• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3741 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۰ بهمن

بزرگداشت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در روزهاي فجر

مرعشي: هاشمي بخش بزرگي از افكار و انديشه‌هايش را پياده كرد

همايش هاشمي كبير باهدف تجليل از شخصيت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني به همت مديريت آموزش و پرورش منطقه يازده تهران، روز چهارشنبه در كانون فرهنگي و تربيتي حر برگزار شد.
حسين مرعشي، عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران و استاندار و نماينده سابق مردم كرمان در اين همايش ضمن دعوت مردم به شركت منسجم، فراگير و وحدت بخش در جشن‌هاي پيروزي انقلاب اسلامي، اظهار كرد: تحقق آرمان‌هاي ملي و مذهبي جمهوري اسلامي هدف غايي و نهايي اين انقلاب مردمي و اسلامي است.
عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران گفت: سخن گفتن از هاشمي بسيار سخت است. نگاه واقع‌بينانه و به دور از حب و احساس به زندگي آيت‌الله هاشمي مي‌تواند درس بزرگي از زندگي اين مرد موثر و تاريخ معاصر سياسي كشور باشد.
وي با بيان اينكه هاشمي مردي باهوش، بااستعداد و داراي حافظه خدادادي بود، تصريح كرد: پشتكار و پركاري از خصلت‌هاي بارز هاشمي بود و او از اين موهبت‌هاي الهي نهايت بهره‌برداري را كرده بود. هاشمي از تمام ساعات و فرصت‌هاي زندگي‌اش بيشترين بهره را برد و از دوران طلبگي تا روز آخر زندگي‌اش پركار و خستگي‌ناپذير بود.
وي افزود: او اهل مطالعه و نوشتن بود و خود را مدام در معرض آرا و نظرات ديگران قرار مي‌داد تا حق و حقيقت را با دقت از ميان راي و نظر مردم، گروه‌هاي سياسي بيابد و همواره نيز از آن حمايت
 مي‌كرد.
مرعشي با اشاره به نقش موثر وحدت ميان مرحوم مصدق و آيت‌الله كاشاني در پيروزي نهضت ملي شدن نفت از اشتباه تاريخي آنها كه جزو دردناك‌ترين تجربه‌هاي تاريخ معاصر كشورمان است، سخن گفت. وي با اشاره به فداكاري هاشمي در مقاطع مختلف تاريخ انقلاب براي حفظ نظام انقلاب، گفت: مسووليت‌پذيري هاشمي در پايان دادن به جنگ به خصوص بعد از بازديد از بمباران حلبچه از مواردي است كه بايد از آن درس گرفت. هاشمي هيچگاه از بيان حق و حقيقت و تشخيص خود حتي در كنار امام (ره) خودداري نكرد و البته كه اين كار ساده‌اي نبود. در سال‌هايي كه فضاي احساسي و جو سياسي و اجتماعي كشور مطالبه ديگري داشت، او چنين رويه‌اي را دنبال كرد.

وي افزود: هاشمي استقلال راي و نظر را به تاسي از قرآن به رسميت مي‌شناخت و از تربيت دستوري پرهيز مي‌كرد و اعتقاد داشت آدم‌ها بايد خودشان باشند.
عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران با بيان اينكه در عرصه سياسي نيز براي افكار و انديشه‌ها چه براي اصولگرايان امروز و راست ديروز و چه براي اصلاح‌طلبان امروز و چپ ديروز احترام قايل بود، اظهار كرد: او هيچگاه نخواست تا همه مثل او فكر كنند و در مقابل هر كدام از اين گروه‌ها وقتي همراهي هاشمي را در يك مساله و جرياني با خود نمي‌ديدند او را تخطئه كرده و مقابلش مي‌ايستادند. هاشمي براي همين ايستادگي‌ها هم احترام قايل بود و سعي در ايجاد وحدت و انسجام گروه‌ها به نفع مردم و كشور مي‌كرد.
وي در پايان گفت: هاشمي از مصلحان سياسي و اجتماعي بزرگي بود كه موفق شد بخش زيادي از افكار و انديشه‌هايش را پياده كند. اعتماد

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون