• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3756 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۸ اسفند

روزهاي تازه من در هامبورگ

وحيد هاشميان بازيكن سابق تيم ملي

1- حدود سه ماه و نيم پيش رييس آكادمي فوتبال باشگاه هامبورگ با من تماس گرفت و خواست جلسه‌اي با يكديگر بگذاريم. آنها خواستند براي سال جديد ميلادي (سال 2017) در مركز تيم‌هاي پايه با آنها همكاري كنم. قرار شد بعد از تعطيلات زمستاني و پس از بازگشتم از ايران دو هفته به آكادمي اين باشگاه بروم و وضعيت آنجا را ببينم و پس از آن دوباره جلسه‌اي داشته باشيم. بعد از دو هفته جلسه ديگري داشتيم و با صحبت‌هايي كه انجام شد، قرار است تا آخر تابستان در هامبورگ فعاليت كنم. تيم‌هاي پايه باشگاه هركدام مربي خودشان را دارند و من هم از اواسط فصل به آكادمي اضافه شده‌ام. كنار مربيان تيم‌هاي پايه تيم ديگري از مربيان وجود دارد كارهاي تخصصي انجام مي‌دهند. من، مهدي مهدوي‌كيا و كريستين ران، سه نفري هستيم كه كارهاي اختصاصي انجام مي‌دهيم. هر قسمتي از تيم كه مربيان احساس كنند مشكلي وجود دارد، چه به صورت گروهي و چه به صورت فردي، در اختيار ما قرار مي‌گيرد تا با بازيكنان به صورت اختصاصي كار كنيم. چند روز يا چند هفته براي افزايش توانايي بازيكنان تمريناتي در نظر گرفته مي‌شود تا ضعف و مشكل تيم از بين برود. من در هامبورگ زندگي مي‌كنم و ترجيح مي‌دهم كنار خانواده‌ام باشم. شرايطم به گونه‌اي است كه نمي‌توانم به شهرهاي دور بروم يا خارج از آلمان كار كنم، چون ممكن است از خيلي كارها عقب بيفتم. به هر حال كار در هامبورگ هم شروعي مناسب است كه هم قبلا در اين باشگاه بودم و هم اينكه در اين شهر زندگي مي‌كنم.
2- مشكلات اخير فوتبال ايران و محروميت چند باشگاه از نقل‌وانتقالات به خاطر پرداخت نكردن مطالبات بازيكنان و مربيان به يكي از سوژه‌هاي اخير فوتبال ايران تبديل شده است. قطعا اين اتفاقات براي فوتبال ايران خوب نيست. متاسفانه اين ضربه‌ها را بي‌كفايتي برخي مديران به فوتبال ايران مي‌زند كه اين‌گونه ياد گرفته‌اند بازيكن بخرند و پول ندهند. اين بازيكنان هم پس از مدتي دوندگي يا حق‌شان را نمي‌خواهند يا اگر بخواهند به آنها انگ بي‌تعصبي و بي‌غيرتي مي‌زنند. مديريت فوتبال در ايران به صورت مقطعي شده است كه مديران در زمان حضور خودشان مي‌خواهند بهترين‌ها را بخرند، در حالي كه خريد بازيكنان مدنظرشان در حد توان باشگاه نيست. اين اتفاق باعث مي‌شود پولي كه در قرارداد نوشته مي‌شود، پرداختي به دنبال نداشته باشد و بدهي روي بدهي جمع مي‌شود. من يك بار هم گفتم اگر قرار نيست آراي كميته انضباطي اجرايي شود، اين كميته را جمع كنيم. اگر اين آرا اجرا مي‌شد، اين بدهي‌ها يك جايي تمام مي‌شد و شايد به اينجا نمي‌كشيد كه باشگاه‌ها از نقل و انتقالات محروم شوند. برخي مديران بي‌مسووليت مي‌خواستند زرنگ بازي در بياورند، اما به فكرشان نمي‌رسيد كه خارجي‌ها با كسي شوخي ندارند.
3-  نوري در شرايط سختي تيم را تحويل گرفت. در آن زمان وردربرمن در رده‌هاي پايين جدول بود و شرايط عادي نداشت. او شروع خوبي داشت، اما پس از آن تيمش متحمل چند باخت پياپي شد. با اين شكست‌ها بازهم كار نوري در وردربرمن سخت شد، اما با دو برد خارج از خانه مقابل ماينتس و ولفسبورگ در هفته‌هاي اخير تيمش از انتهاي جدول جدا شد. ارتباط خوبي با نوري دارم و اميدوارم بتواند در كارش موفق باشد و وردربرمن را در بوندس‌ليگا حفظ كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون