• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3759 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۱ اسفند

بهترين‌‌هاي مراسم اسكار 2017

بهار سرلك| روزنامه نيويورك‌تايمز نگاهي به خاطره‌انگيزترين لحظه‌هاي مراسم اسكار روز يكشنبه داشته است. اين مقاله با لحظه‌اي آغاز مي‌شود كه سال‌هاي سال از آن صحبت خواهد شد.
بهترين و بدترين آشفتگي در تاريخ اسكار: فيلم «لا لا لند» جايزه بهترين فيلم را به خانه نبرد. اشتباهي كه مسلما تا سال‌ها روي آن بحث مي‌شود اما در مراسم اهداي جوايز صنعت سرگرمي، شايد مهم‌ترين اتفاق تاريخ باشد. وران بيتي كه قرار بود نام برنده را بخواند، پاكت اشتباهي به دست او رسيده بود؛ هماني كه اما استون را بهترين بازيگر زن معرفي مي‌كرد. بيتي سردرگم مي‌شود و پاكت را به في داناوي مي‌دهد، داناوي هم بلافاصله فيلم «لا لا لند» را كه اما استون در آن درخشيده، برنده اعلام مي‌كند. عوامل «لا لا لند» روي صحنه جمع مي‌شوند سخنراني پر شور حرارت خود را شروع مي‌كنند. اما گويا اشتباهي شده و «مهتاب» برنده اين جايزه است، گرچه حالا درخشش لحظه استثنايي آنها در اين مراسم حالا در ابهام و ناباوري اين اشتباه بي‌فروغ شده است.
قابل‌ توجه‌ترين آويز‌ لباس‌ها: آويزهاي لباس‌هاي شب ستاره‌ها متعلق به طراح لباس معروفي نبودند. آنها روبان آبي اتحاديه آزادي‌هاي شهروندي امريكا بودند. روث نگا، نامزد جايزه بهترين بازيگري زن، يكي از اين روبان‌ها را به لباسش وصل كرده بود. لين مانوئل- ميرندا هم و كارلي كلوس اين روبان‌ها را به لباس‌هاي گرانقيمت خود وصل كرده بودند. ماه گذشته زماني كه ترامپ ممنوعيت سفر شهروندان هفت كشور مسلمان به امريكا را امضا كرد، مبالغ اهدايي اين اتحاديه افزايش يافت.
بهترين تشكر سياسي: پس از اينكه اصغر فرهادي بيانيه‌اي را در اعتراض به فرمان اجرايي ترامپ منتشر كرد، مشخص شد كه او در هشتادونهمين مراسم اسكار حضور نخواهد داشت. سپس درام «فروشنده» او بهترين جايزه فيلم خارجي‌زبان اسكار را از آن خود كرد و فرهادي كه انوشه انصاري را به جاي خود روانه اين مراسم كرده بود، پيامي تندوتيز را براي بينندگان اسكار فرستاد. محكوميت «قانون غيرانساني كه ورود مهاجران به امريكا را منع كرده است» يكي از بلندترين صداهايي بود كه در شب پر از پيام‌هاي ضعيف سياسي، شنيده شد.
پيشروي كند به سوي EGOT: امسال لين مانوئل ميرندا روياي رسيدن به EGOT (يعني برنده جوايز امي، گرمي، اسكار و توني شدن) را در سر مي‌پروراند. او نامزد بهترين ترانه براي خواندن «چقدر بايد بروم» از فيلم «موآنا» بود اما شانس با او يار نبود و ترانه «شهر ستاره‌ها» از فيلم «لا لا لند» اين جايزه را به دست آورد. از سوي ديگر ويولا ديويس با كسب جايزه بهترين بازيگري زن مكمل يك قدم به EGOT نزديك‌تر شد. او فقط بايد يك جايزه گرمي به دست بياورد اما او بيست‌وسومين نفري است كه برنده جوايز اسكار، امي و توني شده است.
پايان باخت‌هاي پي‌ در پي: سوزان لوچي، نخستين امي خود را بعد از 19 بار نامزدي به دست آورد. اما كوين اوكانل در اين مسير از او پيشي گرفته است؛ اوكانل بالاخره بعد از 21 بار نامزدي برنده جايزه بهترين ميكس صدا شد. در سخنراني كه اوكانل 34 سال انتظارش را مي‌كشيد (او نخستين‌بار در سال 1983 براي درام «شرايط مهرورزي» نامزد اسكار شده بود) او نام مادرش اسكيپي اوكانل را آورد و گفت مادرش بود كه نخستين‌بار به او كمك كرد به شغل صدابرداري روي بياورد. او روي صحنه اسكار گفت: «وقتي از مادرم پرسيدم چطور از تو تشكر كنم؟ به من نگاهي كرد و گفت: بهت مي‌گويم چطور تشكر كني، مي‌تواني زياد كار كني و يك روزي برنده اسكار شوي و روي صحنه مراسمش بايستي و در مقابل چشم دنيا از من تشكر كني.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون