• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3722 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۸ دي

عددنوشت

برنامه آبرساني تا پايان سال
معاون برنامه‌ريزي و توسعه شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور از آبرساني 3 هزار روستا با جمعيتي بالغ‌بر دو ميليون و ۱۰۰ هزار نفر تا پايان امسال خبر داد. علي‌اصغر قانع، با اشاره به اهميت آبرساني روستايي براي دولت يازدهم، اظهار كرد: در لايحه بودجه سال ۱۳۹۶ به بخش دولت پيشنهاد خوبي براي آبرساني روستايي شد و بر همين اساس نيز ۱۱۰۰ ميليارد تومان براي آبرساني روستايي در نظر گرفته شد. وي با بيان اينكه امسال ۱۶۰۰ روستا از تامين آب شرب بهداشتي بهره‌مند شدند، عنوان كرد: در دولت يازدهم توجه ويژه‌اي به بخش آب شده است به‌طوري كه در برنامه ششم توسعه نيز آب محور اصلي قرار گرفته است. قانع با بيان اينكه در حال حاضر وضعيت بحران آب در كشور هر روز عميق‌تر مي‌شود، گفت: توجه ويژه دولت و اجراي برنامه‌هايي همچون طرح تعادل بخشي آب‌هاي زيرزميني تاثير زيادي در كاهش سرعت بحران آب در كشور دارد.


اصناف داراي صندوق مكانيزه
معاون ماليات بر ارزش‌افزوده سازمان امور مالياتي كشور با اشاره به اينكه بيش از 252 هزار واحد صنفي صندوق مكانيزه فروش دارند، گفت: گسترش معافيت‌هاي مالياتي در لايحه ماليات ارزش افزوده پيش‌بيني شده است. محمد مسيحي در مورد تمديد شدن اجراي آزمايشي ماليات بر ارزش‌افزوده تا پايان سال 96 اظهارداشت: قانون ماليات بر ارزش‌افزوده از ابتداي مهرماه 1387 به مدت 5 سال به‌صورت آزمايشي عملياتي و اجرايي شد، تا با اجرا در قالب يك دوره آزمايشي، نسبت به شناسايي نقاط ضعف و قوت آن اقدام شود. نياز به فرصت بيشتر براي انجام كار كارشناسي و همچنين انجام مطالعات تطبيقي موجب شد فرآيند اصلاح و دايمي كردن قانون طولاني‌تر شود. همچنين به‌منظور عدم ايجاد اختلال در نظام بودجه‌اي دولت و شهرداري‌ها كه در طي سال‌هاي اخير به‌شدت متاثر از وجوه وصول‌شده در قالب اين قانون بوده‌اند.


درآمد مالياتي برنامه ششم
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: درآمدهاي مالياتي از ۱۱۳هزار ميليارد تومان سال آينده تا پايان برنامه ششم به ۱۲۰ هزار ميليارد تومان خواهد رسيد. محمد حسيني با اشاره به ويژگي‌هاي برنامه‌هاي ششم توسعه اظهار داشت: در حال حاضر برنامه در صحن مجلس جمع‌بندي و براي تاييد به شوراي نگهبان ارسال شده است. ابتدا نگاه دولت اين بود كه احكامي را براي اجراي برنامه از مجلس اجازه بگيرد، اما خود برنامه نبود. پس از آن نمايندگان مجلس در كميسيون تلفيق با همكاري دولت و ديگر مراكز علاوه بر اولويت دولت برنامه را تهيه و با نگاهي فراتر تدوين شد. وي با بيان اينكه منابع درآمدي در سال‌هاي پيش رو برنامه پيش‌بيني شده است، تصريح كرد: بر اين اساس دولت در لايحه بودجه سال 96 مبلغ 113 هزار ميليارد تومان درآمدهاي مالياتي را پيش‌بيني كرده و تا پايان سال برنامه اين ميزان به 120 هزار ميليارد تومان خواهد رسيد.

سهم موبايل‌هاي قاچاق
رييس فدراسيون واردات ايران با بيان اينكه ۹۷درصد موبايل‌هاي موجود در بازار قاچاق هستند، گفت: ارزش اين بازار 5/1 برابر بازار خودروهاي وارداتي در كشور است. وي با بيان اينكه بخش‌خصوصي رتبه هشتم را در درآمدزايي دولت از محل ماليات دارد، گفت: به دليل اينكه فعاليت بخش خصوصي در كشور شفاف است و نظام‌مند كار مي‌كند، بنابراين سالانه كنترل شده و در بخش ماليات، دولت مي‌تواند از اين محل كسب درآمد كند. وي با بيان اينكه يكي از مشكلات بخش واردات مربوط به انجمن موبايل ايران است، افزود: ۹۷ درصد واردات موبايل در كشور به صورت قاچاق انجام مي‌شود و ۳ درصد رسمي است؛ در حالي كه ارزش اين واردات 5/2 تا ۳ ميليارد دلار در سال است. رييس فدراسيون واردات ايران با اشاره به اينكه در واقع 5/1 برابر واردات خودرو، ارزش اين بازار است، اظهار داشت: موضوع رجيستري موبايل‌ها از مدت‌ها پيش مطرح شده است و متاسفانه با وجود اينكه يكسال از اين موضوع گذشته، اما هنوز اجرايي نشده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون