• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3730 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۷ بهمن

زنگنه به طيب‌نيا نامه نوشت

واگذاري بخش‌هايي از پالايشگاه نفت كرمانشاه ممنوع است

وزير نفت در نامه‌اي به وزير اقتصاد مخالف واگذاري بخش‌هايي از پالايشگاه نفت كرمانشاه به برنده مزايده خريد اين پالايشگاه قديمي نفت كشور شده است. به گزارش مهر، با گذشت حدود دو هفته از واگذاري پالايشگاه نفت كرمانشاه، صداي انتقاد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و برخي فعالان اقتصادي كرمانشاه نسبت به سازمان خصوصي‌سازي و نحوه واگذاري اين پالايشگاه قديمي نفت بالا گرفته است.
 عبدالرضا مصري، عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات و نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي درباره نحوه واگذاري اين پالايشگاه نفت با بيان اينكه اصول مزايده در واگذاري پالايشگاه نفت كرمانشاه رعايت نشده است، گفت: پالايشگاهي كه حدود يك‌هزار ميليارد تومان كارشناسي شده به مبلغ ۱۸۰ ميليارد تومان واگذار شده است.
از سوي ديگر بيژن زنگنه وزير نفت با ارسال نامه‌اي به علي طيب‌نيا، وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به بخش تاريخي پالايشگاه نفت كرمانشاه و ثبت آن در فهرست آثار ملي كشور، توقف واگذاري آن به بخش خصوصي را خواستار شده است. در بخشي از نامه وزير نفت، خطاب به وزير اقتصاد، آمده است: «از آنجايي كه بر اساس مطالعات و بررسي‌هاي انجام شده جهت حفظ آثار ملي كشور و صنعت نفت، بخشي از پالايشگاه كرمانشاه (شامل كارخانه حلب‌سازي و تاسيسات اطراف آن كه از قدمت بسيار زيادي برخوردار است) براي ساخت موزه در اختيار طرح موزه‌هاي صنعت نفت قرار گرفته و عمليات اجرايي ساخت و آماده‌سازي آن شروع شده است، از اين رو خواهشمند است دستور فرماييد نسبت به جداسازي اين بخش و خروج آن از فروش و واگذاري به ترتيبي كه عرصه و اعيان مربوطه كماكان در مالكيت شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران باقي بماند، اقدام لازم را معمول فرمايند.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون