• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3729 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۶ بهمن

خبرهاي كوتاه

عكس‌هاي «گُل‌خانم» بر ديوار فرهنگسراي اشراق

الناز حجارزاده در نخستين نمايشگاه عكس انفرادي خود با عنوان «گُل‌خانم»، عكس‌هايي از زندگي و شخصيت مادربزرگش (پيرزني از روستاي خورهه)  را روي ديوار گالري فرهنگسراي اشراق مي‌فرستد. اين نمايشگاه روز پنجشنبه 7 بهمن، ساعت 17 در نگارخانه «نقش آفرينش» فرهنگسراي اشراق گشايش خواهد يافت و تا روز 10 بهمن ادامه دارد. حجارزاده در توضيح كوتاهي گفته است: «در مراسم افتتاح اين نمايشگاه، كه به مناسبت تولد 90 سالگي مادربزرگم «گُل‌خانم» و با حضور خود او در نگارخانه داير شده، از مدعوين و تماشاگران خواهش كرديم با يك شاخه گلِ رز به بازديد از نمايشگاه و ديدار با گُل‌خانم تشريف بياورند.» اين نمايشگاه در تاريخ ياد شده  از ساعت 9 صبح تا 19 در فرهنگسراي اشراق به نشاني تهرانپارس، انتهاي خيابان جشنواره، روبه‌روي ايستگاه مترو،  نگارخانه نقش آفرينش برپاست.


«خانه‌اي با شيرواني قرمز» به چاپ چهارم رسيد

كتاب «خانه‌اي با شيرواني قرمز» شامل گفت‌وگو با عباس كيارستمي و آيدين آغداشلو كه چندي پيش با تنظيم و تدوين مرجان صائبي توسط نشر ثالث منتشر شده بود، به تازگي به چاپ چهارم رسيده است. اين كتاب گفت‌وگوي مرجان صائبي با اين دو كارگردان و نقاش سرشناس را در بر مي‌گيرد.


پرفورمنسِ گروه «ماخولا» در تهران

گروه موسيقي ماخولا قرار است در روزهاي 6، 7 و 8 بهمن ماه با همكاري داربست، براي نخستين بار در تهران به اجراي برنامه بپردازد. ماخولا فعاليت خود را از سال 92 شروع كرده است و خودشان اعتقاد دارند: «در برآيند كلي فعاليت گروه در سبك آلترنيتيو است. اما براي مخاطباني كه خط‌مشي واحدي را از يك گروه به لحاظ سبكي و صدا‌دهي دنبال مي‌كنند، توالي تِرك‌هاي گروه تا حدي ممكن است تعجب‌آور باشد، ولي از آنجا كه گروه ماخولا تشكيل شده از سلايق متفاوت و متكثري است و بر پرداخت به اين تكثر علاقه‌مند و كنجكاو است، به تبع خروجي‌هاي گروه گاهي با هم، به لحاظ المان‌هاي موسيقايي و شعري بسيار متفاوت هستند.  اين گروه روزهاي 6، 7 و 8 بهمن ساعت 19 در داربست به نشاني بزرگراه مدرس شمال، خيابان ظفر شرقي، كوچه ناجي، خيابان فرزان، خيابان نوربخش، بلوار مينا، پلاك ۴۲ روي صحنه خواهد رفت و مدت زمان اجرا حدود 60 دقيقه است.


كنسرت محمد معتمدي در تهران قطعي نشده است

محمد معتمدي، خواننده موسيقي سنتي اعلام كرد كه قصد دارد زمستان امسال در تهران كنسرت برگزار كند اما هنوز ماه و روز آن مشخص نشده است. او با اعلام اين خبر توضيح داد: «ما در حال برنامه‌ريزي براي برگزاري تور كنسرت‌هاي‌مان هستيم و اجرايي كه تا به حال قطعي شده، كنسرت ما در يزد است. اقدامات مربوط به برگزاري كنسرت در برخي شهرستان‌ها نيز مراحل نهايي خود را مي‌گذراند كه اگر مسوولان همكاري كنند، برگزار خواهند شد.» معتمدي با اشاره به جدول اجراهايي كه بنياد رودكي به‌تازگي آن را منتشر كرده و در آن، تاريخ اجراي كنسرت محمد معتمدي ۱۵ و ۱۶ بهمن‌ماه اعلام شده است، توضيح داد كه اشتباهي در اين زمينه پيش آمده است. ايسنا


۲۰۰ كتاب برتر كودك و نوجوان معرفي مي‌شوند

فهرست بهترين كتاب‌هاي كودك و نوجوان كه پاييز و زمستان سال گذشته منتشر شده‌اند، در شهر كتاب مركزي رونمايي و معرفي مي‌شود. مراسم رونمايي از فهرست بهترين كتاب‌هاي پاييز و زمستان سال 95 با برنامه ويژه‌اي براي نكوداشت آتش‌نشانان حادثه ساختمان پلاسكو برگزار مي‌شود. بنابر اعلام دبيرخانه لاك‌پشت پرنده، هيچ كدام از كتاب‌هاي كودك يا نوجوان موفق به دريافت شش نشان لاك‌پشت پرنده نشده‌اند در حالي‌ كه نزديك به ۶۰ عنوان كتاب وارد اين فهرست شده است. اين برنامه جمعه ۸ بهمن ماه، ساعت ۱۷ در شهر  كتاب مركزي به نشاني خيابان دكتر شريعتي، بالاتر از تقاطع مطهري، نبش كوچه كلاته، برگزار مي‌شود.


كنسرت «اركستر موج نو» در تالار وحدت

«اركستر موج نو» علي قمصري به رهبري پويا سرايي دوشنبه يازدهم بهمن‌ماه در تالار وحدت تهران روي صحنه مي‌رود. اجراي اين گروه كه پيش‌تر قرار بود در تاريخ 2 بهمن‌ماه در تالار رودكي برگزار شود؛ به علت اعلام عزاي عمومي لغو شده بود. ساختار اين اركستر متشكل از سازهاي موسيقي ايراني و قطعات آن بر مبناي موسيقي رديف دستگاهي تنظيم شده‌ است. فارس

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون