• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3755 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۷ اسفند

جليلي اين‌بار سخنران پيش از خطبه‌ها

كارگزاران نظام بايد برادر مردم و در بين آنها باشند

گروه سياسي| سخنراني در نماز جمعه حالا به برنامه سفرهاي استاني سعيد جليلي افزوده شده است. در ادامه سخنراني‌هاي استاني سعيد جليلي كه اين روزها اسم او به عنوان يكي از كانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده مطرح است روز گذشته او سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه شهر كن بود و در آن سخنراني از لزوم وجود صداقت ميان مسوولان و مردم صحبت كرد. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: تاثير فرهنگي رفتار صادقانه مسوولان با مردم ده‌ها برابر بودجه‌هاي فرهنگي نتيجه خواهد داد و برعكس. به گزارش فارس، جمله‌هاي كليدي اظهارات سعيد جليلي در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه كن،
به شرح زير است:
 ‌ امروز ملت ما علاوه بر باور، به اين تجربه نيز رسيده كه يگانه مسير درست براي پيشرفت و ادامه حركت، طاعت اهل بيت(ع) است.
 ‌ در گذشته‌اي نه چندان دور بيش از 60 كشور دنيا كه فقط يكي از آنها كشور بزرگي مثل هندوستان بود مستعمره انگليس بودند اما در همان زمان وقتي انگليسي‌ها با انعقاد قرارداد رويتر با ناصرالدين شاه قاجار مي‌خواستند منافع ملت ايران را نيز چپاول كنند، يك عالم ديني از همين ديار به نام ملاعلي كني مانع اين كار شد زيرا وي برآمده از «فرهنگ ديني» بود.
 ‌ امتداد همين فرهنگ باعث شده تا امروز نيز دشمن جرات نزديك شدن به مرزهاي ايران و جنگيدن با ما را نداشته باشد، امروز دشمنان ما هم فهميده‌اند كه ملت ايران با قدرت ناشي از فرهنگ اسلام ناب در برابر آنها ايستاده‌اند و دقيقا همين تفكر است كه امروز مانع جنگ و باعث امنيت ما در يك منطقه ناامن است.
 ‌ اگر دشمن 28 سال است جرات نمي‌كند به جنگ با ملت ما برخيزد چون مي‌فهمد نوجوان 13 ساله اين ملت با همه 13 سالگي‌اش در درون اسارت و در زير چنگال دژخيمان در مصاحبه مقابل خبرنگاران فرياد مي‌زند «ما خواهان پيروزي حق بر باطل هستيم.»
 ‌ اگر اين مناسبات را در عرصه‌هاي دفاعي و امنيتي‌مان جاري كرده و نتيجه گرفتيم بايد در ساير مناسبات سياسي، اجتماعي و اقتصادي نيز همين كار را انجام دهيم.
 ‌ در تعابير ديني ما تاكيد شده كه مسوولان و كارگزاران نظام بايد برادر مردم و در بين آنها باشند؛ شبانه روز براي مردم خدمت و تلاش كنند و در ازاي خدمت چيزي نخواهند و طلبكار مردم نباشند نه اينكه همه‌چيز را اول براي خود بخواهند.
 ‌ تاثير فرهنگي رفتار صادقانه مسوولان با مردم ده‌ها برابر بودجه‌هاي فرهنگي نتيجه خواهد داد و برعكس؛ عدم تطابق ادعا و عمل مسوولان اثرگذاري منفي‌اش بر مردم به حدي است كه با ده‌ها برابر بودجه فرهنگي نيز جبران نمي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون