• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3723 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ دي

جايزه سينماي فرانسه از آن ايزابل هوپر شد

بهار سرلك

 

ايزابل هوپر كه به تازگي براي بازي تحسين‌شده‌اش در «او» به كارگرداني پاول ورهوفن، جايزه بهترين بازيگري زن را از هفتادوچهارمين دوره گلدن‌گلوب به خانه برد، روز دوشنبه، جايزه سينماي فرانسه را طي مراسمي كه در وزارت فرهنگ فرانسه برگزار شد از يوني‌فرانس دريافت كرد.
اين جايزه براي تحسين كارنامه حرفه‌اي‌ هوپر و به خصوص بازي او در فيلم «او» كه از زمان نمايشش در شصت‌ونهمين جشنواره فيلم كن در جشنواره‌هاي معتبر سراسر دنيا نيز مورد توجه و تقدير قرار گرفت، اهدا شد. در اين مراسم به ميزباني آدري آزولاي، وزير فرهنگ و ارتباطات، ژان پل سالومه، رييس يوني‌فرانس و ايزابل ژوردانو بيش از 12 فيلمساز روي صحنه آمدند تا از اين بازيگر سرشناس تجليل كنند.
در ميان مهمانان جمعي از سينماگران فرانسوي از جمله آن فونتن، ميا هانسن لووه، گيوم نيكلوز، مارك فيتوسي، سرژ بوزو، بنوآ ژكو، فرانسوا اوزو و همچنين تهيه‌كنندگان «او» حضور داشتند.
آزولاي در طعنه به سينماي امريكا و هاليوود و تقدير از سينماي آسيا، هوپر را مورد خطاب قرار داد و گفت: «اساس DNA سينماي فرانسه تنوع است. چند سال پيش در مصاحبه‌اي كه به ايستگاه راديويي فرهنگ فرانسه دادي، گفتي: «اغلب روياي امريكايي دارند. اما من ديگر روياي امريكايي ندارم، بيشتر روياي كره‌اي يا تايواني دارم، مكان‌هايي كه فيلم‌هاي خارق‌العاده‌اي در آن ساخته مي‌شود. ديدگاه تو از تنوع اينچنين است و در تقابل با متحد‌الشكلي، هم‌آوايي و معيارسازي قرار مي‌گيرد. تنوعي كه سينماي فرانسه از آن ساخته شده است.»
هوپر به هنگام دريافت جايزه‌اش درباره نقش قدرتمند فيلم‌ها در انتقال ارزش‌هاي مترقي صحبت كرد: «اين‌كه فيلم‌ها و نمايش‌ها چطور مي‌توانند از يك لحظه خيلي خصوصي ريشه بگيرند، من را شگفت‌زده مي‌كنند. همچنين روشي كه اين فيلم‌ها در طنين‌اندازي چنين لحظاتي به كار مي‌گيرند و از موضوعي خيلي كوچك به موضوعي جهاني بدل مي‌شوند، شگفت‌زده‌ام مي‌كند.»
او در تمجيد از سينماي فرانسه گفت: «در سفرهايم متوجه شدم چقدر مردم جهان سينماي فرانسه را دوست دارند. از طريق شناخت‌هايي كه طي چند ماه گذشته به دست آوردم، سينماي فرانسه است كه براي بي‌پروايي، سركشي، دگرگوني و آزادي‌اش مورد تحسين قرار مي‌گيرد.»
جايزه سينماي فرانسه كه پيش از اين به تهيه‌كنندگان انيميشن «شاهزاده كوچولو» تعلق گرفت، از افرادي تقدير مي‌كند كه از طريق حرفه‌شان توجه جهانيان را به سوي سينماي فرانسه جلب كرده‌اند. سالومه، رييس يوني‌فرانس سرسپردگي هوپر در ترويج فيلم در هر نقطه دنيا را ستود؛ او اين كار را تعهدي دانست كه اغلب در استعدادهاي فرانسوي ديده نمي‌شود. فيلم «او» اثري مورد توجه براي سينماي فرانسه است؛ چرا كه جايزه بهترين بازيگري زن و همچنين بهترين فيلم خارجي گلدن‌گلوب را براي هوپر و ورهوفن به ارمغان آورد. اما جا ماندن اين فيلم از فهرست نهايي نامزدهاي بهترين بخش فيلم خارجي زبان آكادمي اسكار، فرانسوي‌ها را حيرت‌زده كرده است. با اين وجود هوپر يكي از مدعيان كسب نامزدي در بخش بهترين بازيگري زن اسكار هشتادونهم است.
هوپر در مصاحبه با خبرنگار ددلاين از صحبت درباره اين حذف امتناع كرد و گفت جوايز گلدن‌گلوب حس رضايتي را به او داده است: «غير از اين نمي‌توانست باشد. بگذاريد به آنچه رخ داده بازنگردم، اما فقط بگويم ‍[ساخت] بعضي فيلم‌ها از بقيه آسان‌تر است.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون