• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3759 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۱ اسفند

سينماي ايران طرح شناور را تجربه مي‌كند

الهام نداف

كمتر از 20 روز به آغاز اكران نوروزي سينماي ايران در سال 96 زمان باقي است و همچنان تركيب چيدمان فيلم‌ها مشخص نيست.
 اين در حالي است كه شوراي صنفي نمايش تصميم دارد، براي نخستين بار قيمت شناور بليت‌هاي سينما را در سال جديد تجربه كند. همايون اسعديان كارگردان سينما و رييس اين شورا در تازه‌ترين اظهارات خود در گفت‌وگو با مهر، عنوان كرده براي اكران نوروزي پكيج متنوعي از فيلم‌هاي سينمايي در ژانرهاي مختلف روي پرده مي‌رود. به گفته اسعديان اين شيوه اكران به نفع صاحبان آثار است چرا كه همزماني اكران آنها هم به خودشان لطمه مي‌زند و هم سبب مي‌شود از اين تنوع در طول سال محروم شويم.
بر اين اساس با توجه به فروش موفق فيلم «خوب، بد، جلف» به كارگرداني پيمان قاسم‌خاني، اين فيلم نوروز 96 نيز مهمان پرده‌هاي سينما است. همچنين به نظر مي‌رسد اكران نوروزي فيلم‌هاي «ماجراي نيمروز» و «يك روز به‌خصوص» قطعي باشد. اين در حالي است كه تصميم‌گيري براي اكران فيلم‌هاي سينمايي بر عهده شركت پخش‌كننده است، نه تهيه‌كننده و كارگردان.
اما اسعديان در ميان صحبت‌هاي خود به مساله قيمت شناور براي بليت‌هاي سينمايي بين 10 تا 20 هزار تومان نيز اشاره كرد.
 البته چنين چيزي مستلزم توافق ميان پخش‌كننده و سينمادار است و شوراي صنفي نمايش دخالتي در اين زمينه ندارد. به گفته رييس شوراي صنفي نمايش، بر اين اساس قيمت بليت‌ها در سال 96 افزايش پيدا نكرده و قيمت اين بليت‌ها براي سينماهاي ممتاز۱۰ هزار تومان و براي سينماهاي درجه يك ۸ هزار تومان باقي مي‌ماند. البته اسعديان معتقد است با توجه به فروش موفق فيلم «فروشنده» در هفته اول با بليت 15 هزار توماني، اكران موفق دو يا سه فيلم با قيمت بيشتر در سال جديد، براي دو يا سه فيلم محتمل است.
طبق اظهارات اسعديان، در سال جديد اگر سينمادار و پخش‌كننده به توافق برسند و ريسك كنند مي‌توانند در هفته اول اكران برخي فيلم‌ها، بليت 15 هزار توماني در نظر بگيرند و در صورت استقبال اين قيمت ثابت بماند.
هرچند در هفته‌هاي بعد اگر استقبال به اندازه كافي نبود، بليت مي‌تواند به قيمت عادي برسد. با اين همه اين مساله شامل حال همه سينماها نخواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون