• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3757 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۹ اسفند

هدايت آقايي:

نمي‌دانم چرا مرا محكوم كردند

پرونده هدايت آقايي، عضو شوراي مركزي كارگزاران براي نامه‌اي كه 25 سال پيش در اعتراض به رد صلاحيت‌ها نوشته بود، چندي پيش دوباره به جريان افتاد و اين فعال سياسي اصلاح‌طلب نسبت به حكم صادر شده معترض است.
آقايي با بازخواني چرايي صدور حكم اوليه گفته است: زماني كه بنده در مجلس سوم نماينده بودم به همراه جمعي از نمايندگان در يك نامه به رد صلاحيت‌هاي گسترده‌اي كه توسط شوراي‌نگهبان صورت گرفته بود اعتراض كرديم كه به استناد اين نامه گفتند كه من توهين كرده‌ام.
اين عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران در‌باره روند رسيدگي به پرونده خود گفت: پس از وقايع سال ۸۸ بنده به پنج سال حبس كه 5/2 سال آن قطعي و 5/2 سال آن تعليقي بود، محكوم شدم كه اين ميزان حبس را گذراندم. اما يك پرونده مفتوح راجع به توهين به مسوولان نظام داشتم كه به آن رسيدگي نشده بود.
آقايي با بيان اينكه در تير ماه امسال به شعبه ۱۵ دادگاه‌ انقلاب به رياست قاضي صلواتي احضار شدم و حكم دو‌سال حبس تعزيري به من ابلاغ شد اظهار داشت: ما درخواست تجديدنظر كرديم و دادگاه تجديد‌نظر حكم من را به شش ماه يعني حداقل مجازات تقليل داد.
آقايي افزود: مبناي اين حكم بر‌مي‌گردد به ۲۵سال گذشته و زماني كه بنده در مجلس سوم نماينده بودم. در آن سال جمعي از نمايندگان نامه نوشتيم و به رد صلاحيت‌هاي گسترده‌اي كه توسط شوراي‌نگهبان صورت گرفته بود اعتراض
كرديم.
به استناد اين نامه گفتند كه من به مسوولين توهين كرده‌ام. اين نماينده سابق مجلس گفت: نمي‌دانم چرا در بين نمايندگاني كه امضاكننده اين نامه هستند من را محكوم كردند ثانيا اين نامه براساس ايفاي وظايف نمايندگي ما بوده است و اصلا نكته توهين‌آميزي
در آن نبود.
آقايي تصريح كرد: قانون جرم سياسي قبل از رسيدگي به پرونده من ابلاغ شده بود و بايد به اين موضوع با حضور هيات‌منصفه رسيدگي مي‌شد ما اين تذكر را داديم و همچنين ايراد مرور زمان را هم گرفتيم اما انگار ايرادات و دفاعيات تاثيري ندارد. دادگاه تجديدنظر هم جرم بنده را محرز دانست فقط مجازات آن را از حداكثر قانوني به حداقل آن تخفيف داد.
وي تاكيد كرد: اميد‌وارم اين حرف‌ها تاثير‌گذار باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون