• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3721 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۷ دي

گزارشي از درخشش لژيونرهاي ايراني

گويا همه‌چيز براي ستاره‌هاي ايراني تيم‌هاي اروپايي به‌خوبي پيش مي‌رود. قوچان‌نژاد آرام آرام به صدر جدول نزديك مي‌شود، آزمون پيشنهادات خوبي دارد، جهانبخش دوباره به اوج بازگشته و كريم انصاري‌فرد هم در بهترين تيم يونان توپ خواهد زد. خبرهايي خوشحال‌كننده براي كارلوس كي‌روش كه اين روزها در ايران براي اردو و بازي تداركاتي مي‌جنگد. ستاره‌هايي كه بي‌سروصدا به بهترين شكل براي تيم‌هاي‌شان بازي مي‌كنند.
قوچان‌نژاد در آستانه افتخاري رويايي
رضا قوچان‌نژاد با دو گلي كه براي هيرنفين به ثمر رساند 9 گله شد و فاصله‌اش با آقاي گل ليگ هلند را به 3 گل رساند. با آمادگي خيره‌كننده گوچي در هفته‌هاي گذشته تداوم روند گلزني‌هاي او دور از انتظار نيست. تداوم اين درخشش مي‌تواند ملي‌پوش ايراني را به افتخاري تاريخي برساند. آقاي گلي يك مهاجم آسيايي در يكي از معتبرترين ليگ‌هاي اروپايي. با توجه به اينكه باشگاه‌هاي اروپايي براي جذب بازيكنان غيراروپايي محدوديت دارند، تيم‌هاي بزرگ ترجيح مي‌دهند براي ليست خود سراغ ستاره‌هاي امريكاي جنوبي و آفريقا بروند. آسيايي‌ها معمولا در تيم‌هاي متوسط حضور دارند و تيم‌هاي بزرگ چنان مهاجمان قدرتمندي دارند كه فرصتي براي عرض‌اندام مهاجمان آسيايي و خودنمايي‌‌شان به وجود نمي‌آيد. بهترين نتيجه آسيايي‌ها سال‌ها پيش در بوندس‌ليگا به دست آمده است. در سال 1986 بوم‌كونچا بازيكن كره‌اي لوركوزن 17 گل به ثمر رساند و در سال 2004 وحيد هاشميان، ملي‌پوش سابق كشورمان در اوج درخشش براي بوخوم 16 گل به ثمر رساند كه هر دوي اين بازيكنان در رده چهارم گلزنان بوندس‌ليگا قرار گرفته بودند. حالا گوچي در يكي از بهترين سال‌هاي فوتبالش اين فرصت را دارد تا نقش آسيايي‌ها در فوتبال اروپا را پررنگ‌تر كند. قوچان‌نژاد 9 گله با آمادگي ذهني و جسمي بالا شرايط فوق‌العاده‌اي در ليگ هلند دارد و انتظار آقاي گلي او چندان بعيد و دور از ذهن نيست.
بازگشت ستاره ايراني آلكمار
دو بازي ضعيف مقابل اكسلسيور و فاينورد، ستاره ايراني آلكمار را از ليست بهترين‌هاي ليگ هلند دور كرد اما دو نمايش رويايي، دوباره او را به جمع 10 بازيكن برتر ارديويسه برگردانده است. جهانبخش در بازي توئنته يك پاس گل داد و بهترين بازيكن زمين شد و ديشب روبه‌روي ايگلز، با دو گل و يك پاس گل براي دومين بازي پياپي نمره فوق‌العاده 47/9 و عنوان بهترين بازيكن زمين از سايت whoscored را به دست آورد. جهانبخش با اين دو بازي، دوباره به جمع 10 بازيكن برتر هلند در سايت whoscored برگشته و به صورت مشترك با سباستين هالر، در رده هشتم قرار دارد. دو نفر بالايي او هم 3 صدم درصد نمره بالاتري از او گرفته‌اند و جهانبخش با ادامه اين روند، مي‌تواند صعود بلندي در جدول بهترين‌هاي ارديويسه داشته باشد. نكته جالب، اينكه ستاره آلكمار بعد از لارسن و هالر ركورددار كسب عنوان بهترين بازيكن زمين است. لارسن و هالر اين فصل هر كدام 5 بار بهترين بازيكن زمين شده‌اند و بعد از آنها جهانبخش با 4 بازي به عنوان چهره اول ميدان، در رده سوم قرار دارد.
انتقال ستاره ايراني
سايت راديو ورزش يونان با انتشار خبري كوتاه از آمادگي كريم انصاري‌فرد نوشت: مهاجم جديد المپياكوس در مكالمه رودررو با سرمربي پرتغالي اين تيم براي بازي در تركيب اصلي اعلام آمادگي كرد. آنها نوشتند: كريم انصاري‌فرد آماده بازي در تركيب اصلي تيم المپياكوس است و پس از عقد قراردادش با پائولو بنتو، سرمربي پرتغالي صحبت كرد. بنتو در اين جلسه از انصاري‌‌فرد خواست تا در خصوص شرايط خود توضيح دهد و اين ملي‌پوش ايراني نيز آمادگي خود را براي بازي كردن به اطلاع سرمربي المپياكوس رساند. اين رسانه يوناني در ادامه خبر خود آورده است: انتظار مي‌رود يكي از بازيكنان اصلي خط حمله تيم المپياكوس در بازي هفته شانزدهم سوپر ليگ يونان برابر آستراس كريم انصاري‌فرد باشد كه جمعه گذشته به اين تيم پيوسته است. كريم انصاري‌فرد پيش از اين در تيم پانيونيوس بازي مي‌كرد و در 44 بازي با پيراهن اين تيم 14 گل به ثمر رساند. تيم المپياكوس هم‌اكنون با 38 امتياز و اختلاف 13 امتيازي نسبت به تيم دوم جدول رده‌بندي صدرنشين سوپر ليگ يونان است و جام قهرماني 18 دوره اخير اين رقابت‌ها را فتح كرد. كريم انصاري‌فرد مهاجم جديد المپياكوس يونان بعد از عقد قرارداد با اين تيم مصاحبه‌اي انجام داد. جالب است كه او در اين مصاحبه بيشتر درباره تيم ملي و كارلوس كي‌روش حرف زده است. انصاري‌فرد گفته: «الان كي‌روش تنهاست، اما بايد بدانيم كه او اگر چيزي مي‌خواهد براي تيم ملي است نه براي خودش. همان‌طور كه گفتم اميدوارم اين مشكل ختم به خير شود. بايد دست به دست هم بدهيم از فوتبال‌مان در آسيا و حتي جهان دفاع كنيم. باور نمي‌كنيد، وقتي من براي قرارداد به المپياكوس آمدم، اينجا از مدير باشگاه تا سرمربي تيم همه از من درباره وضعيت كي‌روش مي‌پرسيدند. به هر حال اتفاقاتي كه براي تيم ملي مي‌افتد بازتاب جهاني دارد و بايد بدانيم كه در تيم ملي جايي براي اشتباه نيست.»
دردسر تازه آزمون
گاتزتاي روسيه در گزارشي تازه نوشت بعد از انتقال پر حرف و حديث سردار آزمون از روبين كازان به روستوف اين دو باشگاه شكايتي عليه هم تنظيم كردند. باشگاه روستوف درباره دخالت فيفا در پرونده سردار آزمون، گفت‌: ما فكسي از سوي فيفا دريافت كرديم و قرار شد فيفا پنجشنبه همين هفته‌ تصميم نهايي را در مورد پرونده آزمون اعلام كند. در اين تصميم‌گيري فيفا قرار نيست طرفين حضور داشته باشند. تنها اسناد و مدارك مورد بررسي قرار مي‌گيرد. باشگاه روبين‌كازان معتقد است سردار آزمون در انتقال به روستوف تخطي كرده و اين بازيكن متعلق به آنها است و قراردادي كه او با روستوف امضا كرده است قانوني نيست. همين باعث شد كه روستوف به فيفا شكايت كند و حتي دادگاه عالي ورزش نيز راي به نفع سردار آزمون داد. آزمون در حال‌ حاضر همراه بازيكنان تيمش در اردوي امارات حضور دارد. او در بازي دوستانه با الهلال موفق شد يكي از گل‌هاي تيمش را به ثمر برساند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون