• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3720 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ دي

معاون حقوقي رييس‌جمهور:

درس مقاومت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بايد براي همه جوانان تبيين شود

گروه سياسي|  معاون حقوقي رييس‌جمهور تصريح كرد: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از ابتداي نهضت و تا آخرين لحظه عمر پر بركت امام همراه و همدم ايشان و به مثابه عضوي از خانواده امام بود. به گزارش ايسنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات مجيد انصاري به شرح زير است:
 ‌ هاشمي رفسنجاني جوان خوش استعداد، باهوش، با ايمان و از خانواده‌اي اصيل بود كه در روزهاي نخستين انقلاب به كوثر وجودي امام (ره) پيوند مي‌خورد كه تا آخرين ساعات پايان عمر حضرت امام(ره) در بيمارستان قلب تهران، اين هاشمي‌رفسنجاني بود كه همراه، همدم و جزو اهل بيت حضرت امام(ره) بود.
 آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به مثابه عضوي از خانواده امام(ره) بود به نحوي كه ايشان نگاهي كه به فرزندان خود حاج آقا مصطفي و حاج آقا احمد داشتند، به هاشمي رفسنجاني داشتند، سال 1353 هنگامي كه هاشمي عاشق دورافتاده از معشوق پس از آزادي از زندان به ديدار امام نايل مي‌شود، حضرت امام (ره) هاشمي را همچون پدري كه فرزند خويش را سال‌ها گم كرده است، در آغوش گرفت.
 ‌ امام(ره) عاشق هاشمي رفسنجاني بود و هاشمي عاشق امام(ره)، امام(ره) انسان شناس بزرگي بود كه با نگاه به افراد جوهره وجودي افراد را مي‌ديد و اينگونه نبود كه به افراد بي جهت اعتماد كرده و به كسي دل ببندد.
 ‌ آيت‌الله هاشمي رفسنجاني هميشه مورد اعتماد امام(ره) و مورد ارجاع امور بود، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در زندان اسطوره مقاومت شد لذا قدر و احترام خانواده آيت‌الله هاشمي رفسنجاني همچون ايشان بايد حفظ شود.
 ‌ عواطف آيت‌الله هاشمي رفسنجاني نسبت به خانواده هيچگاه موجب نشد به نظام كوچك‌ترين خدشه‌اي وارد شود. درس مقاومت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بايد براي همه جوانان تبيين شود هرچند آن خطبه‌هاي شكوهمند هيچگاه از خاطر مردم نخواهد رفت.
  در مجلس اول كه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني رياست مجلس شوراي اسلامي را برعهده داشتند با وجود جريانات مختلف سياسي، احدي نسبت به رياست آيت‌الله هاشمي ترديد نداشت و اين كرسي را زيبنده ايشان مي‌دانستند.
 آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بنيانگذار قوه مقننه‌اي بود كه امروز مجلس شوراي اسلامي هر چه دارد از او دارد. با آغاز جنگ تحميلي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني فرماندهي جنگ را بر عهده داشت و به راستي فرمانده‌اي توانا بود كه اين امر را بايد سرداران بزرگ دوران دفاع مقدس همچون محسن رضايي، قاسم سليماني، صفوي و... تبيين كنند كه نظريات، طرح‌ها و دقت نظامي اين شخصيت ارزشي چگونه همگان را شگفت‌زده كرده بود.
 ‌ روزي كه قرار بود جنگ تحميلي پس از 8 سال استقامت به پايان برسد و اين گره كور گشوده شود، همچون هميشه حضرت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پيشقدم شد و مسير را هموار كرد.
 ‌ آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پس از رحلت امام (ره) در همان ساعات اوليه با صبوري و تدبير با حضور اعضاي خبرگان جلسه‌اي را تشكيل داد كه در آن آينده انقلاب را سامان بخشيد.
 ‌ كشور پس از جنگ دوران دشواري را داشت به‌گونه‌اي كه شهرها در هم كوبيده شده بودند و پالايشگاه‌ها، خطوط نفتي ويران و صدها هزار آواره جنگي از ديار خودشان دور افتاده بودند و با وجود تنگ نظري عده‌اي عليه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، اما با همت اين مرد موجي از سازندگي در كشور به راه افتاد.
 ‌ در مبارزات انقلابي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بزرگ‌تر از اميركبير بود و آيت‌الله هاشمي رفسنجاني مي‌دانست كه چگونه بذرافشاني كند كه در سال 94 كشور را با كمك يار همسنگرش حجت‌الاسلام‌والمسلمين حسن روحاني به خودكفايي برساند.
 ‌ آيت‌الله هاشمي رفسنجاني اهل تظاهر و ريا نبود و همگان مي‌دانستند كه در مراسم‌هاي عزاداري مجمع تشخيص مصلحت نظام با اولين جمله روضه خوان اشك از چشمانش جاري مي‌شد.
 ‌ آيت‌الله هاشمي رفسنجاني لنگرگاه آرامش و اعتماد بود به‌گونه‌اي كه امام (ره) و رهبري هر مسووليتي به ايشان مي‌سپردند به نحو احسن انجام مي‌شد.
 ‌ وجود آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بود كه به جايگاه‌ها ارتقا مي‌بخشيد، سير مشكلات كه به ايشان مي‌رسيد به مثابه موجي بود كه به ساحل مي‌رسيد و با عروج اين شخصيت نه تنها ملت ايران بلكه جهان اسلام نقطه اتكاي بزرگي را از دست داد.
 ‌ حفظ نظام و انقلاب، حفظ وحدت امت اسلامي، دفاع از حقوق مردم، صبر در برابر مشكلات براي خدا و تلاش براي سازندگي ايران و رفع مشكلات مردم از مواردي است كه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از ما انتظار دارد.
 ‌ اين شخصيت انساني بلند نظر بود كه مردم را به حضور در پاي صندوق‌هاي راي و صبوري فراخواند.
 ‌ با وجود هجوم موج‌هاي نامهرباني‌ها، تاب ما بي‌تاب شده بود اما آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني ديگران را به مصداق آيه شريفه (الله مع الصابرين) دلداري مي‌داد و همين امر موجب شد تا ايشان از سد تحليل رسانه‌ها گذشته و دل‌هاي ملت بيدار ايران را تسخير كند.
 ‌ ديوار تحريم‌هاي رسانه‌اي و سانسور مطبوعات هيچ كدام نتوانست كوچك‌ترين خللي را در برابر عواطف ملت به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني وارد كند، اگر از آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تنها يك جمله بياموزيم و اخلاق او را سر لوحه كارها قرار دهيم، براي آخرت ما كافي است.
 ‌ آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پشتوانه محكمي براي دولت يازدهم و رييس‌جمهور بود و امروز اين پشتوانه از دولت گرفته شده است و حضور گسترده مردم در حمايت از دولت مي‌تواند اين خلأ را جبران كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون