• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3719 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۵ دي

احتمال كاهش 17 درصدي صادرات ميعانات

به دليل كاهش خريد كره جنوبي، صادرات ميعانات ايران در ماه جاري ميلادي با ۱۷ درصد كاهش به پايين‌ترين رقم در ۵ ماه اخير خواهد رسيد.
به گزارش رويترز، يك منبع مطلع از برنامه اوليه بارگيري تانكرهاي ايران گفت، صادرات ميعانات ايران در ماه جاري ميلادي با 17 درصد كاهش به پايين‌ترين رقم در 5 ماه اخير خواهد رسيد. اين كاهش در شرايطي اتفاق مي‌افتد كه كره جنوبي، خريدار اصلي ميعانات از ايران، خريد خود از اين كشور را تقريبا به نصف كاهش داده و ميعانات بيشتري از قطر خريداري مي‌كند.
بر اساس اين گزارش، ميزان بارگيري ميعانات ايران در ماه ژانويه به 385 هزار بشكه در روز خواهد رسيد، در حالي كه اين رقم براي ماه دسامبر 462 هزار بشكه برآورده شده بود.
صادرات ميعانات نفتي ايران پس از رسيدن به بالاترين رقم سال 2016 در ماه اكتبر (560 هزار بشكه در روز) رو به كاهش گذاشته است.
به گفته يك منبع آگاه كه نخواست نامش فاش شود، عامل اصلي كاهش مورد انتظار در ميزان صادرات ميعانات ايران كاهش خريد كره جنوبي است كه قرار است واردات ميعانات خود از ايران را به پايين‌ترين رقم 6 ماه اخير يعني 111 هزار بشكه در روز برساند. اين رقم تقريبا نيمي از 201 هزار بشكه‌اي است كه كره جنوبي در ماه دسامبر از ايران وارد كرده است.
به گفته تجار، كره جنوبي خريد ميعانات از قطر را افزايش داده است. ايران و قطر بزرگ‌ترين صادر‌كنندگان ميعانات در جهان به شمار مي‌روند.
سال گذشته، افزايش تقاضاي كره جنوبي به رشد ميزان صادرات نفت خام و ميعانات ايران و رسيدن آن به بالاترين رقم 5 سال گذشته در ماه سپتامبر كمك كرد.
صادرات نفت خام و ميعانات ايران در ماه گذشته ميلادي به حدود 34/2 ميليون بشكه در روز رسيد كه با 4 درصد كاهش نسبت به ماه قبل، به پايين‌ترين رقم 5 ماه گذشته رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون