• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3722 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۸ دي

در هشتمين روز از درگذشت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني

دفاتر طبقه هشتم مركز تحقيقات استراتژيك پلمب شد

گروه سياسي| هشتمين روز درگذشت آيت‌الله هاشمي با خبر پلمب دفاتر فرزند و مشاوران او به ظهر نزديك شد. طبقه هشتم ساختمان مركز تحقيقات استراتژيك در خيابان نياوران جايي كه ياسر هاشمي، فرزند آيت‌الله و علي‌محمد بشارتي، مرتضي الويري، حجج اسلام عباسي‌فرد، نوري‌شاهرودي، لطفي، رستگاري، يونسي و مرادي به عنوان مشاوران آيت‌الله در آن طبقه دفاتري دارند ديروز به روي آنها بسته بود. اين خبر را اگرچه ابتدا سايت پويش به نقل از يك منبع مطلع منتشر كرد اما اندكي بعد مرتضي الويري در گفت‌وگو با ايلنا آن را تاييد كرد و گفت كه دليل اين موضوع هنوز روشن نيست. ظاهرا سه روز قبل به صورت تلفني موضوع پلمب دفتر را به الويري اطلاع مي‌دهند و دو روز قبل هم به او مي‌گويند به طور موقت قرار است يك دفتر جايگزين در محلي ديگر در نظر بگيرند. با اين همه اما ديروز به او گفتند اين دفتر جايگزين هنوز مشخص نشده و از الويري خواسته شد تا شنبه آينده و مشخص شدن وضعيت صبر كند. اينكه دفاتر مشاوران آيت‌الله هاشمي مشخصا توسط چه ارگاني پلمب شده هنوز مشخص نيست. اما محمود عليزاده‌طباطبايي، وكيل خانوادگي مرحوم آيت‌الله هاشمي به ايرنا گفته كه پلمب اين دفاتر از طرف مقام قضايي نبوده و از طرف مجموعه اداري مجمع تشخيص مصلحت نظام انجام شده است.
‌پلمب دفاتر مشاوران آيت‌الله هاشمي به دستور حراست مجمع
اما در همين حال كه گمانه زني‌ها درباره مرجع صدور دستور پلمب دفاتر مشاوران آيت‌الله هاشمي ادامه داشت، محمد حسن مشكوري، مدير روابط عمومي مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام به ايرنا گفت كه اين تصميم با دستور حراست مجمع تشخيص مصلحت نظام صورت گرفته است. به گفته او اين اقدام يك روال اداري و طبيعي است كه به زودي برطرف مي‌شود. به نظر مشكوري اين اقدام روال طبيعي و مربوط به تمامي شخصيت‌هاي برجسته است و دليل آن هم محفوظ بودن اسناد و مدارك داراي طبقه‌بندي است. اما اين پايان ماجرا نبود. اندكي بعد از اينكه روابط عمومي مركز تحقيقات توپ را به زمين حراست مجمع تشخيص انداخت رييس حراست مجمع به اين موضوع واكنش نشان داد.
حراست مجمع: دستور را ما صادر نكرده‌ايم
اما كمي بعدتر رييس حراست مجمع تشخيص مصلحت نظام به ايلنا گفت كه چنين دستوري را آنها صادر نكرده‌اند. او حتي گفته از پلمب دفاتر مشاوران آيت‌الله هاشمي اطلاع دقيقي ندارد و هرچه هست اين دستور را حراست مجمع تشخيص مصلحت نظام صادر نكرده است. هرچه هست فعلا ياسر هاشمي و مشاوران آيت‌الله تنها يك هفته بعد از درگذشت آيت‌الله هاشمي اجازه ورود به دفاتر كارشان در مركز تحقيقات استراتژيك را ندارند. ساختماني كه رياست آن را در حال حاضر علي اكبر ولايتي بر عهده دارد. او از سال 92 و بعد از پيروزي روحاني در انتخابات با حكم خود آيت‌الله هاشمي جايگزين او در مركز تحقيقات استراتژيك شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون