• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3757 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۹ اسفند

معرفي گزينه دوم اصلاح‌طلبان با هماهنگي روحاني

محمد نعيمي‌پور: آقاي ناطق مي‌توانند تا حدودي جاي آيت‌الله هاشمي را پر كنند

عضو ارشد حزب اتحاد ملت در گفت‌وگو با ايلنا از ضرورت آشتي مسوولان سخن گفت و با اشاره به شرايط كشور اعلام كرد كه اصلاح‌طلبان گزينه ديگري جز روحاني ندارند. محمد نعيمي‌پور درباره حمايت اين حزب از حسن روحاني در انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده گفت: آنچه تا امروز درباره آقاي روحاني در حزب بحث و بيان شده اين است كه شرايط ما شرايط سختي است و دوران بحراني سنگيني را مي‌گذرانيم و حق انتخاب محدودي داريم.

غير از روحاني انتخابي نداريم
وي افزود: اصولگرايان تندرو هم در هشت سال رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد سياست‌هاي مخربي را دنبال كردند و باز هم دنبال آن هستند كه سكان اين كشور را در دست بگيرند، لذا بايد از گزينه آقاي روحاني حمايت كرد و تقريبا انتخاب ديگري وجود ندارد.

حمايت ما از آقاي روحاني غير مشروط است
 او افزود: بعضي اين برداشت را دارند كه وقتي آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني را نيز رد صلاحيت كردند ممكن است آقاي روحاني را رد صلاحيت كنند پس بايد دقت كنيم كه آچمز نشويم. اگر اقدام مكملي لازم باشد بايد با رايزني آقاي روحاني اين اقدام صورت بگيرد. به همين دليل حمايت ما از آقاي روحاني غير مشروط است اما اين به معناي نقد نكردن عملكرد گذشته ايشان نيست. تاكيد مي‌كنم شرط و شروط نداريم بلكه نقد مشفقانه خواهيم كرد تا دوره دوم شاهد عملكرد بهتري از ايشان باشيم.

همه اصلاح‌طلبان و آقاي روحاني  بايد
با هم هماهنگ باشند
 نعيمي‌پور درباره اينكه آيا جريان اصلاحات برنامه‌اي براي مطرح كردن گزينه دوم در انتخابات رياست‌جمهوري دارد، اظهار كرد: در جمع دوستان ما بحثي درباره گزينه دوم مطرح نشده است و تا آنجا كه اطلاع دارم در سطح اصلاح‌طلبان هم قرار نبوده كه گزينه ديگري معرفي شود. اگر هم قرار است تصميمي اتخاذ شود كه در تنگنا قرار نگيريم در اين تصميم بايد همه اصلاح‌طلبان و آقاي روحاني با هم هماهنگ باشند كه بعد با مشكل مواجه نشويم.

آنچه مورد نياز است آشتي در سطح مسوولان كشور است
نعيمي‌پور در بخش ديگري ازسخنانش درباره ضرورت آشتي ميان مسوولان سخن گفت و اظهار داشت: گرچه آشتي ملي بين مردم وجود دارد و نقطه اوج آن هم در مراسم تشييع آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني بود كه هر كس بنا به سليقه و در كمال آرامش و همزيستي شعار خود را داد. آنچه مورد نياز است آشتي در سطح مسوولان كشور است. آشتي بايد بين اين افراد صورت بگيرد تا براي مردم راه‌هايي باز شود و گشايش صورت گيرد تا آنها زندگي شايسته‌تري داشته باشند.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب درباره وضعيت اصلاح‌طلبان در دوره پساهاشمي گفت: بسياري از نظرات آقاي هاشمي شنيده مي‌شد اما عمل نمي‌شد هرچند با فقدان آقاي هاشمي ارتباط از طريق ايشان با بخش مهم حاكميت قطع شده ولي هنوز افرادي هستند كه مورد وثوق دو طرف‌اند. مثلا آقاي ناطق نوري كه مي‌توانند تا حدودي جاي ايشان را پر كنند اما سوال اين است كه تا چه زماني قرار است اين اختلافات
ادامه يابد؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون