• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3739 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۸ بهمن

گزارشي از حريف قطري استقلال در ليگ قهرمانان آسيا

السد آماده رزم به همراه «ژاوي»

يكي از نكات ويژه‌اي كه در قراردادهاي بازيكنان السد مشاهده مي‌شود دريافتي ژاوي است. اين بازيكن دو فصل پيش بعد از خداحافظي از كاتالان‌ها با قراردادي طولاني‌مدت و شش‌ساله به ارزش سالي پنج ميليون يورو راهي دوحه شد تا براي السد بازي كند. ژاوي طبق توافق با سران باشگاه سه سال از قراردادش را براي السد بازي مي‌كند و بعد از آن به مدت سه سال نيز به عنوان مدير و سفير فوتبال قطر در راه جام جهاني 2022 با اين باشگاه و فدراسيون فوتبال اين كشور همكاري خواهد كرد. رقمي كه ژاوي مي‌گيرد معادل است با 70 درصد از بودجه‌اي كه باشگاه استقلال در طول يك فصل به بازيكنان، كادر فني و مسوولان اجرايي‌اش پرداخت مي‌كند. در حقيقت ژاوي به اندازه هزينه‌هاي باشگاه استقلال مي‌ارزد كه اين نشان‌دهنده ثروت عظيمي است كه در باشگاه قطري وجود دارد. السد با در اختيار داشتن 7 بازيكن ملي‌پوش در اردوي قطر در حال حاضر ركورددار بيشترين ملي‌پوش است. نكته جالب اينكه اكثر اين ملي‌پوشان دو مليتي هستند كه تابعه قطر شده و هم براي عنابي‌ها بازي مي‌كنند هم براي روساي دوحه. محمد كاسولا (سنگال)، ابراهيم ماجد (فلسطين)، پدرو ميگوئيل (پرتغال)، عبدالكريم حسن (سودان)، علي اسد (بحرين) و حمزه سنحاجي (مراكش) از جمله بازيكنان دو مليتي حاضر در السد هستند كه مقابل استقلال به ميدان مي‌روند. رقيب قطري استقلال در پلي‌آف ليگ قهرمانان آسيا يكي از گران‌ترين و در عين حال پرافتخارترين باشگاه‌هاي اين كشور كوچك حاشيه خليج فارس و قاره كهن است. السد به عنوان پرافتخارترين باشگاه قطري روز نوزدهم بهمن ماه بايد در ورزشگاه آزادي برابر استقلال صف‌آرايي كند تا يكي از اين دو تيم با برتري در پلي‌آف راهي مرحله گروهي شده و در گروه A به مصاف رقبايي از عربستان، امارات و ازبكستان بروند. در فاصله چند روز تا اين بازي حساس بد نديديم به بررسي شرايط السد و ارزش اين تيم در اين فصل از رقابت‌هاي ليگ ستارگان قطر بپردازيم. دو بار قهرماني در ليگ قهرمانان آسيا باعث شده تا السد به عنوان يكي از پرافتخارترين باشگاه‌هاي اين كشور در معتبرترين مسابقات باشگاهي قاره كهن محسوب شود. السد همچنين با 10 قهرماني در ليگ ستارگان قطر و 10 قهرماني در جام حذفي ركورد افسانه‌اي از خود برجاي گذاشته است.
مدافع ايراني السد
از مرتضي پورعلي گنجي چه خبر؟ ستاره ايراني باشگاه السد قطر... او را به خوبي مي‌شناسيم. مدافع بلندقامتي كه در تيم ملي يكي از ستون‌ها محسوب مي‌شود. پورعلي در تيم در دست فريرا هم بازيكني كليدي است. او را همواره در قلب خط دفاع اين تيم مي‌بينيم. گنجي در نقش گلزن تيم السد هم بارها ايفاي نقش كرده و خبرهاي گلزني‌اش را بسيار شنيده‌ايم. او بي‌ترديد سه‌شنبه‌اي كه از راه خواهد رسيد چهره ويژه تيمش بعد از ژاوي خواهد بود. پورعلي گنجي مي‌آيد تا بهترين بازي ممكن را براي تيمش انجام دهد و شك نكنيد كه او براي تيمش كم نخواهد گذاشت. پورعلي گنجي مصدوميت را هم سپري كرده و اكنون در بهترين شرايط فني و بدني قرار دارد.
مالك مدرن‌ترين ورزشگاه
باشگاه السد با لقب روساي دوحه در حال حاضر مدرن‌ترين ورزشگاه را در اين شهر كوچك به خود اختصاص داده است. ورزشگاهي با ظرفيت 7 تا 8 هزار نفر اما مجهز به سيستم تهويه مطبوع و امكانات و استانداردهاي مدرن كه همواره ميزبان بازي‌هاي مهم در اين كشور بوده است. ورزشگاه حمد بن جاسم 10 سال پيش مورد بازسازي قرار گرفت و پيمانكار مجموعه ظاهر اين ورزشگاه را به شكل قلعه‌هاي قديمي درآورد و در آن از سيستم مطبوع تهويه هوا براي خنك كردن بازيكنان و تماشاگران بهره برد.
فريراي پرتغالي را به ياد داريد؟
هدايت السد در حال حاضر برعهده اوسوالدو فريرا سرمربي مشهور پرتغالي است. تئوريسين 70 ساله متولد ميراندلا پرتغال كه تا قبل از السد هدايت الزمالك مصر را برعهده داشت و قبل‌تر از آن روي نيمكت هر سه تيم مطرح فوتبال پرتغال حضور داشته و با پورتو، بنفيكا و اسپورتينگ ليسبون به افتخارات بسياري رسيد. شايد مهم‌ترين صحنه‌اي كه فوتبال‌دوستان ايراني از فريرا به ياد داشته باشند جدال پورتو با بارسلونا در سال 2009 باشد كه اين مربي مشهور با مچ‌بندي آبي رنگ بر روي بازو با داور بازي و همچنين ستاره‌هاي بارسلونا جنگ لفظي داشت.
3 و نيم ميليون يورو براي بغداد
ارزش كلي باشگاه السد و بازيكناني كه در اختيار دارد رقمي در حدود 14 ميليون يورو مي‌شود كه يكي ديگر از گران‌ترين بازيكنان حال حاضر اين تيم بغداد بونجاح مهاجم 25 ساله الجزايري است. وي ارزشي معادل 3 ميليون و 500 هزار يورو دارد. اين بازيكن دو فصل قبل با رقمي در حدود دو ميليون يورو از ساحل الجزاير راهي دوحه شد و اين فصل در 12 بازي 16 گل براي السد به ثمر رسانده تا درخشش او دوباره اين تيم را در زمره مدعيان قهرماني قرار دهد.
مدافعان استقلال و حسن الهيدوس
مدافعان استقلال بايد در اين ميدان با حواس جمع مقابل حسن الهيدوس چهره نام آشناي قطري قرار بگيرند. بازيكني كه چارچوب دروازه را خوب مي‌شناسد و جزو بهترين بازيكنان تيم قطري محسوب مي‌شود. هيدوس كاپيتان تيم ملي قطر هم هست و در ميان بازيكنان قطري بيشترين دستمزد را دريافت مي‌كند. هافبك نفوذي شماره 10 السدي‌ها كه پرورش يافته آكادمي باشگاه است در حال حاضر قراردادي به ارزش يك ميليون يورو با اين باشگاه دارد و اهميت حضور او در اين تيم به اندازه‌اي است كه مالكان باشگاه چندي پيش با پيشنهاد سه ميليون يورويي باشگاه الهلال براي واگذاري‌اش مخالفت كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون