• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3744 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۴ بهمن

با دو حادثه نام روستاي «ميان‌گلال» خرم‌آباد به سرخط خبرها آمد

آتش‌سوزي مدرسه و قتل 4 نفر در درگيري خانوادگي

اعتماد

ديروز براي اهالي روستاي ميان گلال خرم‌آباد روز سختي بود. شايد تا قبل از اين نام روستاي ميان‌گلال به گوش كمتر كسي آشنا مي‌آمد اما حالا وقوع اين دو حادثه مهم باعث شد تا نام اين روستا بر سر زبان‌ها بيفتد.
صبح ديروز بخاري مدرسه ابتدايي اين روستا بر اثر نشتي نفت داخل بخاري آتش گرفت و حريق به محوطه داخل كلاس كشيده شد.
مديرعامل سازمان آتش‌نشاني شهرداري خرم‌آباد در گفت‌وگو با «اعتماد» درباره اطفاي حريق اين مدرسه گفت: « اين حادثه در مدرسه ابتدايي «عصمت‌الله چوب تراش» اتفاق افتاد و علت حادثه نيز نشتي بخاري نفتي قديمي بود كه در گوشه كلاس براي گرم كردن دانش‌آموزان استفاده مي‌شد. آتش‌سوزي در ساعت 9 و 44 دقيقه به ايستگاه آتش‌نشاني امام علي اعلام شد و ماموران خيلي زود خود را به محل حادثه رساندند. هنگامي كه ماموران به مدرسه رسيدند بچه‌ها با راهنمايي معلم‌شان كلاس را ترك كرده و به حياط مدرسه منتقل شده بودند. خوشبختانه هيچ آسيب جاني به اين دانش‌آموزان وارد نشد، آتش نيز بعد از 6 دقيقه به‌طور كامل خاموش شد. مديرعامل سازمان آتش‌نشاني شهرداري خرم‌آباد با اشاره به اينكه آتش‌سوزي مدرسه ابتدايي روستاي ميان گلال خسارت مالي زيادي در پي نداشته است، افزود: تنها گچ كاري ساختمان مدرسه و تاسيسات برق آن دچار آسيب شده است. البته تعدادي از صندلي‌هاي چوبي كه بچه‌ها روي آن مي‌نشستند نيز در آتش سوخته است.» يكي ديگر از ماموران آتش‌نشاني كه در اين عمليات شركت كرده بود نيز درباره حادثه به «اعتماد» گفت: « متاسفانه ساختماني كه مدرسه در آن قرار دارد خانه‌اي كوچك و قديمي است كه با يك بازسازي سطحي تبديل به مدرسه شده است.
خوشبختانه در ورودي كلاس در مكاني قرار داشته كه معلم توانسته دانش‌آموزان را به موقع از كلاس خارج كند.» مدير روابط عمومي آتش‌نشاني خرم‌آباد نيز در گفت‌وگو با ايلنا گفت: «متاسفانه روستاي ميان‌گلال يكي از روستاهاي نزديك به خرم‌آباد است كه هنوز گازكشي نشده و مردم اين روستا هنوز از وسايل گرمايشي نفتي استفاده مي‌كنند كه بسيار خطرناك است. » در حادثه مشابه ديگري كه در آذرماه سال 91 در مدرسه‌اي در روستاي شين آباد از توابع پيرانشهر اتفاق افتاد دو دانش‌آموز كشته و 24 دانش‌آموز نيز دچار سوختگي شديد شدند.

دو خانواده بعد از كشتن 4 نفر خانه‌هاي هم را به آتش كشيدند
همچنين ديروز در يك درگيري مسلحانه در ميان‌گلال 3 مرد و يك كودك 7 ساله كشته شدند. فضل‌الله رشيدي، رييس سازمان آتش‌نشاني شهرداري خرم‌آباد درباره اين حادثه به «اعتماد» گفت: اين يك درگيري خانوادگي بود كه ظهر ديروز ميان 4 نفر اتفاق افتاد. در اين اتفاق چهار نفر به قتل رسيدند كه يك پسر 7 ساله و سه مرد با ضرب گلوله كشته شدند.
رييس سازمان آتش‌نشاني شهرداري خرم‌آباد با بيان اينكه اين درگيري به دليل مسائل خانوادگي اتفاق افتاده است عنوان كرد: عاملان اين درگيري در پي اين اتفاق منزل‌هاي مسكوني همديگر را نيز به آتش كشيدند. اسد عبداللهي، فرماندار خرم‌آباد نيز در گفت‌وگو با تسنيم گفت: در پي درگيري مسلحانه كه در روستاي ميان‌گلال خرم‌آباد رخ داد چند نفر كشته شده و علت درگيري خانوادگي بوده است و در راستاي پيگيري موضوع، ماموران انتظامي در محل حادثه حاضر شدند. شوراي تامين براي پيگيري موضوع عصر ديروز در فرمانداري خرم‌آباد تشكيل مي‌شود. ماموران پليس به همراه دادستان عمومي و انقلاب شهرستان خرم‌آباد بلافاصله در اين روستا حاضر شدند و تلاش براي دستگيري قاتلان در حال انجام است. همچنين معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي لرستان درباره حادثه به ايرنا گفت: ظهر روز شنبه در يك نزاع مسلحانه خانوادگي در روستاي ميان گلال خرم‌آباد چهار نفر كشته شدند. سرهنگ رضا شيراوژن ظهر ديروز پس از اين نزاع خانوادگي، ماموران پليس به همراه دادستان عمومي و انقلاب خرم‌آباد در محل حاضر شدند و نظم را در منطقه برقرار كردند. وي با بيان اينكه موضوع با اشراف كامل اطلاعاتي در حال پيگيري است، گفت: تلاش براي دستگيري قاتل يا قاتلان اين حادثه ادامه دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون