• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3757 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۹ اسفند

الياس حضرتي:

شوراي شهر نياز به غربالگري دارد

اصلاح‌طلبان براي انتخابات شوراي شهر برنامه دارند. آنان مي‌خواهند گام سوم را، همچون دو گام پيشين بلند و محكم بردارند.
همين است كه رفرميست‌هاي كشور در حالي كه اصولگرايان گرفتار رسيدن به مكانيزمي براي يكي شدن هستند به دنبال معيارهاي انتخاب كانديدا براي شوراهاي شهر و روستا هستند. نام جوانان، زنان و متخصصين شهري بر اساس راهبرد اعلام شده بيشترين شانس را براي قرار گرفتن در فهرست انتخاباتي اصلاح‌طلبان دارد.
عملياتي شدن اين اتفاق به اين معني است كه غربالگري در شوراي شهر، هدف انتخاباتي اصلاح‌طلبان است. اين همان چيزي است كه روز گذشته الياس حضرتي، مدير مسوول روزنامه اعتماد و عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي به ايسنا گفته است: ما در بين اصلاح‌طلبان شخصيت‌هاي بزرگ زيادي داريم كه وزير، سفير، استاندار، معاون وزير و نماينده مجلس بوده‌اند يا از دبيران و شوراي مركزي احزاب هستند لذا صف‌هاي طولاني داريم و دست‌مان پر است اما نكته مهم اين است كه در وهله اول در مورد شوراي فعلي نوعي غربالگري داشته باشيم.  حضرتي كه بر لزوم غربالگري شوراهاي فعلي تاكيد كرده در ادامه گفته است كه اولويت در فهرست‌هاي انتخاباتي شوراها با كساني است كه در شوراهاي فعلي كارنامه درخشاني داشتند.
نماينده مردم تهران در مجلس در ادامه اظهار كرد: اصلاح‌طلبان تشكيلاتي تحت عنوان شوراي سياستگذاري دارند كه قريب به اتفاق همه شخصيت‌هاي سياسي اصلاح‌طلب و احزاب و گروه‌هاي اصلاح‌طلب در آن حضور دارند و اكثريت نقطه نظراتي در آنجا مطرح مي‌كنند و شاخص‌ها بر آن اساس تعيين مي‌شود و كانديداها مورد بررسي قرار مي‌گيرند.  وي افزود: نماينده مردم تهران در مجلس ادامه داد: ‌به‌طور مثال ما در شوراي شهر تهران 13 تا 14 نفر داريم و در شهرستان‌ها هم نفراتي داريم. قدم اول بايد ارزيابي از كاركرد و كارنامه چهارساله و توانايي اين افراد باشد. اگر از بين آنها تعدادي سربلند و پيروز درآمدند و كارنامه درخشاني داشتند طبيعتا اولويت با آنها خواهد بود.  حضرتي يادآور شد: ما در وهله دوم براي تكميل ليست بايد به دنبال جواناني برويم كه از تحصيلات مرتبط و تخصص كافي برخوردارند و بر همين اساس انتخاب‌مان را انجام دهيم چرا كه با اين كار ميدان خوبي در اختيار جوانان گذاشته مي‌شود كه تحصيلات و تخصص را در شورا به منصه ظهور برسانند و براي گرفتن مسووليت‌هاي بزرگ‌تر در آينده تمرين كنند. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون