرو‌ها نسبت به آيت‌الله هاشمي در سال‌هاي اخير انجام شده است، اظهار كرد: صبر ايشان در برابر اين ناملايمتي‌ها براي حفظ نظام جمهوري اسلامي بود چراكه او همواره عاشق كشور و انقلاب بود.

نامساعد شدن حال آيات حسن صانعي و امامي كاشاني در مراسم خاكسپاري آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني
حال حضرات آيات حسن صانعي و امامي كاشاني كه براي شركت در مراسم تشييع و تدفين آيت‌الله هاشمي در حرم حضرت امام خميني (س) حضور داشتند، در حين برگزاري مراسم خاكسپاري نامساعد شد. به گزارش خبرنگار جماران، دكتر هاشمي وزير بهداشت، آيت‌الله امامي كاشاني را معاينه و تيم پزشكي ايشان را به خارج از صحن مطهر امام راحل منتقل كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون