• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3762 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۶ اسفند

معاون اول رييس جمهور با رد خبرسازي‌ها عليه دولت از وزير اطلاعات درخواست پيگيري كرد

دستور برخورد با كذابان تلگرامي

گروه سياسي

آيا روحاني در انتخابات سال آينده بي‌رقيب خواهد بود؟ اين سوالي است كه از همان سال و زماني92 بر مسند رياست‌جمهوري نشست براي بسياري مطرح بود، اگرچه گوش‌هاي كمي براي شنيدنش در آن روزها وجود داشت. اما هر چه جلوتر آمديم زمزمه يك دوره‌اي شدن حسن روحاني از اردوگاه تندترين بخش جناح اصولگرا به گوش مي‌رسيد، زمزمه‌اي كه رفته‌رفته در ميان ساير اظهارنظرها گم شد و حالا بازي جديد در دستور كار قرار دارد، اينكه «روحاني با رايي پايين رييس‌جمهور شود». دستور جديد اما محقق شدنش كار سختي است، گواه سختي اين مسير انتخابات هفتم اسفند است و اينكه چگونه چهره‌هاي سرشناس اصلاحات با تكرار توصيه‌هاي‌شان سربازهاي اصلاح‌طلب را بر ژنرال‌هاي اصولگرا پيروز كردند. به خوبي روشن است كه حمايت اصلاح‌طلبان از حسن روحاني كار را براي اصولگرايان سخت و مشكل خواهد كرد و شايد همين مساله سبب شده بسياري بر اين باور باشد حسن روحاني در انتخابات سال آينده بي‌رقيب خواهد بود. به بيان ديگر ابتدا بايد اصلاح‌طلبان را شكست تا روحاني هم شكسته شود. اين جمله‌اي بود كه سعيد حجاريان دو سال پيش بر زبان آورد. اينك بازي جديد از سوي رسانه‌هاي اصولگرا در فضاي مجازي آغاز كرده‌اند، آن هم در زمين معاون اول حسن روحاني، مردي كه اين روزها مي‌گويند پس از درگذشت آيت‌الله هاشمي ماموريت جديدي را عهده‌دار شده و آن رابط ميان اصلاح‌طلبان با بالاترين مقام كشور است. چندي پيش بود كه كانال‌هاي تلگرامي منتسب به اصولگرايان سخناني را به نقل از اسحاق جهانگيري منتشر كردند، سخناني كه مي‌گفتند در جلسه‌اي خصوصي با حزب كارگزاران بيان شده است. حرف‌هايي كه به معاون اول رييس‌جمهور منتسب شده بود از يك سو تخريب دولت بود و از سوي ديگر نشان از اين داشت كه اصلاح‌طلبان به‌شدت از روحاني نا‌اميد هستند. به نظر مي‌رسد دستكم بخشي از اصولگرايان به دنبال اين هستند كه آتش اين سال‌هاي اردوگاه خود را به خرمن اصلاح‌طلبان نيز بيندازند. به بيان ديگر بر هم زدن اتحاد اصلاح‌طلبان در كنار تخريب دولت، برنامه جديد آنهاست. ديروز اما اسحاق جهانگيري با انتشار نامه‌اي خطاب به وزير اطلاعات و دادستان تهران نه تنها اين سخنان را تكذيب كرد بلكه خواهان پيگيري و برخورد با منتشركنندگان اين خبرهاي كذب شد. اين در حالي است كه پيش از اين برخي از نزديكان دولت از وجود برنامه‌هاي اينچنيني در آستانه انتخابات خبر داده بودند. به گزارش ايرنا، معاون اول رييس‌جمهوري مطالب مطرح شده در فضاي مجازي با عنوان جزييات سخنان تند منتسب به جهانگيري در جمع كارگزاران و حمله شديد وي به روحاني را تكذيب كرد و از وزارت اطلاعات خواستار شناسايي و برخورد با اين مراكز كه به دنبال تخريب دولت و رييس‌جمهوري هستند، ‌شد. متن نامه اسحاق جهانگيري به حجت‌الاسلام والمسلمين سيد‌محمود علوي، وزير اطلاعات كه رونوشت آن به عباس جعفري دولت‌آبادي دادستان تهران نيز ارسال شد، به شرح زير است:
جناب آقاي دكتر علوي
وزير محترم اطلاعات
با سلام
تمام مطالبي كه به اينجانب نسبت داده شده سراسر كذب است. لطفا‌ نسبت به شناسايي و برخورد قاطع با اين‌گونه مراكز كه هدفي جز تضعيف و تخريب دولت و رييس‌جمهور و نيز تشويش افكار عمومي ندارند، انجام دهيد و نتيجه را اعلام كنيد.»
بر اساس اين گزارش، اخيرا مخالفان دولت به راه‌اندازي عمليات و جنگ رواني گسترده عليه دولت اقدام كرده‌اند كه براي آگاهي بيشتر مردم شريف و هوشمند ايران به برخي از نكات قابل اهميت در اين باب اشاره مي‌شود:
1-زير سوال بردن و نفي دستاوردهاي ارزشمند داخلي و خارجي دولت با توسل به انواع شيوه‌هاي غيراخلاقي همچون جعل و انتشار گسترده اخبار كذب در دستور كار برخي از رسانه‌ها به ويژه در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي قرار گرفته است.
2- نگاهي اجمالي به سخنراني‌ها و عملكرد معاون اول محترم رييس‌جمهوري بيانگر دغدغه و توجه ويژه ايشان به حفظ يكپارچگي و كمك به ارتقاي سطح كارآمدي دولت است ضمن آنكه روابط كم‌نظير و صميمانه معاون اول محترم با رييس محترم جمهوري بر كسي پوشيده نيست.
3- معاون اول محترم رييس‌جمهور در دولت تدبير و اميد تاكنون درهيچ جلسه حزبي شركت نكرده و همچون رياست محترم جمهوري و ساير اعضاي دولت تمام همت و توان خود را صرف حل مشكلات و معضلات فراروي كشور و نظام به ويژه مشكلات اقتصادي از طريق اجرايي نمودن اقتصاد مقاومتي نموده‌اند.
4- بدون ترديد اين دست اقدامات ناشايست مصداق بارز عمليات رواني سازماندهي شده بوده و هدف اصلي آن ايجاد انشقاق و چند دستگي در اركان نظام و هم جهت با سياست‌ها و خط تبليغي دشمنان نظام اسلامي و سرويس‌هاي اطلاعاتي بيگانه قابل ارزيابي است.
بر پايه گزارش فوق، برخي از كانال‌هاي تلگرامي از جمله كانال‌هايي موسوم به «كانال تلگرامي سايبري عمار و كانال تلگرامي نه ده» مطلبي را با عنوان «جزييات سخنان تند منتسب به جهانگيري در جمع كارگزاران و حمله شديد وي به روحاني» منتشر و در سطح وسيعي در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي باز نشر دادند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون