• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3742 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۱ بهمن

افزايش قيمت طلا در بازار جهاني و كاهش آن در ايران

دربازارهاي جهاني، تداوم افزايش قيمت طلا همچنان ادامه دارد اما اين رويه در بازار ايران تاثير چنداني نداشت و با كاهش قيمت دلار، نرخ طلا هم كاهش داشت.
طلای جهانی تحت تاثیر ابهامات سیاسی و اقتصادی در اروپا و امريكا که تقاضا برای خرید این فلز به عنوان دارایی امن را تقویت کرده است، روز چهارشنبه نزدیک به بالاترین قیمت سه ماه گذشته ایستاد.  هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز گذشته بازار سنگاپور 1/0 درصد رشد کرد و به 20/1234 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه تا رکورد 78/1235 دلار صعود کرده بود. به گزارش اقتصاد آنلاین، در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل تغییر چندانی نداشت و در 30/1236 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه ۴ دلار افزایش یافت و در 10/1236 دلار بسته شد.
به گفته جیانگ شو، تحلیلگر ارشد در گروه شاندونگ گولد، بزرگ‌ترین عامل تاثیرگذار بر رشد اخیر قیمت طلا، این حقیقت است که بانک مرکزی امريكا در نشست اخیر خود نرخ‌های بهره را افزایش نداد. همچنین ابهامات حاصل از عملکرد دونالد ترامپ، رییس جمهور امريكا و دلار ضعیف‌تر هم در این روند تاثیر داشته است. وی پیش‌بینی کرد قیمت طلا تا اواسط فوریه تحت تاثیر ابهامات در امريكا و اروپا افزایش خواهد یافت اما زمانی که آمار شاخص قیمت مصرف کننده ژانویه منتشر شود، به بازار ایده روشنی درباره احتمال افزایش نرخ‌های بهره در مارس خواهد داد. بر اساس گزارش رویترز، جنجال بر سر فرمان ممنوعیت سفر موقت ترامپ برای شهروندان هفت کشور مسلمان بزرگ، اخیرا تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را تقویت کرده است در حالی‌که ابهام سیاسی در اروپا در بحبوحه انتخابات این منطقه، از دلار پشتیبانی کرده است.گزارش نیم سالانه جانت یلن، رییس بانک مرکزی امريكا درباره سیاست پولی و اقتصاد قرار است ۱۴ فوریه به کمیته بانکی سنا تسلیم شود. طلا به افزایش نرخ‌های بهره بسیار حساس است زیرا هزینه نگهداری این فلز را که بازدهی ندارد افزایش می‌دهد و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون