• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3744 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۴ بهمن

نگاهي به مدعيان وزن 65 كيلوگرم جام جهاني كشتي آزاد

جدال نصيري و جعفري در غياب چهره‌هاي اصلي

اميررضا احمدي

ميثم نصيري و مهدي يگانه‌جعفري دو آزادكار مورد نظركادر فني در وزن 65 كيلوگرم براي شركت در جام جهاني هستند. در غياب سيداحمد محمدي كه مصدوم بود و جراحي كرده و كم كم مهياي بازگشت به روي تشك مبارزه مي‌شود، اين دو كشتي‌گير فرصت داشتند تا خودي نشان دهند.
ميثم نصيري نماينده ايران در المپيك ريو بود و قهرماني آسيا را در كارنامه دارد. پس از نمايش مناسب در جام تختي حالا جام جهاني بهترين مكان براي اوست تا نقاط ضعف خود را برطرف كند و آماده حضور در ميادين بزرگ شود و ناكامي المپيك را در صورت امكان جبران كند. نصيري در سرپا توانايي‌هاي خوبي دارد و مي‌توان گفت از آن دست كشتي‌گيراني است كه به يك فن خاص متكي نيست و اگر به قول معروف روز روز او باشد، مي‌تواند فنون مختلف را به اجرا درآورد؛ اما اگر شرايط رقابت را نداشته باشد و كشتي‌اش نگيرد، نمي‌توان مطمئن بود كه پيروز تشك رقابت را ترك كند.
مهدي يگانه‌جعفري ديگر مدعي جدي وزن سوم است. اين جوان مازندراني با تلاش فراوان توانسته صاحب دوبنده تيم ملي در جام جهاني شود. او به تازگي‌ نشان برنز جام معتبر ياريگين را تصاحب كرد و بعد از آن بود كه كادرفني حكم به حضورش در جام جهاني داد. او پس از موفقيت در ياريگين حالا با اعتماد به نفس مناسب و آمادگي روحي بالا به مصاف رقبا در كرمانشاه خواهد رفت. جعفري نشان داده كه تمام تلاش خود را براي رسيدن به پيروزي مي‌كند و چيزي كم نمي‌گذارد و اين مي‌تواند برگ برنده او در مصاف با آزادكاران ساير كشورها باشد.
اما نگاهي به تركيب ساير تيم‌ها نشان مي‌دهد ملي‌پوشان كشورمان حتي در گروه آسان خود هم كار آساني با رقباي خود نخواهند داشت.
مصطفي كايا نماينده تركيه در اين وزن يكي از رقباي سرسخت براي دو ملي‌پوش ايران در گروه به شمار مي‌رود. كايا داراي مدال‌هاي برنز بازي‌هاي اروپايي و نقره قهرماني اروپاست و با توجه به هم‌گروهي ايران و تركيه دوئل او و نمايندگان كشورمان مي‌تواند در روز نخست مسابقات ديدني باشد.
البته باجرانگ هندي هم در اين بين تمام تلاش خود را خواهد كرد تا خودي نشان دهد. باجرانگ نايب قهرماني بازي‌هاي آسيايي و مدال برنز آسيا را در كارنامه دارد. در اين تركيب هند بايد باجرانگ را از كشتي بلدهاي هند به شمار آورد كه از اميدهاي اين تيم است. او در وزن 61 كيلوگرم باخت مقابل اسماعيل‌پور را مزه كرده و به نوعي به دنبال جبران مافات در برابر ديگر نماينده كشورمان و در يك وزن بالاتر خواهد بود.
در غياب مانداراخان گانزوريك كه در المپيك با ناداوري در جايگاه پنجم قرار گرفت تا مربيان مغولستان در اعتراض به راي كشتي او با اختيار نوروزاف ازبكستان روي تشك به نشان اعتراض برهنه شوند، نومين باتبولد برنده مدال نقره جهان و برنز بازي‌هاي آسيايي كه حريف خطرناكي است براي مغول‌ها به ميدان خواهد رفت. اين آزادكار بد بدن و سختكوش در صورتي كه حريف در مقابلش كم‌كاري كند به او امان نداده و با تمام توان براي پيروزي خواهد جنگيد.
آلن گوگايف نايب قهرمان جهان و قهرمان اروپا به همراه چرمان واليف نفر دوم جام يارگين 2016 نفرات روسيه در اين وزن هستند. گوگايف كهنه‌كار تمام تلاشش را خواهد كرد تا در جام جهاني از تجربه‌اش بهره لازم را برده و برگ برنده روس‌ها در اين دوره از مسابقات باشد. هر دو آزادكار روسيه به اندازه كافي كشتي بلد هستند كه از جانب‌شان احساس خطر كنيم. گوگايف در جام سركيسيان ارمنستان يك‌بار نصيري را زمينگير كرده و اين جام مي‌تواند فرصت رويارويي و قدرت‌نمايي مجدد را به هر دو دهد. واليف نيز كشتي‌گير دست و پا بسته‌اي نيست و مي‌تواند تمامي معادلات را روي تشك به هم بزند.
به اين ليست بايد نام فرانك مولينارو نفر پنجم المپيك از امريكا را هم اضافه كرد كه با نمايش درخشان در المپيك نشان داد چه مهره قابلي است و البته كمي غفلت سبب شد تا دستش از مدال كوتاه بماند.
ايوريكو جولاكيدزه در اين مسابقات براي گرجستان به ميدان مي‌رود. آذربايجان هم در وزن سوم از حضور ماگومد مسلم اف برنده برنز زير 23 ساله‌هاي اروپا و گيتينوماگومد گادجيف در تركيب خود بهره خواهد برد. جاي خالي سوسلان رامونوف روس و طغرل عسگراف آذربايجاني قهرمان و نايب قهرمان المپيك و البته سيداحمد محمدي به‌شدت در اين وزن مسابقات احساس مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون