• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3722 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۸ دي

پيشخوان

روحاني: نفوذ آيت‌الله هاشمي ميان مردم از توانمندي‌هاي مهم ايشان بود
رييس‌جمهوري فقدان آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني را مصيبتي بسيار ناگوار و مصداق ثلمه‌اي توصيف كرد كه هيچ چيز نمي‌تواند اين خلأ را جبران كند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، حسن روحاني در جلسه هيات دولت با بيان اينكه، با اين حادثه مقام معظم رهبري، پشتوانه‌اي بزرگ را از دست دادند، گفت: آيت‌الله هاشمي بحق بازوي تواناي رهبري بود و نفوذ او در ميان مردم و طبقات مختلف از توانمندي‌هاي مهم ايشان بود. رييس‌جمهوري خدمات فوق‌العاده حضرت آيت‌الله هاشمي به كشور، انقلاب و اسلام، خدوم بودن، مظلوميت و حملات ناجوانمردانه به ايشان در طول دوران‌هاي مختلف انقلاب و غيرمترقبه بودن اين رويداد را سه عامل اساسي حضور پررنگ مردم در مراسم تجليل از ايشان برشمرد. روحاني افزود: آيت‌الله هاشمي در طول حيات به معناي واقعي كلمه پشتيبان و مبلغ اعتدال در جامعه بود و بزرگداشت ايشان ادامه دادن شيوه و مشي ايشان است. رييس‌جمهوري تصريح كرد: آيت‌الله هاشمي فردي با عاطفه فراوان و در عين حال داراي شجاعتي وافر و خواست وي عظمت ايران، اسلام و وحدت جامعه بود. روحاني با دعوت همگان به وحدت خاطرنشان كرد: بايد وحدتي را كه در اين رويداد در جامعه ايجاد شد، همواره پاس بداريم. رييس‌جمهوري اظهار داشت: همچنان كه حيات اين شخصيت بزرگوار تكيه‌گاه مطمئن نظام بود، ارتحال ايشان نيز زمينه‌ساز وحدت جامعه شد. روحاني از اعضاي دولت و همه علاقه‌مندان به مرحوم آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني خواست كه با تلاش بيشتر در خدمت به مردم و حمايت از رهبري از ميراث هاشمي حراست كنند.

مسيح مهاجري: بارها شاهد بودم كه آيت‌الله هاشمي توهين‌كنندگان به خود را مي‌بخشيد
مديرمسوول روزنامه جمهوري اسلامي بابيان اينكه آيت‌الله هاشمي كساني را كه بدون اطلاع و در اثر ناآگاهي يا غرض با ايشان نامهرباني مي‌كردند، مي‌بخشيد، گفت: من بارها خودم شاهد بودم كه ايشان توهين‌كنندگان به خود را بخشيد و با آغوش باز از آنها استقبال كرد. به گزارش جماران، مسيح مهاجري در خصوص شخصيت آيت‌الله هاشمي (ره) بابيان اينكه من هر چه در مورد اين شخصيت بزرگوار بگويم واقعا كم گفته‌ام، اظهار كرد: تنها اين را مي‌توانم بگويم كه آيت‌الله هاشمي مجمع اضداد بود يعني ازيك‌طرف مجاهدي بي‌نظير بود و از طرف ديگر قلب بسيار مهربان و رئوفي داشت. وي خاطرنشان كرد: آيت‌الله هاشمي با دشمنان اسلام، انقلاب و با دشمنان ايران و مردم ايران سر آشتي و سازگاري نداشت اما كساني را كه بدون اطلاع و در اثر ناآگاهي يا غرض با ايشان نامهرباني مي‌كردند، مي‌بخشيد. من بارها خودم شاهد بودم كه ايشان توهين‌كنندگان به خود را بخشيد و با آغوش باز از آنها استقبال كرد. مديرمسوول روزنامه جمهوري اسلامي افزود: عده‌اي تلاش كردند با ظلم و آزار و اذيتي كه به ايشان روا مي‌داشتند، آيت‌الله هاشمي را از انقلاب جدا كنند ولي برجستگي وجود ايشان اين بود كه انقلاب را از جان خودش مي‌دانست و هيچ‌كس با هيچ ظلمي نتوانست او را از انقلاب جدا كند. وي در پايان افزود: خوشحالي ما اين است كه ايشان تا آخر عمر انقلاب را جزو وجود خودش و خودش را جزيي از انقلاب مي‌دانست و با قلبي سليم به ديدار خدا رفت.

نقويان: آيت‌الله هاشمي باآن عظمت توسط تندروها گوشه‌رينگ قرارمي‌گرفت
يك استاد حوزه و دانشگاه تاكيد دارد: فضا در حال حاضر دست تندروها است، بايد عقل جلوي آنها بايستد چون لشكركشي نداريم. به گزارش خبرآنلاين، ناصر نقويان درباره معادلات سياسي كشور بعد از فوت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و احتمال تسلط دوباره تندروها بر اين عرصه گفت: فضا كه الان هم دست‌شان است همين كه آقاي هاشمي با آن عظمت در كنج رينگ قرار مي‌گرفت نشان مي‌دهد كه اگر از اين به بعد بخواهند به نداي وحدتي كه امام سر مي‌داد گوش ندهند نخستين جفا را به امام كردند. وي ادامه داد: اين انقلاب بدون نام امام به تعبير رهبري هيچ جا شناخته شده نيست و هر كسي به خيال خودش كاري خلاف فرمايشات بنيانگذار نظام جمهوري اسلامي ايران كند اين خيال روز قيامت مشمول آن آيه معروف قرآن مي‌شود كه خدا فرمود قُلْ هلْ نُنبِّئُكُم‌ بِالاخْسرِين أعْمالاً يعني اينها از همه زيانكارتر خواهند بود. اين استاد دانشگاه يادآور شد: تنها عقل بايد جلوي تندروها بايستد چون لشكركشي كه نداريم ما مثل تيم فوتبال هستيم كه وقتي با يك تيم خارجي مسابقه داريم ديگر آبي و قرمز مطرح نيست. اگر مقداري انصاف و تقوا و دين حاكم باشد اينها حل مي‌شود اما اگر نبود و خودخواهي حاكم بود متاسفانه به تعبير قرآن تابع شيطان مي‌شويم. ان‌شاءالله آن روز مباد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون